استعدادهای نهفته دوومیدانی بانوان در شهرستان اسکو


به گزارش سایت ورزش بانوان؛ در دنیای ورزش، بانوان، خصوصاً در استان‌های محروم، هیچ‌گاه نتوانسته‌اند به جایگاه واقعی خود دست یابند و همیشه در حاشیه ورزش آقایان بوده‌اند. مشکلات بانوان در شهرهای غیر مرکز استان بیش از چیزی است که به آن فکر می‌کنید، آن‌ها از طرف هیئت استانی نیز گاها نادیده گرفته می‌شوند و بیشتر توجه و تمرکز هیئت استان روی تیم‌های...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ در دنیای ورزش، بانوان، خصوصاً در استان‌های محروم، هیچ‌گاه نتوانسته‌اند به جایگاه واقعی خود دست یابند و همیشه در حاشیه ورزش آقایان بوده‌اند. مشکلات بانوان در شهرهای غیر مرکز استان بیش از چیزی است که به آن فکر می‌کنید، آن‌ها از طرف هیئت استانی نیز گاها نادیده گرفته می‌شوند و بیشتر توجه و تمرکز هیئت استان روی تیم‌های مرکز استان است که این خود موجب دل‌زدگی بانوان خصوصاً قشر نونهال و نوجوان از ورزش (خصوصاً ورزش‌های قهرمانی) می‌شود. اما این بار سایت ورزش بانوان به سراغ بانوانی رفت که در سخت‌ترین شرایط و بی‌مهری‌های مدیریتی ورزش می‌کنند. با اکبر غلامی آمقانی، بنیانگذار رشته دوومیدانی بانوان در شهرستان اسکو و مؤسس مدرسه دوومیدانی استعدادیابی غلامی شهرستان اسکو-استان آش به گفتگو نشستیم که ماحصل این گفتگو پیش روی شماست:

آمقانی که خود برنز مسابقات دوی صحرانوردی دانش آموزان جهان _ایتالیا ۲۰۰۵_ را در کارنامه دارد، می‌گوید: بانوان دوومیدانی کار شهرستان ما تمرینات خود را به علت نبود پیست مناسب در یک مسیر خاکی پیگیری می‌کنند که کنار جاده شهر جدید سهند قرار دارد. محل تمرین‌مان یا مثلا پیست ما حدود ۲ کیلومتر مسیر خاکی است که خوشبختانه مسیر رفت‌و‌آمد وسایل نقلیه آن طرف‌تر قرار دارد و به این محل ارتباطی ندارد.

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: به همراه همسرم ( میترا مهدوی جاوید، کارشناس علوم ورزش و مربی ) هدایت بانوان دوومیدانی شهرستان اسکو را برعهده داریم. البته اگر بنده نباشم به بانوان اجازه تمرین هم نمی‌دهند. دردسرهای زیادی را پشت سرگذاشتم تا بانوان اسکو در دوومیدانی حرفی برای گفتن داشته باشند.

آمقانی به حمایت‌های همسرش در مسیری که در پیش گرفته اشاره کرد و گفت: به همراه همسرم که در تمام بخش‌های زندگی همراهیم می‌کند سعی دارم بیشتر از این حرف‌ها دختران دونده اسکو را به دیگران ثابت کنم. جایی که در ابتدا گفته می‌شد، از بانوان دونده‌اش نمی‌توان توقع چندانی داشت اما الآن ثابت کردند که حرفی برای گفتن دارند. تلاش می‌کنم آنها را به سطح آقایان برسانم شاید هم بالاتر. خوشبختانه تا به الان ۶ نفر از دختران مدرسه غلامی به مرحله پایانی تیم ملی در مسابقات هنجارهای استعدادیابی ملی در مواد مختلف رسیدند.

اکبر آمقانی از تمرین بانوان دونده این استان در فصل‌های مختلف سال تصاویری فرستاد که در ادامه می‌بینید، و در پایان عنوان کرد: تابستان یا زمستان، گرما یا سرما فرقی ندارد، ما همین‌جا تمرین می‌کنیم. در تابستان خودم باید همیشه علف‌های اطراف مسیر تمرین را تمیز کنم، تا شاگردانم بتوانند تمرین کنند. در زمستان هم در دمای منفی ۱۳ درجه تمرینات ماده‌های مختلف دوومیدانی اینجا برگزار می‌شود. خودم همین جا تمرین کردم به تیم ملی رفتم و نهایتا در مسابقات جهانی برنز گرفتم.

استعدادهای نهفته دوومیدانی بانوان در شهرستان اسکو

بانوی چهارم از سمت راست میترا مهدوی جاوید، همسر اکبر غلامی آمقانی

استعدادهای نهفته دوومیدانی بانوان در شهرستان اسکو

محل تمرین بانوان دونده شهرستان اسکو

استعدادهای نهفته دوومیدانی بانوان در شهرستان اسکو

محل آموزش و مسابقه بانوان با تدریس اکبر غلامی آمقانی، کارشناس علوم ورزش (متولد ۲۵ فروردین ۶۸)

استعدادهای نهفته دوومیدانی بانوان در شهرستان اسکو

اکبر غلامی آمقانی مربی و داور دوومیدانی و عضو سابق تیم ملی در حال تمیز کردن علف‌های اطراف مسیر تمرین شاگردانش

استعدادهای نهفته دوومیدانی بانوان در شهرستان اسکو

تمرین حنانه (از قهرمانان دوهای استقامتی کشور) و سینا (قهرمان دوهای نیمه استقامت و راهیافته به هنجارهای استعدادیابی ملی) غفاری (خواهر و برادر) در ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متری شهرستان اسکو

استعدادهای نهفته دوومیدانی بانوان در شهرستان اسکو

مسیر تمرین شاگردان مدرسه دوومیدانی شهرستان اسکو در فصل زمستان

استعدادهای نهفته دوومیدانی بانوان در شهرستان اسکو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش