مایکروسافت همه دستگاه‌ها را یکی می‌کند


موبنا، رضا خواجه وند –کنفرانس جهانی «بیلد 2017» مایکروسافت یکی از بزرگترین اتفاقاتی محسوب می‌شود که سیاست‌های غول نرم‌فزاری جهان برای گام‌های پیش‌رو را مشخص می‌کند. مایکروسافت از کنفرانس امسال استفاده کرد تا جایگزین زبان «مترو» را با نام «فلوئنت دیزاین» معرفی کند. در این گردهمایی همچنین طرح‌های استراتژیک مایکروسافت در راستای...

موبنا، رضا خواجه وند – کنفرانس جهانی «بیلد ۲۰۱۷» مایکروسافت یکی از بزرگترین اتفاقاتی محسوب می‌شود که سیاست‌های غول نرم‌فزاری جهان برای گام‌های پیش‌رو را مشخص می‌کند. مایکروسافت از کنفرانس امسال استفاده کرد تا جایگزین زبان «مترو» را با نام «فلوئنت دیزاین» معرفی کند. در این گردهمایی همچنین طرح‌های استراتژیک مایکروسافت در راستای توسعه فناوری واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) به نمایش درآمد. علاوه بر این مایکروسافت اعلام کرد به‌روزرسانی «ویندوز ۱۰ کریِتور» را پاییز امسال عرضه می‌کند.

ولی مهم‌ترین اتفاقی که در این کنفرانس صورت گرفت این بود که مایکروسافت اعلام کرد سیستم عامل خود را به گونه‌ای توسعه می‌دهد که بتوان آن را به راحتی روی انواع مختلف دستگاه‌های الکترونیکی نصب کرد. در این کنفرانس شعار زیر اعلام شد: «ویندوز مخصوص رایانه‌های شخصی تمام دستگاه‌های شما را دوست دارد». این شعار گویای برنامه‌ریزی جدید مایکروسافت برای حضور در بازار جهانی موبایل بود تا بتواند بار دیگر سهمی از این عرصه را در اختیار بگیرد.

شرکت مایکروسافت از تجربیات گذشته خود برای حضور در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند درس گرفته است و این بار تصمیم دارد به صورت متفاوت در این زمینه گام بردارد. مایکروسافت به جای آنکه با پلتفرم‌های اندروید و iOS وارد رقابت شود، تصمیم دارد تجربه به کارگیری ویندوز را به عنوان اتفاق مرکزی در آینده دستگاه‌های دیجیتالی ارایه کند.

مایکروسافت همه دستگاه‌ها را یکی می‌کند

مایکروسافت برای سال‌های طولانی حاکمیت بازار جهانی رایانه‌های شخصی را با سیستم عامل ویندوز در اختیار داشته است و هم‌اکنون می‌کوشد به کمک همین پلتفرم جامع و با قوی‌ترین دستگاه‌های الکترونیکی بخش مرکزی فعالیت‌های کاربران را تحت پوشش قرار دهد.

«جو بِلفیوره» مدیر مرکز توسعه دستگاه‌های الکترونیکی مایکروسافت گفت: «در دنیای امروز که کاربران انواع مختلف دستگاه‌های الکترونیکی را مورد استفاده قرار می‌دهند، نمی‌توان به راحتی بین همه فعالیت‌هایی که با این دستگاه‌ها انجام می‌شود هماهنگی ایجاد کرد. این یک اتفاق سازماندهی نشده است … چشم‌انداز ما این است که همه این اتفاقات با محوریت کاربران پیش برود. شما یک انسانی هستید که فعالیت‌های مختلف را انجام می‌دهید و به همین خاطر دستگاه‌های مختلف ساخت شرکت‌های گوناگون را انتخاب می‌کنید و ما می‌خواهیم خدمات همه این دستگاه‌ها را یکپارچه کنیم».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سخت افزار

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور