فرمت MP3 برای همیشه بازنشسته شد


موبنا، رضا خواجه‌وند –شرکت آلمانی فرانهوفر در آخرین گزارش خود اعلام کرد عصر موسیقی با فرمت MP3 به سر رسیده است و توسعه این فرمت برای همیشه متوقف می‌شود. این شرکت که در اصل خالق و پشتیبان اصلی فرمت MP3 در جهان بود در آخرین بیانیه خود اظهار داشت حق امتیازها و مجوزهای خود مربوط به MP3 را متوقف کرده و آنها را کنار گذاشته...

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت آلمانی فرانهوفر در آخرین گزارش خود اعلام کرد عصر موسیقی با فرمت MP3 به سر رسیده است و توسعه این فرمت برای همیشه متوقف می‌شود. این شرکت که در اصل خالق و پشتیبان اصلی فرمت MP3 در جهان بود در آخرین بیانیه خود اظهار داشت حق امتیازها و مجوزهای خود مربوط به MP3 را متوقف کرده و آنها را کنار گذاشته است.

به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت نسل جدید دستگاه‌های الکترونیکی کمتر از فرمت MP3 پشتیبانی می‌کنند، فایل‌های MP3 در آینده کمتر ارایه می‌شود و در مقابل فرمت‌های صوتی جدیدتر با کیفیت و قابلیت‌های بیشتر عرضه می‌شوند.

بر این اساس به جای آنکه به فکر خرید یک دستگاه قابل حمل موسیقی با قابلیت پخش فایل‌های MP3 باشید،‌بهتر است یک دستگاه AAC خریداری کنید. زمانی که فرمت MP3 برای نخستین بار معرفی شد نوارهای کاست کنار گذاشته شدند تا دنیای موسیقی با لوح‌های فشرده CD آزادی بیشتری را پیش روی خود ببیند. این تحول بزرگ باعث شد موسیقی به سرعت رشد کند و کاربران چه در دنیای مجازی یا روی دستگاه‌های الکترونیکی به راحتی به فایل‌های صوتی دسترسی داشته باشند.

فرمت MP3 برای همیشه بازنشسته شد

از نظر روانشناسی این اتفاق باعث شد کاربران جهانی نزدیکی بیشتری را با دنیای موسیقی احساس کنند و به دنبال آن دستگاه‌های ویژه پخش این فایل‌ یا MP3 Player روی کار بیاید.

به هر حال اگرچه MP3 هنوز هم بین مردم جهان محبوبتی زیادی دارد و فایل‌های صوتی با همین فرمت مورد استفاده قرار می‌گیرند، ولی شرکت توسعه دهنده آن تصمیم گرفته است این فرمت را برای همیشه بازنشسته کند.

فرمت جدید برای رمزگذاری فایل‌های صوتی با نام AAC شناخته می‌شود که در مقابل MP3 قابلیت‌ها و کاربردهای بیشتری دارد. سرویس «اپل موزیک» که دومین مرکز بزرگ ارایه‌دهنده خدمات موسیقی آنلاین در جهان محسوب می‌شود AAC را به عنوان فرمت اصلی خود انتخاب کرده است و پیش‌بینی می‌کند در آینده همه مردم جهان سراغ آن بروند.

بررسی‌ها همچنین نشان داده است از ابتدای سال ۲۰۱۷ تا کنون میزان بارگذاری فایل‌های صوتی مبتنی بر فرمت MP3 نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است و مردم به سمت فرمت‌های جدید کشیده شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اپلیکشن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022