مکرون ایران را بخشی از راه حل بحران اوکراین دانست


 مکرون ایران را بخشی از راه حل بحران اوکراین دانست

کاخ الیزه اعلام کرد که مکرون در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود اعلام کرد که تهران می تواند بخشی از راه حل بحران اوکراین باشد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کاخ الیزه اعلام کرد که اماتوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در جریان تماس تلفنی خود با ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود ضمن تاکید بر اینکه تهران می تواند بخشی از راه حل بحران اوکراین باشد، از ایران خواست از حمایت از روسیه در درگیری در اوکراین دست بردارد.
به گفته وی، رهبر فرانسه "به تبعات جدی آنچه ادعا کرده ارسال پهپاد از ایران به طرف روسی می باشد، اشاره کرد. مکرون از تهران خواست "بدون اتلاف وقت"حمایت خود از روسیه در درگیری در اوکراین را متوقف نماید".
این در حالیست که مسکو و تهران به دفعات ادعاها در خصوص رسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در عملیات ویژه نظامی در اوکراین را تکذیب کرده اند. دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور فدراسیون روسیه این ادعا ها را فضا سازی رسانه ای خواند و تاکید کرد که ارتش روسیه از پهپادهای تولید داخل استفاده می نماید.
سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ایران روز شنبه با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی امروز روسای جمهوری ایران و فرانسه، رفع تحریم، تحولات منطقه‌ای و ضرورت ادامه تعامل را از محورهای این گفت‌وگو برشمرد و نوشت: مکرون رئیس جمهور فرانسه امروز قریب یک‌ساعت و نیم با سید ابراهیم رئیسی گفتگوی تلفنی داشت. تأکید بر تعامل با جمهوری اسلامی ایران با هدف پیشبرد روابط در موضوعات مختلف از جمله در زمینه رفع تحریم و تحولات منطقه ای و همچنین ضرورت ادامه تعامل از محورهای مهم این گفتگوی طولانی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج