افراد موفق کاریزماتیک چه عادات روزانه ای دارند؟


افراد موفق جهان معمولاً در برخی از عادات روزانه خود مشترک هستند و همین عادات است که باعث بخش عظیمی از موفقیت آنهاست. به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ اگر می‌خواهید رهبری باشید که آدم‌ها با اعتقاد مطلق از او پیروی می‌کنند، باید در زمره رهبران کاریزماتیک و باهوش هیجانی باشید. رهبر ظالم و لئیم با بصیرتی...

افراد موفق کاریزماتیک چه عادات روزانه ای دارند؟

افراد موفق جهان معمولاً در برخی از عادات روزانه خود مشترک هستند و همین عادات است که باعث بخش عظیمی از موفقیت آنهاست.

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ اگر می‌خواهید رهبری باشید که آدم‌ها با اعتقاد مطلق از او پیروی می‌کنند، باید در زمره رهبران کاریزماتیک و باهوش هیجانی باشید. رهبر ظالم و لئیم با بصیرتی درخشان می‌تواند به پیروانی ناراضی مدتی فرمان براند، اما این کار طولی نخواهد کشید. آنها آدم‌ها را پیش از آن که پی به توانایی واقعی آنها ببرند از اطراف خود پراکنده خواهند کرد.

وقتی با جمع کوچک‌تری صحبت می‌کنم، اغلب از آنها می‌خواهم بهترین و بدترین رهبرانی که تا به حال برای آنها کار کرده‌اند را توصیف کنند. بدیهی است آدم‌ها ویژگی‌های ذاتی(ذکاوت، برونگرایی، جذابیت، و غیره) را نادیده می‌گیرند و در عوض بر خصلت‌هایی تمرکز می‌کنند که کاملا تحت کنترل آن رهبر است، مثل صمیمیت، فروتنی، و مثبت‌نگری.

این کلمات، و کلماتِ دیگر شبیه آن‌ها، رهبرانی را توصیف می‌کند که در هوش هیجانی مهارت دارند. داده‌های تحقیق TalentSmart از بیش از یک میلیون نفر نشان داد که رهبرانی که این خصلت‌ها را دارند خیلی زیاد دوست داشتنی نیستند، آنها از کسانی که این خصلت‌‌ها را ندارند با اختلاف زیادی بهتر هستند.

مقاله مرتبط: خصوصیات افراد با هوش هیجانی بالا

رهبری دوست‌داشتنی‌تر شدن کاملا تحت کنترل شما است، و مسئله‌ای است که به هوش هیجانی (EQ) مربوط می‌شود. برخلاف ویژگی‌‌های ثابت و ذاتی مثل، هوش‌تان (یعنی آی کیو)، EQ مهارتی انعطاف‌پذیر است که می‌توانید با تلاش آن را بهبود ببخشید.

آن‌چه در ادامه می‌آید ۱۰ عادت رهبران کاریزماتیک و باهوش هیجانی است که آنها را بسیار دوست‌داشتنی می‌کند.

۱. رابطه‌های شخصی برقرار می‌کنند

حتی در یک اتاق شلوغ، رهبران کاریزماتیک و باهوش هیجانی کاری می‌کنند که آدم‌ها احساس کنند یک مکالمه‌ی تک نفره دارند، انگار آنها تنها کسی در اتقا هستند که اهمیت دارند. و، در آن لحظه، چنین است. رهبران دوست‌داشتنی در سطحی بسیار شخصی و عاطفی ارتباط برقرار می‌کنند. آنها هرگز فراموش نمی‌کنند که یک انسانِ حیّ و حاضر در برابرشان ایستاده است.

۲. صمیمی هستند.

آدم‌هایی که فقط در صورتی برای شما فرصت دارند که بتوانید کاری برای‌شان انجام دهید را می‌شناسید؟ رهبران کاریزماتیک و باهوش هیجانی به واقع باور دارند که همه، فارغ از مرتبه‌ی توانایی، شایسته‌ی وقت و توجه آنها هستند. آنها کاری می‌کنند که همه احساس ارزشمند بودن بکنند چون اعتقاد دارند که همه ارزشمند هستند.

۳. فروتن هستند.

فقط چند چیز هستند که دوست‌داشتنی بودن را به سرعت تکبر نابود می‌کنند. رهبران دوست‌داشتنی به نحوی رفتار نمی‌کنند که انگار از شما بهتر هستند، چون فکر نمی‌کنند که از شما بهتر هستند. به جای منبع پرستیژ، آنها موقعیت رهبری‌شان را به منزله‌ی چیزی می‌دانند که در قبال کسانی که از آنها پیروی می‌کنند برای‌شان مسئولیت بیشتری برای خدمت‌گزاری به بار می‌آورد.

۴. مثبت‌نگر هستند.

رهبران کاریزماتیک و باهوش هیجانی همیشه نگرشی مثبت دارند، و این در نحوه‌ی توصیف آنها از وقایع خودش را نشان می‌دهد. آنها مجبور نیستند برای هیات مدیره ارائه‌ای انجام بدهند؛ آنها ترجیح می‌دهند که دیدگاه و عقایدشان را با هیات مدیره در میان بگذارند. آنها مجبور نیستند در کارخانه گشت بزنند؛ ترجیح می‌دهند با آدم‌هایی که محصولات شرکت‌شان را می‌‌سازند ملاقات و دیدار داشته باشند. آنها حتی مجبور نیستند رژیم بگیرند؛ ترجیح می‌دهند مزایای سالم غذا خوردن را تجربه کنند. حتی در وضعیت‌های منفی انکارناپذیر، در رهبران دوست‌داشتنی یک امید مشتاقانه نسبت به آینده موج می‌زند، اعتمادبه‌نفسی که می‌تواند به آنها کمک کند فردا را بهتر از امروز بسازند.

۵. متعادل هستند.

وقتی نوبیت به موفقیت‌ها و شکست‌های خودشان می‌رسد، رهبران دوست‌داشتنی اوضاع را در مشت‌شان می‌گیرند. آنها خودستایی نمی‌کنند، و وقتی از خودشان حرف می‌زنند جوگیر نمی‌شوند. موفقیت را جوری سر می‌کشند که از دهان‌شان بیرون نریزد و به شکست‌شان بدون غرق شدن در منجلاب آن، اعتراف می‌‌کنند. آنها از هر دو درس می‌گیرند و پیش می‌روند.

۶. سخاوتمند هستند.

همه‌ی ما برای کسی کار کرده‌ایم که همیشه چیزی را دریغ می‌کند، چه دانش باشد چه منابع. آنها طوری رفتار می‌کنند که انگار اگر هر چیزی را که برای انجام کارتان نیاز دارید در اختیارتان بگذارند شما از آنها جلو خواهید زد. رهبران کاریزماتیک و باهوش هیجانی با کسانی که می‌شناسند، درمورد چیزی که می‌دانند، و منابعی که به آنها دسترسی دارند‌ بی‌وقفه سخاوتمند هستند. آنها می‌خواهند که شما کارتان را از هر چیز دیگری بهتر انجام دهید چون آنها درک می‌کنند که به عنوان یک رهبر کار مال خود آنها است و چون آن‌‌قدر معتمد به نفس هستند که نگران آن نیستند که موفقیت شما کاری کند آنها بد به نظر برسند. در واقع، آنها معتقد هستند که موفقیت شما، موفقیت آنها است.

۷. راستی و درستی را به نمایش می‌گذارند.

رهبران کاریزماتیک و باهوش هیجانی اعتماد و تمجید را از طریق اعمال‌شان به نمایش می‌گذارند، نه فقط در حرف. بسیاری از رهبران می‌گویند که راستی و درستی برای آنها مهم است، اما رهبران دوست داشتنی هر روزه با نشان دادن این راستی و درستی به حرف‌شان عمل می‌کنند. ‌حتی رهبری که عشوه می‌ریزد دوست داشتنی نخواهد بود اگر آن عشوه پشتوانه‌ای از یک بنای مستحکم راستی و درستی نداشته باشد.

۸. ذهن آدم‌ها را مثل یک کتاب می‌خوانند.

رهبران کاریزماتیک و باهوش هیجانی می‌دانند چگونه ذهن آدم‌ها را به عنوان یکی از راه‌های ارتباطی صامت خواندن مهم‌تر از کلماتی است که آنها بر زبان می‌آورند. آنها به حالات چهره، زبان بدن، و لحن صدا توجه می‌کنند تا از آن‌چه واقعا در دل آدمها می‌گذرد آگاه شوند. به عبارت دیگر، آنها آگاهی اجتماعی بالایی دارند، یک مهارت هوش هیجانی مهم.

۹. قدر ظرفیت‌ها را می‌دانند.

رابرت براولت می‌گوید، “کاریزما باعث می‌شود در ارتباطات‌تان با مردم، آنها بیشتر به خودشان علاقه‌مند شوند نه به شما.” رهبران دوست داشتنی نه تنها بهترین‌ها را در افراد خود می‌بینند، بلکه اطمینان حاصل می‌کنند بقیه نیز همه آنها را ببینند. آنها استعدادهای آدم‌ها را بیرون می‌کشند تا اینکه همه بتوانند خودشان و کاری را که در دست دارند بهتر کنند.

۱۰. جوهر دارند.

دنیل کوئین می‌گوید، “کاریزما فقط توجه آدم‌ها را جلب می‌کند. وقتی توجه‌شان جلب شد، باید حرفی برای گفتن به آنها داشته باشید.” رهبران دوست داشتنی می‌فهمند که دانش و تجربه‌شان برای موفقیت همه‌ی کسانی که پیروشان هستند حیاتی است. بنابراین، آنها مرتبا با آدم‌ها ارتباط برقرار می‌کنند تا جوهرشان(برعکس صحبت‌های کوتاه سطحی) را به اشتراک بگذارند. رهبران دوست داشتنی خودشان را نمی‌گیرند یا تظاهر به چیزی که نیستند نمی‌کنند، چون مجبور به این کار نیستند. آنها جوهر دارند، و آن را با افرادشان به اشتراک می‌گذارند.‌

جمع بندی

دوست داشتنی بودن یک حق طبیعی نیست؛ این امر از مهارت‌های تحصیل شدنی منتج می‌شود که برای موفقیت حرفه‌ای‌تان حیاتی هستند. و درست مثل هر مهارت حرفه‌ای دیگری، می‌توانید درباره‌ی کسانی که این مهارت را داشته‌اند مطالعه کنید، آن‌چه را کارساز است تقلید کنید، و آنها را با سبک و سیاق خودتان وفق دهید. این ده استراتژی را امتحان کنید و شاهد اوج‌گیری میزان دوست‌ داشتنی بودن‌تان باشید.

۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها
برترین جاهای دیدنی روسیه برای تفریح

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موفقیت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن