دمنوش فوق‌العاده افزایش انرژی و ضدافسردگی+طرز تهیه!


به میوه‌ای مقوی برای قلب، ریه ،کلیه و کبد است و از ابتلا به افسردگی بخصوص در زمستان پیشگیری می‌کند. اگر یک روز کاری پراسترس را گذرانده‌اید و احساس می‌کنید در انتهای روز کاملاً انرژی‌تان تحلیل رفته است دمنوش به را امتحان کنید. این نوشیدنی کم‌نظیر با تقویت عملکرد قلب، اکسیژن رسانی به بافت‌ها را افزایش داده...

به میوه‌ای مقوی برای قلب، ریه ،کلیه و کبد است و از ابتلا به افسردگی بخصوص در زمستان پیشگیری می‌کند. اگر یک روز کاری پراسترس را گذرانده‌اید و احساس می‌کنید در انتهای روز کاملاً انرژی‌تان تحلیل رفته است دمنوش به را امتحان کنید. این نوشیدنی کم‌نظیر با تقویت عملکرد قلب، اکسیژن رسانی به بافت‌ها را افزایش داده و می‌تواند جانشین خوبی برای چای سیاه در روزهای آلوده زمستان باشد.

دکتر سیده صدیقه یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار در رابطه با فواید بیشمار این دمنوش گفت:«برای تهیه دمنوش به، به ۲ عدد به بزرگ و رسیده احتیاج دارید. آن‌ها را پوست گرفته، دانه‌ها را جدا کرده و به صورت قطعات نگینی کوچک خرد کنید. به مدت ۳ تا ۵ روز آن‌ها را روی یک سینی پهن کرده و اجازه دهید در هوای منزل در جایی که مقداری گرم است، خشک شود. قطعات به خشک شده کرم رنگ هستند. آن‌ها را داخل یک تابه ریخته و با حرارت ملایم اصطلاحاً تفت دهید تا رنگ‌شان طلایی-قهوه‌ای شود و رطوبت خودشان را از دست بدهند. حالا تکه‌های به برای درست کردن دمنوش آماده است».
این متخصص طب سنتی ادامه داد: «برای تهیه دمنوش به مقداری از تکه‌های به خشک شده را درون قوری ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن‌ها بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۱۸ دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد.»
به گفته عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران این چای هم‌رنگ چای سیاه است و می‌تواند جایگزین خوبی برای آن باشد. می‌توان آن را با نبات میل و اثرات درمانی آن را دو چندان کرد.
دکتر یوسفی در ادامه شیوه دیگری برای دم کردن به آموزش داد که بیان آن خالی از لطف نیست: برای این منظور به یک قاشق چای‌خوری گل بهار نارنج، یک قاشق چای‌خوری گل محمدی، پنج نخ زعفران و یک قاشق به خشک بو داده شده نیاز دارید.
برای تهیه مواد را با هم مخلوط کرده و درون قوری ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم به مدت ۱۵ دقیقه در حرارت غیر مستقیم دم بکشد.
این دمنوش را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.
منبع: سلامانه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !