هیچ طوفانی راهش را عوض نمی‌کند


هیچ طوفانی راهش را عوض نمی‌کند

کتاب «هیچ طوفانی راهش را عوض نمی‌کند» دومین جلد از سه‌گانه مهارت‌های زندگی برای کودکان به قلم سیدعلی شجاعی منتشر شد.

هیچ طوفانی راهش را عوض نمی‌کندهیچ طوفانی راهش را عوض نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «هیچ طوفانی راهش را عوض نمی‌کند» نوشته سیدعلی شجاعی دومین جلد از سه‌گانه مهارت‌های زندگی برای کودکان است که با تصویرگری سارا میاری توسط انتشارات نیستان منتشر شده است.

شجاعی در این مجموعه به اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین مهارت‌های مورد نیاز گروه مخاطب اثر می‌پردازد و تلاش می‌کند این مهارت‌ها را با همراه کردن کودکان با داستان و همذات‌پنداری با روایت برایشان به تصویر بکشد.

نویسنده در این کتاب هدفش را فاصله میان گفتن و عمل کردن قرار داده و می‌خواهد مخاطبش را درگیر این معنا کند که نتیجه از آن عمل است، نه حرف و پیشنهاد. سه‌گانه مهارت‌های زندگی در تعامل با والدین خوانده، شنیده و فهمیده شوند تا امکان تحلیل مضامین آن بهتر و عمیق‌تر مهیا شود.

یکی از مهم‌ترین وجوه آموزش برای کودکان و نوجوانان، آشنا کردن آنها با مفاهیمی است که مهارت‌های زندگی اجتماعی را به آنها می‌آموزد و از دل این مهارت‌هاست که کودک باید حس کند می‌تواند و باید در درون خود به پرورش و تربیت استعدادهایی ویژه بپردازد. کتاب «هیچ طوفانی راهش را عوض نمی­‌کند» بر پایه همین مبنا نوشته شده است.

در این کتاب داستان سیلی بیان می‌شود که در آستانه ورود به روستاست و روستاییانی که خطر سیل را باور ندارند و حرف‌های کودک را که از نزدیک شدن آن خبر می‌دهد نشنیده می‌گیرند. کودکان با مشاهده این رفتار سعی می‌کنند به سهم و توان خود دیواری برای مقابله با سیل بسازند، اما توان آنها محدود است.

کتاب «هیچ طوفانی راهش را عوض نمی‌کند» در کنار متن خود از تصویرگری‌‌های بسیار متفاوت و جذاب سارا میاری و طراحی گرافیک نرگس زیانی نیز بهره برده است. میاری در این کتاب با خلاقیت خود حساسیت‌های متنی نویسنده را با رنگ‌ها و تصاویر در هم آمیخته و با نمایشی مثال‌زدنی به مخاطب تقدیم می‌کند.

همزمان با انتشار این اثر، دو مجلد دیگر از این سه‌گانه نیز با عنوان «به دیوارها بخند» و «شاید دیگران از آسمان می‌آید» نیز تصویرگری شده و آماده انتشار شده است.

انتشارات نیستان، کتاب «هیچ طوفانی راهش را عوض نمی‌کند» را با شمارگان دو هزار و 200 نسخه و قیمت 250 هزار ریال منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط