چگونه رویای شفاف ببینیم؟ (رؤیای آگاهانه چیست و تکنیک های آن )


چگونه رویای شفاف ببینیم؟ (رؤیای آگاهانه چیست و تکنیک های آن )

رویای شفاف یا آگاهانه چیست؟ چگونه آگاهانه خواب ببینیم؟ چگونه بر خواب خود کنترل داشته باشیم؟ چگونه می توانیم از قبل پیش بینی کنی که در چه مورد خواب ببینیم؟ این مواردی است که امروز در وبسایت هاو کن یو به آن خواهیم پرداخت و روش ها و تکنیک های آن را با یک دیگر مرور خواهیم کرد تا بتوانید یک خواب کنترل شده ببینیم.

رویای شفاف یا آگاهانه خوابی است که شما تقریبا از این موضوع که در حال خواب دیدن هستید مطلع اید. این مطلع بودن می تواند درجه ها و شرایط مختلفی داشته باشد. این اتفاق زمانی به وقوع می پیوندد که شما وسط یک خواب معمولی هستید و سپس متوجه می شوید که هم اکنون در حال خواب دیدن هستید. به این اتفاق lucid dream می گویند. همچنین دیگر منابع در رابطه با این نوع خواب اشاره می کنند که

“رؤیای شفاف یا رؤیای آگاهانه (به انگلیسی: Lucid Dream) به رؤیایی اطلاق می‌شود که رویابین در آن از این واقعیت که در حال رؤیا دیدن است، آگاه می‌شود در رؤیای شفاف رویابین همچنان توانایی کنترل محیط فیزیکی راندارد ولی بصورت آگاهانه روی رؤیا کنترل دارد و می‌تواند صحنه رؤیا را به میل خود تغییر دهد. به همین دلیل بسیاری از فانتزی‌ها و غیرممکن‌ها می‌توانند قابل تجربه باشند. مغز کسانی که رؤیای شفاف را تجربه می‌کنند، مقدار بسیار بیشتری از باند بسامد beta-1 را که حدود ۱۳ الی ۱۹ هرتز می‌باشد را بطور فعال تجربه می‌کند که منجر به فعال شدن قوه هوشیاری و آگاهی در لوب آهیانه‌ای مغز (parietal lobes) است که درنهایت منجر به تجربه رؤیای شفاف می‌شود. شک‌هایی که در حین تحقیق در مورد این پدیده به وجود آمده‌اند مبنی بر اینکه رویای شفاف حالت خواب نمی‌باشد ولی چون همچنان عدم توانایی ارادی درکنترل محیط فیزیکی برفرد غالب است می‌توان گفت قسمتی از خواب است، یا به نوعی بیداری مختصر است. رؤیای شفاف توسط دانشمندان مختلف در زمان‌های مختلف مورد مطالعه علمی قرار گرفته است و با تمرینات خاصی قابل دسترسی می‌باشد.”

اما حال سوالی که ما اینجا در هاو کن یو به آن پاسخ خواهیم داد اینجاست که چگونه می توانیم رویای شفاف و یا آگاهانه ببینیم و این مورد به چه کار ما می آید. اولین مورد اینجاست که شما در دنیایی قرار خئواهید گرفت که همه ی محدودیت های این دونیا در ان از بین خواهد رفت هرچند کنترل کامل بر ان ندارید ولی بسیاری از اتفاقات را خودتان می توانید رقم بزنید. از سوی دیگر کار کردن بر روی این نوع از رویا می تواند یک راه حل برای کسانی باشد که از کابوس های شبانه رنج میبرند و حتی در مواردی با مقابله با افسریدگی هم از این رویا استفاده شده است.

رویا های آگاهانه معمولا کمی جالب و جذاب تر و البته بسیار لذت بخش هستند و معمولا با آرزو ها و آرمان شهر های فرد در ارتباط هستند که به سبب لذت بخش بودن در خاطر فرد هم می مانند. اما حال اجازه دهید به سراغ چگونگی انجام این کار برویم.

استفاده از تکنیک آگاهی از خواب

شما باید در ابتدا اقدا به داشتن تمرینات و همچنین آمادگی هایی برای این نوع خواب های کنترل شده داشته باشید که در ادامه این تمرینات را با هم مرور می کنیم

1 چگونه رویای شفاف ببینیم؟ (رؤیای آگاهانه چیست و تکنیک های آن )
چگونه رویای شفاف ببینیم؟ – هاو کن یو
اگر علاقه ای به یاداشت ندارید می تواند با گوشی یا هر وسیله دیگری با صدای خود تمام اتفاقات و یا احساسات خود در بیداری و خواب را ضبط کنید. شاید قبل از شروع به نوشتن یا ضبط صدا بهتر باشد ابتدا به خواب خود خوب فکر کنید و سعی کنید همه جزئیات را بهخاطر بیاورید و سپس شروع به یاد داشت کنید.

مدام چک کنید که بیدار هستید

3 چگونه رویای شفاف ببینیم؟ (رؤیای آگاهانه چیست و تکنیک های آن )
چگونه رویای شفاف ببینیم؟ – هاو کن یو
4 چگونه رویای شفاف ببینیم؟ (رؤیای آگاهانه چیست و تکنیک های آن )
چگونه رویای شفاف ببینیم؟ – هاو کن یو
5 چگونه رویای شفاف ببینیم؟ (رؤیای آگاهانه چیست و تکنیک های آن )
چگونه رویای شفاف ببینیم؟ – هاو کن یو
6

بهتر است برای بیدار شدن از خواب از چراغ هایی که به صورت زمانی قابل تنظیم هستند به جای زنگ هشدار بیداری کمک بگیرید و این چراغ ها را برای ۶ یا ۷ ساعت پس از بیدار شدن تنظیم کنید. بدین صورت شما به جای صدا و یا موارد دیگر با نور مستقیم چراغ بیدار خواهید شد.

تکنیک بازگشت به تخت و خواب

بدانید رویا های شفاف چه زمانی اتفاق می افتند

8 چگونه رویای شفاف ببینیم؟ (رؤیای آگاهانه چیست و تکنیک های آن )
چگونه رویای شفاف ببینیم؟ – هاو کن یو

بالا تر اشاره کردیم که قرار است در عمق خواب بیدار شوید و مجدد به خواب بروید. بهتر است این بیدار شدن را کمی طولانی تر کنید و این بار با بیدار شدن و یاداشت خواب خود گذری هم به یخچال بزنید و چیی برای خوردن آماده کنید. هدف از این کار هوشیاری کامل قبل از خواب مجدد است و این خواب در حالی است که بدن شما هم اکنون مملو از هرمون های خواب است.

مطالعات نشان می دهد که زمان مناسب برای بیدار ماندن در این مقطع چیزی حدود ۳۰ دقیقه است.

بر روی خواب تمرکز کامل کنید و مجدد به خواب بروید

10 چگونه رویای شفاف ببینیم؟ (رؤیای آگاهانه چیست و تکنیک های آن )
چگونه رویای شفاف ببینیم؟ – هاو کن یو
11

متد های دیگری برای کمک به داشتن رویای شفافا و یا کنترل شده همچون مدیتیشن یا گوش دادن به بیت های خاص موسیقیو یا حتی انجام بازی های ویدئویی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند ولی بیس و اصل داشتن رویای شفاف همانطور که ما از منبع ترجمه کردیم و سایر منابع هم نظر مشترکی داشتن همین مواردی است که بالاتر ذکر کردیم.

var addthis_config = ; var addthis_share = {}; var addthis_product = "wpp-5.3.4"; var wp_product_version = "wpp-5.3.4"; var wp_blog_version = "4.6.1"; var addthis_plugin_info = ,"page_info":}; if (typeof(addthis_config) == "undefined") { var addthis_config = ; } if (typeof(addthis_share) == "undefined") { var addthis_share = {}; } if (typeof(addthis_layers) == "undefined") { var addthis_layers = {}; } (function() { var at_interval = setInterval(function () { if(window.addthis) { clearInterval(at_interval); addthis.layers(addthis_layers); } },1000) }());
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
25721

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل