مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات: کتاب مقررات صادرات و واردات سال 96 به زودی منتشر می‌شود


گروه‌بازار مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات گفت: کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1396 در آستانۀ چاپ و نشر قرار دارد. به‌گزارش جهان اقتصاد به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، علی علی‌آبادی فراهانی با اعلام خبر فوق افزود: کتاب مقررات صادرات و واردات سال جاری حاوی اصلاحات نمانکلاتور سیستم هماهنگ شده سازمان جهانی گمرک...

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات: کتاب مقررات صادرات و واردات سال 96 به زودی منتشر می‌شود

گروه‌بازار

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات گفت: کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۶ در آستانۀ چاپ و نشر قرار دارد.

به‌گزارش جهان اقتصاد به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، علی علی‌آبادی فراهانی با اعلام خبر فوق افزود: کتاب مقررات صادرات و واردات سال جاری حاوی اصلاحات نمانکلاتور سیستم هماهنگ شده سازمان جهانی گمرک است که به لحاظ تغییرات حاصله از جمله “فناوری” و “تجارت” هر پنج سال یکبار به روز رسانی می‌گردد.

وی خاطر نشان کرد که آخرین نسخۀ به روز شده نمانکلاتور در سال ٢٠١٢ میلادی (سال١٣٩٠-١٣٩١) اعمال گردیده است و جدیدترین نسخه نیز از اول سال ٢٠١٧ قابل اجرا است. نکتۀ مهم و قابل توجه اینکه سازمان جهانی گمرک با پیش‌بینی‌هایی که به‌ عمل آورده، برای اولین بار اصلاحات مربوط به سال آتی میلادی (٢٠١٨) را نیز همزمان با اصلاحات سال ٢٠١٧ اعمال و اعلام نموده و لزوم اعمال اصلاحات مذکور در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩۶ از ضروریات بخش بازرگانی کشور است.

علی آبادی همچنان متذکر شد صلاحات موصوف در آذر ماه ١٣٩۵ برای درج در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩۶ به تصویب هیئت محترم وزیران رسیده است.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات با اشاره به اصلاحات جدید مصوب ١٣٩۶/٣/٢١ هیئت محترم وزیران افزود: تغییرات جدید شامل “ایجاد” یا “حذف” ردیف تعرفه ها و “اصلاح شرح کالا” و تغییر در “مندرجات ذیل یادداشت” فصول مختلف کتاب مقررات صادرات و واردات است که در چاپ آن لحاظ گردیده است.

همچنین سایر تغییرات مصوب هیئت محترم وزیران در سال ١٣٩۵ که در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩۵ درج نشده بود در کتاب سال جاری اعمال گردیده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه آمار بازرگانی خارجی بر مبنای ردیف تعرفه‌های جدول طبقه بندی کالا تهیه می‌گردد و ثبت سفارش کالا بر اساس کدهای تغییر یافته انجام خواهد شد لذا ضرورت اجرای اصلاحات موصوف در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩۶ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان