اسپانیا مقصد بعدی تسلا خواهد بود؟


اسپانیا مقصد بعدی تسلا خواهد بود؟

شرکت خودروسازی تسلا سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی اسپانیا را بررسی می‌کند.

اسپانیا مقصد بعدی تسلا خواهد بود؟

به گزارش ایران اکونومیست، یک منبع آگاه به رویترز گفت که سازنده خودروهای الکتریکی آمریکایی تسلا، در حال مذاکره با رهبران دولت منطقه‌ای والنسیا در اسپانیا برای سرمایه‌گذاری در خودرو است. سخنگوی دولت منطقه‌ای والنسیا به رویترز گفت که با یک شرکت ناشناس درباره یک سرمایه‌گذاری بزرگ خودرو جلسات و گفتگوهایی داشته است اما با توجه به محرمانه‌بودن مذاکرات از ارائه جزئیات بیشتر اجتناب کرد.

یک منبع دیگر تایید کرد که شرکت مورد نظر تسلاست. روزنامه تجاری اسپانیایی سینکو دیاس اعلام کرد که این سرمایه‌گذاری یک کارخانه خودروسازی خواهد بود و می‌تواند به ۴.۵ میلیارد یورو (۴.۸۳ میلیارد دلار) برسد. رویترز نتوانست مقدار سرمایه‌گذاری احتمالی و نوع آن را تأیید کند.

در بیانیه‌ای، دولت والنسیا وجود توافق نامه با تسلا را رد کرد. تسلا بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد، در حالی که دولت مرکزی اسپانیا از اظهار نظر اجتناب کرد.

اسپانیا دومین تولیدکننده بزرگ خودرو در اروپاست. خودروساز آلمانی فولکس‌واگن سال گذشته اعلام کرد که ۱۰ میلیارد یورو برای ساخت یک کارخانه باتری ۴۰ گیگاوات ساعتی در سائونتو، نزدیک والنسیا، سرمایه‌گذاری خواهد کرد و تولید آن تا سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، والنسیا، در شرق اسپانیا، محل کارخانه خودروسازی فورد است که قصد دارد تولید خودروهای الکتریکی را در آنجا آغاز کند. تسلا تا امروز به برنامه‌های سرمایه‌گذاری در اسپانیا اشاره نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد