کیست کوروئید در سر جنین، رفع شده؟


کیست کوروئید در سر جنین، رفع شده؟

هفته 18 بارداری سونو انجام دادم که کیست کوروئید زیر 10 میلیمیتر در مغز جنین دیده شده دوباره هفته 21 سونو آنومالی انجام دادم که کیست ها دیده نشده رفع شده حتما؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: وقت بخیر. من هفته ۱۸ بارداری سونو انجام دادم که کیست کوروئید زیر ۱۰ میلیمیتر در مغز جنین دیده شده. آزمایش های غربالگری هیچ مشکلی نداشته و دوباره هفته ۲۱ سونو آنومالی انجام دادم که کیست ها دیده نشده و الان هفته ۲۶ هستم. خیلی نگرانم. رفع شده حتما؟ آیا نیازه دوباره سونو انومالی انجام بدم یا این که با سونو کانل بارداری مشخص میکنه ؟ خیلی نگرانم تروخدا کمک کنید.

پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
اگر در سونوگرافی اخیر شما کیستی در مغز دیده نشده است احتمالا یا تشخیص اولیه غلط بوده است و کیستی وجود نداشته است و یا این که کیست ها چیز مهمی نبودن و خود به خود برطرف شدند. هر چه جنین بزرگ تر شود احتمال پیدا کردن آنومای جنینی بیشتر خواهد شد و پیدا کردن آنومالی راحت تر خواهد بود. اگر نگران هستید می توانید دو هفته بعد سونوگرافی را تکرار کنید. در کسانی که طول سرویکسشان کمتر از ۳۰ میلی متر است احتمال زایمان زودرس هست و به این دلیل که پزشکتان آمپول های هفته ای پروژسترونی را تجویز کرده است. در مواردی که کوتاه بودن طول سرویکس قبل هفته ۱۸ تشخیص داده شود توصیه می شود دهانه رحم دوخته شود. اما چون شما ۲۶ هفته هستید دیگر نمی توان این عمل جراحی را برایتان انجام داد.بنابراین تا حدود ۳۶ هفته استراحت کنید و هفته بعد آمپول پروژسترون را تجویز کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته