7 خاصیت بی‌نظیر گلاب


7 خاصیت بی‌نظیر گلاب

یکی از رایج‌ترین کاربردهای گل محمدی تهیه گلاب است که محصول جانبی این گل است.

به گزارش مشرق، گلاب یکی از پرمصرف‌ترین عرقیات مفید برای تقویت قلب، کبد، معده و اعصاب است و به دلیل خواص و طبیعت ویژه‌ای که دارد، معجزه طبیعت نام گرفته است.

یکی از رایج‌ترین کاربردهای گل محمدی استخراج روغن معطر از آن است. از این روغن بیشتر برای خوش طعم کردن چای، ساخت عطر و... استفاده می‌شود. یکی دیگر از روش‌های رایج استفاده از گل محمدی، تهیه گلاب است که محصول جانبی این گل است.


۱. درمان التهاب پوست

گلاب برای تسکین بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس عالی است. خواص ضد التهابی موجود در گلاب خالص و طبیعی، خارش و تحریک ناشی از این بیماری‌ها را تسکین می‌دهد.

۲. رفع پف چشم

به راحتی از اسپری گلاب برای پاشیدن مقداری گلاب روی گلوله‌های پنبه‌ای استفاده کنید. پنبه را روی چشمان خود بمالید، به پشت دراز بکشید و ۱۰ دقیقه استراحت کنید. همچنین می‌توانید از گلاب برای برطرف کردن سیاهی دور چشم هم استفاده کنید، اما اگر به طور منظم از این ترفند استفاده شود، مشاهده نتایج آن ۳-۴ هفته طول می‌کشد.

۳. خواص ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی گلاب

گلاب دارای خواص ضد قارچی و ضدباکتریایی است که آن را به یک ماده فعال در برابر عفونت‌ها تبدیل می‌کند. در صورتی که ماده محرکی وارد چشم‌ها شود، شستشو چشم‌ها با گلاب می‌تواند جایگزین مناسبی برای شستشو چشم‌ها با آب لوله کشی باشد.

با این حال، باید مراقب باشید که گلابی که استفاده می‌کنید خالص و بدون مواد افزودنی باشد، زیرا چشم‌ها به گرد و غبار و عفونت حساس هستند. گلاب از چشم‌ها در مقابل گرد و غبار و آلاینده‌های موجود در هوا، قرمزی و التهاب چشم؛ و مواد مضر محصولات زیبایی محافظت می‌کند.

به همین دلیل، گلاب برای آکنه هم مفید است. زیرا خاصیت پاک‌کنندگی آن به همراه توانایی حذف چربی، کثیفی و ایجاد تسکین ضد باکتریایی، آکنه را کاهش می‌دهد و از ایجاد جوش‌های بیشتر جلوگیری می‌کند.

۴. فواید گلاب برای درخشندگی مو

گلاب را می‌توان به پوست سر زد تا چربی و کثیفی آن را از بین ببرد و در عین‌حال، درخشش طبیعی مو را احیا کند. استفاده گلاب روی مو، جایگزین خوبی برای شامپو کردن است و به عنوان یک پاک کننده و نرم کننده طبیعی عمل می‌کند.

۵. فواید گلاب برای تنظیم pH طبیعی پوست

صابون‌ها و پاک‌کننده‌های تولید شده با مواد شیمیایی، تعادل pH پوست را مختل می‌کنند و آن را مستعد ابتلا به باکتری‌هایی می‌کنند که باعث بیماری‌های پوستی مختلف مانند جوش‌ها و آکنه می‌شوند. گلاب دارای سطح pH متوسط ۵.۵ است. این خاصیت به گلاب کمک می‌کند تا پوست را به سطح pH طبیعی خود بازگرداند.

۶. مزایای گلاب برای آبرسانی پوست

گلاب یک تونر (پاک کننده) پوست کاملا طبیعی بدون هیچ ماده شیمیایی اضافه شده‌ای است. تونرهای گلاب برای خارج کردن آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی از منافذ پوست بدون برهم زدن تعادل طبیعی pH عالی هستند.

۷. کاهش شوره سر

استفاده از گلاب روی مو و پوست سر، می‌تواند به مبارزه با مشکلات شوره سر کمک کند. همچنین موها را به خوبی مرطوب و حالت‌دهی می‌کند. برای گرفتن نتیجه بهتر در برابر شوره سر، می‌توان با خیساندن دانه‌های شنبلیله در گلاب یک شبه و له کردن آن‌ها محصولی نیمه مایع آماده کرد.

این خمیر را می‌توانید مستقیماً روی پوست سر مالیده، بگذارید یک ساعت بماند و سپس موها را با شامپوی ملایم بشویید. برای دستیابی به نتایج عالی، از این روش یک بار در هفته استفاده کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس