محبوبیت اندروید از ویندوز مایکروسافت بیشتر شد


موبنا، رضا خواجه‌وند –حدود یک دهه قبل که فقط از طریق رایانه‌های رومیزی می‌شد وارد اینترنت شویم را به خاطر می‌آورید؟ در آن زمان بیشتر مرورگرهای اینترنتی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فعالیت می‌کردند و البته در دنیای رایانه‌های شخصی کاربران اینترنتی هنوز هم مبتنی بر ویندوز گشت وگذارهای خود را به انجام می‌رسانند. بر اساس نتایج...

موبنا، رضا خواجه‌وند – حدود یک دهه قبل که فقط از طریق رایانه‌های رومیزی می‌شد وارد اینترنت شویم را به خاطر می‌آورید؟ در آن زمان بیشتر مرورگرهای اینترنتی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فعالیت می‌کردند و البته در دنیای رایانه‌های شخصی کاربران اینترنتی هنوز هم مبتنی بر ویندوز گشت وگذارهای خود را به انجام می‌رسانند.

بر اساس نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکز تحقیقاتی «استات‌کانتر» مشخص شد در زمینه گشت‌وگذارهای اینترنتی و حضور کاربران در دنیای مجازی، اندروید نسبت به سیستم عامل ویندوز مایکروسافت محبوبیت بیشتری دارد. در مارس امسال اندروید موفق شد ۳۹.۹۳ درصد از تمام ترافیک مبتنی بر وب را به خود اختصاص دهد و این در حالی بود که ۳۷.۹۱ درصد از ترافیک دنیای وب به سیستم عامل ویندوز اختصاص یافت. این نخستین بار در تاریخ دنیای وب بود که سیستم عامل ویندوز حاکمیت خود را از دست داد و در رتبه دوم لیست قرار گرفت.

طی چند سال اخیر محبوبیت دستگاه‌های موبایلی و اینترنت همراه نزد کاربران جهانی بسیار افزایش یافت. ولی با این وجود نتایج به دست آمده بسیار عجیب بود. زیرا همین مرکز تحقیقاتی سال ۲۰۱۲ میلادی میران ترافیک اینترنتی اشغال شده توسط سیستم عامل اندروید را ۲.۲ درصد گزارش داده بود.

محبوبیت اندروید از ویندوز مایکروسافت بیشتر شد

«آودان کولِن» مدیرعامل شرکت «استات‌کانتر» در این خصوص گفت: «این یک رکورد قابل ملاحظه در تاریخ فناوری محسوب می‌شود و بالاخره یک سیستم عامل موفق شده است ویندوز را پشت‌سر بگذارد. این اتفاق می‌تواند پایان مایکروسافت برای حاکمیت بر دنیای سیستم‌های عامل محسوب شود. مایکروسافت که از دهه ۱۹۸۰ میلادی تاکنون این بازار را به صورت انحصاری در اختیار گرفته بود بالاخره شکست خورد. اندروید حدود ۵ سال قبل فقط ۲.۲ درصد از ترافیک اینترنتی جهان را در اختیار داشت و هم‌اکنون از ویندوز هم محبوب‌تر شده است. بر این اساس دور از ذهن نیست که در آینده نه چندان دور رکوردهای دیگری را هم به ثبت برساند».

در سال ۲۰۱۲ میلادی حدود ۸۴ درصد از ترافیک وب در رایانه‌های رومیزی به سیستم عامل ویندوز اختصاص داشت و در آن زمان اندروید به هیچ وجه رقیب محسوب نمی‌شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نرم‌افزار

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا