مدل موهای زنان آفریقایی را از جمله شگفتی های و رشوم جالب این می توان عنوان کرد وانواع مدل های بافت را برروی سر ایجاد می کنند و این تنوعی به قدری می باشد که نشان دهنده کشور یا قبیله ای می باشد. خانم های آفریقایی موهای ضخیم و در عین حال فر دارند و اصولا هم بلندی آن ها به شانه نمی رسد و جهت خواباندن پف موهایشان از بافت های آفریقایی با طرح های مختلف استفاده می کنند.

زنان زیمباوه به موهای بلند و فر علاقه دارند که در کنار این علاقه مندی درست کردن و تزئین این موها کار بسیار سخت و پیچیده ای می باشد و آرایشگر باید موهای مصنوعی را رشته رشته جدا نموده و سپس با استفاده از سوزن کار بروی موهای اصلی مشتریان این موها را فیکس کنند و یا با استفاده از کلاه گیس توری تمام سر خود را پوشانده و سپس موهای مصنوعی را برروی سر فیکس کنند.

خانم های آفریقایی ماهیانه هزینه های بسیاری برای تزئین موهایشان خرج می کنند و البته در فصول گرم سال هم برایشان مشکل می باشد اما برای زیبایی هر کاری که می توان باید انجام داد و در همین راستا استفاده از موهای مصنوعی در این شهر رواج داشته و برای تولید کنندگان چینی، کره جنوبی و آفریقای جنوبی بسیار سود آور میباشد.