زمان واریز یارانه اردیبهشت مشخص شد


زمان واریز یارانه اردیبهشت مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: یک خبرگزاری پیش‌بینی کرد که سه‌شنبه 26 اردیبهشت (3 روز مانده به انتخابات) یارانه نقدی به حساب خانوارها واریز شود. به گزارش  بانک مردم به نقل از میزان، با نزدیک شدن به زمان واریز یارانه اردیبهشت ماه هنوز ابهامات فراوانی در خصوص واریز مجدد یارانه دو برابری به حساب خانوارهای کم‌درآمد وجود دارد و به علاوه هنوز منایه...

کد خبر : 59375 تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
زمان واریز یارانه اردیبهشت مشخص شد Print This Post زمان واریز یارانه اردیبهشت مشخص شد Email This Post زمان واریز یارانه اردیبهشت مشخص شدزمان واریز یارانه اردیبهشت مشخص شدزمان واریز یارانه اردیبهشت مشخص شدزمان واریز یارانه اردیبهشت مشخص شد

زمان واریز یارانه اردیبهشت مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: یک خبرگزاری پیش‌بینی کرد که سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت (۳ روز مانده به انتخابات) یارانه نقدی به حساب خانوارها واریز شود.

به گزارش بانک مردم به نقل از میزان، با نزدیک شدن به زمان واریز یارانه اردیبهشت ماه هنوز ابهامات فراوانی در خصوص واریز مجدد یارانه دو برابری به حساب خانوارهای کم‌درآمد وجود دارد و به علاوه هنوز منایه افزایش یارانه با وجود کمبود منابع این بخش در سال‌های گذشته هنوز مشخص نیست.

در حالی که به زمان واریز هفتاد و پنجمین مرحله واریز یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار نزدیک می‌شویم که در ماه‌ اخیر خبرهایی مبنی بر افزایش یارانه اقشار خاص از قبیل خانوارهای عضو کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی شنیده شد که پس از واریز این مرحله تنها یارانه تعداد اندکی از این افراد افزایش یافت و با وجود نزدیک شدن به زمان واریز یارانه اردیبهشت ماه هنوز هیچ خبری در خصوص واریز یارانه چند برابری در ماه جاری به حساب سرپرستان این خانوارها نیست.

با این وجود منابع و در آمدهای سازمان هدفمندسازی یارانه همواره مورد بحث بوده و البته چگونگی مصارفی که برای این قانون نیز تعریف شده، به گونه ای بوده که همواره کسری منابع از این محل وجود داشته باشد.

گزارش منابع سازمان هدفمندی یارانه در سال جاری نشان می دهد مجموع ارقامی است که به عنوان سهم این سازمان از سوی شرکت‌های پالایش و پخش، گاز، توانیر طبق ماده ۲ اساسنامه این سازمان به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز می‌شود، در سال ۱۳۹۵ طبق جمع‌بندی دیوان محاسبات حداکثر مبلغ ۳۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

پیش از این معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اتاق تهران در گزارشی از کسری ۱۷هزارمیلیاردتومانی در بودجه هدفمندی یارانه ها خبر داده و اعلام کرده بود: بررسی آئین‌نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ نشان می دهند منابع هدفمندی یارانه ها ۳۲ هزار میلیارد تومان و میزان تقریبی مصارف ۴۹ هزار میلیارد تومان بوده ؛بر این اساس بودجه هدفمندی یارانه ها در سال گذشته با کسری ۱۷ هزار میلیارد تومانی دست و پنجه نرم کرده است.

با این حال موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در گفت‌و‌گو با میزان در خصوص منابع تامین بودجه دو برابر کردن یارانه افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در برنامه بودجه سال ۹۶ مقرر شد تا مستمری افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند به دو برابر افزایش یابد اما در بخش افزایش یارانه این اقشار هیچ موضوعی مطرح نشده است.

وی در ادامه افزود: طرحی برای دو برابر کردن یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی به تصویب مجلس نرسیده است.

این در حالی است که میدری معاون وزیر کار درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف یارانه‌های نقدی در سال ۹۶ گفت: درباره یارانه‌های نقدی، بر اساس تکلیف قانونی بودجه‌های سالانه تصمیم گیری می‌شود.

بررسی‌هایی که در این باره انجام شده اجرای افزایش این مصوبه که از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ابلاغ شده است نزدیک به ۵ میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر را شامل می‌شود که در ۵ ردیف برای خانوارهای یک نفره تا ۵ نفره و بیشتر پرداخت خواهد شد.

بر این اساس، پیش از این خانوارهای یک نفره، مددجو، ۵۳ هزار تومان از محل دستگاه اجرایی و ۴۵ هزار تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها دریافت می‌کردند که به استناد این ابلاغیه جدید این مبلغ به ۹۵ هزار تومان به منابع یارانه افزوده می‌شود و مجموع دریافتی یک نفر را به ۱۹۳ هزار تومان می‌رساند همچنین این رقم برای خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر با احتساب یارانه و مستمری معادل ۶۹۰ هزار تومان خواهد بود.

در این رابطه تقوی کارشناس اقتصادی در گفت‌و‌گو با میزان گفت: اقدامات این چنینی نه تنها مخارج و هزینه‌ها را در قبال تعهدات آینده افزایش می‌دهد که مشکلی هم از وضعیت فعلی خانوارها حل نخواهد کرد چرا که وابسته کردن افراد به دریافت چنین مبالغی در شرایطی که اشتغالی هم در کشور ایجاد نشده بحران‌زا خواهد بود و به جای این اقدامات باید ایجاد اشتغال از مسیر تقویت بخش تولیدی کشور پیگیری شود.

براساس گزارش میزان، پیش‌بینی می‌شود هفتاد و پنجمین مرحله یارانه نقدی بامداد سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.

لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همچون ماه گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

زمان واریز یارانه اردیبهشت مشخص شد

زمان واریز یارانه اردیبهشت مشخص شدزمان واریز یارانه اردیبهشت مشخص شدزمان واریز یارانه اردیبهشت مشخص شد
298 views

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یارانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟