با سویا مشکلات جسمی را درمان کنید


سویا گیاهی سرشار از خاصیت و فواید برای مشکلات جسمی می باشد. یکی از خوراکی های که برای مبارزه با سرطان از آن نامبرده می شود، سویا است. با استفاده از سویا می توانید از ایجاد سرطان پروستات جلوگیری کنید و همچنین در کاهش مشکلات قلبی – عروقی و مشکلات یائسگی بسیار تاثیر گذار است. […]

با سویا مشکلات جسمی را درمان کنید

document.write(panab[r]);document.write(panab[p]);

سویا گیاهی سرشار از خاصیت و فواید برای مشکلات جسمی می باشد. یکی از خوراکی های که برای مبارزه با سرطان از آن نامبرده می شود، سویا است. با استفاده از سویا می توانید از ایجاد سرطان پروستات جلوگیری کنید و همچنین در کاهش مشکلات قلبی – عروقی و مشکلات یائسگی بسیار تاثیر گذار است. در این مقاله قصد داریم راه های درمان مشکلات جسمی با استفاده از سویا را به شما عزیزان معرفی کنیم.

سویا گیاهی است علفی و یک‌ساله به ارتفاع تا یک متر با ساقه‌هایی پوشیده از تارهای سفید و برگ‌هایی که به طور متناوب روی ساقه قرار گرفته‌اند و هر برگ از برگچه بزرگ به طول تا ۱۲ سانتی‌متر و عرض تا ۸ سانتی‌متر تشکیل می‌شود.

۲- دانه‌های سویا دارای روغنی به رنگ زرد مایل به قرمز است و طعم و بوی مخصوصی دارد و مطبوع نیست.

۳- این روغن در حرارت‌های پایین (حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه) جامد می‌شود.

۴- سویا برای سلامتی مفید و در درمان سرطان و بهبود مشکلات قلبی و روده‌ای و رفع علائم یائسگی مؤثر است. همچنین یک منبع مهم تغذیه به شمار می‌آید.

۵- تاکنون بیش از هفت هزار مطلب در مورد اثرات فارماکولوژی سویا به چاپ رسیده که مهم‌ترین آن‌ها درباره اثرات ضدسرطانی، جلوگیری از مشکلات یائسگی، جلوگیری از پوکی استخوان، جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و مشکلات روده‌ای-معده‌ای است.

۶- یکی از غذاهای خوبی که خاصیت ضدسرطان دارد، سویا است که علت آن را بیشتر وجود جنیستئین و دائیدزئین می‌دانند.زنان با مصرف سویا که حاوی مقادیر کمی ترکیبات مشابه استروژن است، میزان استروژن خون‌شان پایین می‌آید و به این ترتیب خطر ابتلا به سرطان نیز در آن‌ها کاهش می‌یابد؛ چرا که استروژن زیاد باعث سرطان می‌شود.

با سویا مشکلات جسمی را درمان کنید

۷- همچنین ثابت شده که سویا طول زمان قاعدگی را افزایش و در نتیجه دفعات آن را کاهش می‌دهد و میزان کمتری استروژن در بدن ترشح شده و از سرطان جلوگیری می‌شود. درواقع می‌توان گفت که در ابتدای هر قاعدگی میزان استروژن افزایش می‌یابدو تکرار زیاد این مسئله ممکن است منجر به ایجاد سرطان پستان می‌شود. زمان قاعدگی در زنان آسیایی دوتا سه روز بیشتر از زنان غربی است و همین مسأله باعث شده تا سرطان پستان در انگلستان ۲۰ درصد ولی در ژاپن ۵ درصد باشد. احتمال کاهش این آمار در آسیا ممکن است مربوط به تفاوت میزان مصرف سویا در شرق و غرب باشد.

۸- یک گزارش نشان داده است که سویا می‌تواند طول زمان قاعدگی را بین ۱ تا ۵ روز طولانی‌تر کند.

۹- پژوهش دیگری نشان داده استکه مصرف سویا در مردان باعث کاهش سرطان پروستات می‌گردد.

۱۰- مردان آسیایی اکثرا غذاهای کم‌چرب با فیبر زیاد، مانند سویا مصرف می‌کنند و در مقایسه با مردان اروپایی و آمریکای شمالی کمتر دچار سرطان پروستات می‌شوند.

۱۱- سویا می‌تواند تا حدی مشکلات یائسگی را کاهش دهد. مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه ۴۵ گرم سویا می‌تواند گُرگرفتگی و عوارض بعدی مانند پوکی استخوان را تا ۴۵ درصد کاهش دهد (این کاهش در قبال کاهش ۳۰ درصدی داروها است). مکانیسم این اثر احتمالا مربوط به ایزوفلاون‌های سویا می‌باشد.

۱۲- افزایش مصرف سویا در آسیا با کاهش مشکلات قلبی-عروقی ارتباط دارد.پژوهش‌ها نشان می‌دهد، افرادی که در رژیم آن‌ها سویا وجود دارد یا گیاه‌خواران که در رژیم آن‌ها سویا مصرف می‌شود، چربی و کلسترول خون مناسبی دارند. فیبرهای سویا می‌تواند از یبوست جلوگیری کرده و بسیاری از مشکلات روده‌ای-معده‌ای را درمان کند.

۱۳- مصرف خوراکی سویا ایجاد سمیت نمی‌کند و در بسیاری از غذاهای کودکان استفاده می‌شود.

۱۴- فقط در موارد بسیار معدود ممکن است بعضی افراد نسبت به آن حساسیت داشته باشند که مطالعه بیشتر را در ارتباط با مصرف کودکان می‌طلبد.

منبع: روزنه آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه طب سنتی و گیاهان دارویی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا