امام خامنه‌ای: آتش به اختیار به معنای بی قانونی و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست


امام خامنه‌ای: آتش به اختیار به معنای بی قانونی و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست

رهبر معظم انقلاب گفتند: آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است؛ صاحبان همت و اندیشه با ابتکار خود کارهای فرهنگی را پیش برده و منافذ فرهنگی را بشناسند؛ آتش به اختیار به معنای بی قانونی و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، نماز عید سعید فطر، صبح امروز دوشنبه پنجم تیر به امامت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور انبوه نمازگزاران تهرانی در مصلای امام خمینی اقامه شد.

گزیده بیانات ایشان در خطبه های نماز عید فطر را می خوانید:

* امسال ماه رمضان به معنای واقعی کلمه برای ملت عزیز ما ماه مبارکی بود؛ مردم ما نشانه های تقرب را در رفتار خود نشان دادند؛ روزه داری در روزهای گرم و در بلندترین روزهای سال یک نشانه معنویت است.

* در پایان این ماه راهپیمایی روز قدس با آن عظمت در بلندترین روزهای سال مردم به خیابان ها آمدند و راهپیمایی کردند؛ این کار عظیم مردم کاری تاریخی به عنوان افتخارات یک ملت است.

* آنچه در این ماه به دست آوردید ذخیره الهی برای شماست؛ این ذخیره ها را حفظ کنید؛ این ماه تمرین ریاضت و توجه به خدا بود.

* آنچه در خطبه دوم عرض می کنم یک جمله درباره مسائل داخلی کشور و یک جمله درباره مسائل عمومی دنیای اسلام است.

* ملت عظیم ایران سر افراز باشند که کارهای بزرگی انجام دادند؛ در همین ماه مبارک و اندکی پیش از آن انتخابات پرشور و با عظمت را به دنیا نشان دادید؛ ثانیا راهپیمایی روز قدس کار بسیار با عظمتی است؛ تهاجم سپاه به دشمنان کار بسیار بزرگی بود.

* حفظ این ذخایر به این است که ملت وحدت و انگیزه انقلابی خود را حفظ کنند؛ امیدواریم هر چه زودتر دولت جدید تشکیل شود و کارهای لازم برای کشور را هر چه زودتر شروع کند.

* کار برای تولید داخلی و اشتغال جوانان که از مسائل مهم ماست باید با جدیت دنبال شود؛ از جمله کارهای مهم کارهای فرهنگی است؛ جاهایی که نفوذگاه دشمن از نظر فرهنگی است، بسیار است.

* آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است؛ صاحبان همت و اندیشه با ابتکار خود کارهای فرهنگی را پیش برده و منافذ فرهنگی را بشناسند؛ آتش به اختیار به معنای بی قانونی و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست.

* نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب نظم و آرامش کشور و عدم سوء استفاده دشمنان باشیم؛ در درجه اول متوجه نیروهای دلسوز و علاقه مند انقلاب است.

* زخم های بسیاری بر پیکر امت اسلامی است؛ دنیای اسلام باید به طور صریح از مردم یمن حمایت کند؛ به ضالمان و ستمگرانی که این مردم را در ماه مبارک مورد آنگونه تهاجم قرار می دهد از آنها ابراز برائت کند؛ ولو طواغیت ناراضی بشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز