طرز تهیه انگشت پیچِ همدانی


انگشت‌پیچ یک نوع خوردنی شیرین است که سوغات شهر همدان به شمار می‌آید. مواد اولیه انگشت‌پیچ را سفیده تخم مرغ، گلاب، شکر و آب تشکیل می‌دهد و قنادها آن‌قدر آن را بهم می‌زنند تا ظاهر آن سفت شده و حالتی مانند عسل به خود بگیرد. وب‌سایت ایران کوک: انگشت‌پیچ یک نوع خوردنی شیرین است که...

انگشت‌پیچ یک نوع خوردنی شیرین است که سوغات شهر همدان به شمار می‌آید. مواد اولیه انگشت‌پیچ را سفیده تخم مرغ، گلاب، شکر و آب تشکیل می‌دهد و قنادها آن‌قدر آن را بهم می‌زنند تا ظاهر آن سفت شده و حالتی مانند عسل به خود بگیرد.
وب‌سایت ایران کوک: انگشت‌پیچ یک نوع خوردنی شیرین است که سوغات شهر همدان به شمار می‌آید. مواد اولیه انگشت‌پیچ را سفیده تخم مرغ، گلاب، شکر و آب تشکیل می‌دهد و قنادها آن‌قدر آن را بهم می‌زنند تا ظاهر آن سفت شده و حالتی مانند عسل به خود بگیرد.
مواد لازم: شکر ۱ کیلو سفیده تخم مرغ ۳ عدد جوهر لیمو ۱/۸ قاشق چایخوری آب به مقدار لازم

طرز تهیه انگشت پیچِ همدانی

طرز تهیه:
۱٫شکر را در یک قابلمه بزرگ بریزید و تا جایی که یک بند انگشت روی آن را بگیرد، آب اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید.

۲٫ بعد از این که شربت قوام آمد ، جوهر لیمو را داخل آن بریزید. اجازه دهید تا مخلوط بجوشد سپس تست کنید که شربت حسابی کشدار شده باشد.

۳٫حال حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید تا کمی خنک شود.

۴٫حین این که شربت خنک می شود، سفیده ها را به میزانی که پف کند هم بزنید.

۵٫ سپس آن را به شربت اضافه و آنقدر هم بزنید تا مواد کاملا سفید و یکدست و کش دار شود.
۶٫ انگشت پیچ آماده است، اما می توانید برای بهتر شدن عطر و طعم آن ، گلاب هم اضافه کنید و در زمان هم زدن مواد از مقداری دارچین استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج