فاجعه انباشت پسماند هسته‌ای ائتلاف سعودی در یمن


فاجعه انباشت پسماند هسته‌ای ائتلاف سعودی در یمن

صنعا ائتلاف عربی را متهم به تبدیل یمن به مرکز انباشت پسماند سمی هسته‌ای کرد و نسبت به وقوع فاجعه بزرگ زیست محیطی و انسانی در یمن هشدار داد.

جنبش انصارالله یمن به دفن ضایعات هسته‌ای سمی ائتلاف سعودی در خاک یمن هشدار داد.

شبکه خبری اسپوتنیک بامداد شنبه با اعلام این خبر گزارش داد که وزارت شیلات دولت نجات ملی یمن از شناسایی و کشف تشعشعات پسماند هسته‌ای دفن شده در سواحل غربی این کشور در امتداد دریای سرخ و خلیج عدن گزارش داد که به تلف شدن ماهی‌ها و موجودات آبزی انجامیده است.

دولت نجات ملی یمن ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را مسئول این فاجعه زیست محیطی کرده و ائتلاف عربی را متهم به تبدیل یمن به مرکز انباشت پسماند خطرناک سمی هسته‌ای کرد.

جنبش انصارالله در واکنش به خطر نشت این مواد سمی‌زا، نسبت به هرگونه توافق دفن پسماند هسته‌ای میان دولت مستقر در عدن (مورد حمایت ائتلاف عربی) در خاک یمن هشدار داد.

وزارت شیلات دولت نجات ملی تصریح کرد که یمن با ادامه ریاض در دفن پسماند هسته‌ای در مناطق صحرایی و دریایی این کشور بایستی منتظر وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی و زیست محیطی باشد.

فاجعه انباشت پسماند هسته‌ای ائتلاف سعودی در یمن

صنعا با محکوم کردن این اقدام غیرانسانی در خاک یمن گزارش داد که هزاران تن از گونه‌های مختلف آبزی، ماهی‌ها و جانوری در سواحل عدن، ابین، المهره و حضرموت نابود شده‌اند.

گفتنی است چهارشنبه هفته گذشته، شورای وزیران به ریاست ولیعهد عربستان هیئت نظارت برنامه هسته‌ای این کشور را مکلف به رایزنی با دولت تحت حمایت خود در عدن درباره امضای یادداشت تفاهم مدیریت ایمنی مواد هسته‌ای کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا