داعش : 130 حقیقت از پیدایش داعش تا آخرین جنایات داعش


داعش : 130 حقیقت از پیدایش داعش تا آخرین جنایات داعش

در این مطلب نگاهی به داعش (دولت اسلامی در عراق و سوریه ISIS ) و 130 حقیقت از پیدایش تا آخرین جنایات داعش می‌اندازیم . داعش که به عنوان یکی از شاخه‌های القاعده شروع به کار کرد نام‌های دیگری نیز شامل دولت اسلامی عراق و شام (ISIL) و دولت اسلامی (IS) دارد. داعش به دنبال ایجاد دولتی اسلامی و بر پایی خلافت در سراسر عراق، سوریه، و فراتر از آن...

در این مطلب نگاهی به داعش (دولت اسلامی در عراق و سوریه ISIS ) و ۱۳۰ حقیقت از پیدایش تا آخرین جنایات داعش می‌اندازیم . داعش که به عنوان یکی از شاخه‌های القاعده شروع به کار کرد نام‌های دیگری نیز شامل دولت اسلامی عراق و شام (ISIL) و دولت اسلامی (IS) دارد. داعش به دنبال ایجاد دولتی اسلامی و بر پایی خلافت در سراسر عراق، سوریه، و فراتر از آن است.

داعش : 130 حقیقت از پیدایش داعش تا آخرین جنایات داعش

حقایق بنیادی داعش

احکام دینی داعش

این گروه احکام اسلامی را پیاده‌سازی می‌کند که ریشه در قرن هشتم تاریخ اسلام دارد؛ آن‌ها به دنبال برقراری جامعه‌ای هستند که بازتاب گذشته‌ی باستانی این ناحیه‌ی جغرافیایی باشد.

جنایات داعش

داعش آشکارا ده‌ها نفر را یک‌جا به قتل می‌رساند، و به اعدام و مصلوب کردن افراد در ملا عام و بسیاری از اعمال دیگر می‌پردازد.

ترویج و تبلیغ داعش

داعش برای ترویج سیاست‌های ارتجاعی و بنیادگرایی مذهبی از ابزارهای مدرنی نظیر شبکه‌های اجتماعی بهره می‌برد. این تروریست ها در راستای گسترش عقاید رهبران‌شان مبنی بر رجعت به دوران صدر اسلام، حتی مکان‌های مقدس و آثار باستانی ارزشمند را نابود می‌کنند.

محدوده قلمروی داعش

داعش در ۲۰۱۴ کنترل بیش از ۸۸،۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک سوریه و عراق، از سواحل مدیترانه گرفته تا جنوب بغداد را به دست گرفتند. به گزارش گروه اطلاعاتی جینز،‌ در پایان ۲۰۱۶ قلمروی داعش به حدود ۶۰،۳۹۸ کیلومتر مربع کاهش یافت.

آمار بردگی در جنایات داعش

طبق گزارش سازمان ملل، بسیاری معتقدند داعش در ۲۰۱۵ نزدیک به ۳،۵۰۰ نفر را به بردگی گرفته است. بیش‌تر این برده‌ها شامل زنان و کودکان متعلق جامعه‌ی ایزدیان می‌شوند، ولی در میان این برده‌ها از اقوام و اقلیت‌های مذهبی دیگر نیز به چشم می‌خورند.

به گفته‌ی پیتر برگن، تحلیلگر امنیت ملی در سی‌ان‌ان، دابق محلی است در سوریه که “‌گفته می‌شود پیامبر اسلام پیش‌بینی کرده است سپاهیان اسلام و روم برای آخرین بار در این محل با یکدیگر به نبردی می‌پردازند که به آخرالزمان و پیروزی حقیقی اسلام منجر خواهد شد‌”‌. (نام نشریه‌ی داعش نیز دابق است)

استراتژی داعش برای کسب درآمد عبارت است از تولید و قاچاق نفت، مالیات، آدم‌ربایی و درخواست پول، فروش آثار باستانی دزدیده شده، اخاذی و کنترل محصولات کشاورزی.

به گفته‌ی فواز جرجس، کارشناس مسائل خاورمیانه، برخی سربازان سابق عراقی که پس از انحلال ارتش صدام حسین قادر نبودند به خدمت دولت جدید عراق در آیند، به پیکارجوی داعش تبدیل شدند.

رهبر داعش

ابوبکر البغدادی؛ هم‌چنین، به وی ابودعاء نیز می‌گویند. در حال حاضر، در سوریه زندگی می‌کند.

البغدادی چندین ماه‌ در کمپ بوکا بازداشت بود؛ این زندان در جنوب عراق و در اختیار ایالات متحده بود. وی در ۲۰۰۴ از زندان آزاد شد. پس از آن‌که داعش ایجاد به اصطلاح “‌دولت اسلامی‌”‌ را رسما اعلام کرد، وی نام ‌”‌الخلیفه ابراهیم‌”‌ را بر خود نهاد، و اکنون پیروان‌اش وی را با این لقب می‌شناسند.

گاه‌شمار پیدایش داعش و جنایات داعش

۲۰۰۴ (۱۳۸۳)

ابو مُصعَب الزرقاوی القاعده را در عراق (AQI) بنیاد نهاد.

۲۰۰۶ (۱۳۸۵)

القاعده در عراق، تحت رهبری الزرقاوی، به برپایی جنگ فرقه‌ای علیه اکثریت جامعه‌ی شیعی پرداخت.

۷ ژوئن، ۲۰۰۶ (۱۷ خرداد ۱۳۸۵)

الزرقاوی در اثر حمله‌ی نظامی ایالات متحده کشته شد. ابوایوب المصری که به نام ابوحمزه المهاجری نیز شهرت داشت،‌ جانشین الزرقاوی، رهبر القاعده‌ی عراق شد.

اکتبر ۲۰۰۶ (مهر ۱۳۸۵)

رهبر القاعده‌ی عراق، ابوایوب المصری، پیدایش دولت اسلامی عراق (ISI) را رسما اعلام کرد، و ابوعمر البغدادی را به عنوان رهبر آن معرفی کرد.

آوریل ۲۰۱۰ (فروردین ۱۳۸۹)

پس از آن‌که ابوعمر البغدادی و ابوایوب المصری بر اثر عملیات مشترک عراق و ایالات متحده کشته شدند، ابوبکر البغدادی رهبر دولت اسلامی عراق شد.

آوریل ۲۰۱۳ (فروردین ۱۳۹۲)

دولت اسلامی عراق (ISI) اعلام کرد گروه ستیزه‌جوی تحت حمایت القاعده را در سوریه که به جبهه النصره مشهور است، در خود جذب کرده است. البغدادی عنوان می‌کند گروه‌اش هم‌اکنون باید به عنوان دولت اسلامی در عراق و شام (ISIS) شناخته شود. ابومحمد الجولانی، رهبر جبهه النصره، تلاش داعش را برای ادغام با این گروه رد می‌کند.

ژانویه‌ی ۲۰۱۴ (دی ۱۳۹۲)

داعش کنترل شهر فلوجه را به دست می‌گیرد.

۳ فوریه، ۲۰۱۴ (۱۴ بهمن ۱۳۹۲)

پس از ماه‌ها درگیری داخلی میان جبهه ‌النصره و داعش، القاعده پیوند با داعش را انکار کرد.

مه ۲۰۱۴ (اردیبهشت ۱۳۹۳)

به گزارش گروه نظارت دیده‌بان حقوق بشر سوریه واقع در لندن، داعش بیش از ۱۴۰ پسر مدرسه‌ای کُرد را در سوریه ربود، و آن‌ها را مجبور فراگیری الهیات اسلامی افراطی نمود.

۹ و ۱۰ ژوئن، ۲۰۱۴ (۱۹ و ۲۰ خرداد ۱۳۹۳)

در فاصله‌ی یک شب، از دوشنبه شب تا روز سه‌شنبه، تروریست ها فرودگاه، ایستگاه‌های تلویزیونی و دفتر فرمانداری موصل را به تصرف درآوردند. داعش حدود ۱۰۰۰ زندانی را از زندان‌ها آزاد کرد.

۱۰ و ۱۱ ژوئن، ۲۰۱۴ (۲۰ و ۲۱ خرداد ۱۳۹۳)

داعش کنترل موصل و تکریت را به دست گرفت.

۲۰ ژوئن، ۲۰۱۴ (۳۰ خرداد ۱۳۹۳)

سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از یک میلیون عراقی آواره شده‌اند.

۲۱ ژوئن، ۲۰۱۴ (۳۱ خرداد ۱۳۹۳)

داعش کنترل شهر القائم – در نزدیکی مرز با سوریه – و هم‌چنین سه شهر دیگر عراق را به دست گرفت.

۲۸ ژوئن، ۲۰۱۴ (۷ تیر ۱۳۹۳)

کردستان عراق ورود به مرزهای‌اش را برای پناه‌جویان محدود می‌کند.

۲۹ ژوئن، ۲۰۱۴ (۸ تیر ۱۳۹۳)

داعش پیدایش خلافتی (دولت اسلامی) را اعلام می‌کند که همه‌ی مرزهای رسمی را از بین می‌برد،‌ و البغدادی را به عنوان ولی خود خوانده‌‌ی حدود یک و نیم میلیارد مسلمان جهان معرفی می‌کند. هم‌چنین این گروه تغییر نام خود را به دولت اسلامی (IS) اعلام می‌کند.

۳۰ ژوئن، ۲۰۱۴ (۹ تیر ۱۳۹۳)

سازمان ملل اعلام می‌کند حدود ۱ میلیون و دویست هزار عراقی مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده‌اند.

۳۰ ژوئن، ۲۰۱۴ (۹ تیر ۱۳۹۳)

پنتاگون اعلام می‌کند ایالات متحده در حال گسیل ۳۰۰ سرباز اضافه به عراق است؛ به این ترتیب، مجموع نیروهای آمریکایی در عراق نزدیک به ۸۰۰ نفر می‌شود. ایالات متحده برای پشتیبانی نیروهای امنیتی عراق و کمک به محافظت از سفارت ایالات متحده و فرودگاه بغداد نیروها و مستشاران نظامی خود را به این کشور فرستاده است.

جولای ۲۰۱۴ (مرداد ۱۳۹۳)

داعش کنترل بزرگ‌ترین میدان نفتی سوریه را به دست گرفت و یک میدان گازی را در استان حمص تصاحب کرد، به تجهیزات آن‌جا یورش برد و ده‌ها کارگر را به قتل رساند. آنان گستره‌ی ۱۴۵ کیلومتری از شهرهای سوریه‌ را به اشغال خود درآوردند؛ از دیرالزور تا مرز عراق. آن‌ها آرامگاه یونس نبی را در موصل منفجر کردند؛ قدمت این مکان مقدس به قرن هشتم پیش از میلاد باز می‌گشت.

۶ آگوست، ۲۰۱۴ (۱۵ مرداد ۱۳۹۳)

تروریست های داعش به شهر شنگال در شمال عراق حمله کردند؛ این شهر موطن گروه اقلیت مذهبی به نام ایزدی‌ها است. به گفته‌ی یکی از نمایندگان قانونگذار ایزدی، متعاقب این حمله ۵۰۰ مرد کشته شدند، ۷۰ کودک از تشنگی مردند و زنان نیز برای بردگی به فروش رسیدند. بیش از ۳۰،۰۰۰ خانواده در کوه‌های شنگال گیر افتادند.

۸ آگوست، ۲۰۱۴ (۱۷ مرداد ۱۳۹۳)

دو جت جنگنده‌ی F/A-18 متعلق به ایالات متحده واحدهای توپخانه‌ی داعش را در عراق بمباران کردند. رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، باراک اوباما، اجازه‌ی “‌حملات هوایی هدفمند‌”‌ را در صورت لزوم و با هدف حفاظت از کارکنان ایالات متحده در برابر تروریست های داعش صادر کرده بود. هم‌چنین ارتش ایالات متحده می‌توانست برای جلوگیری از خطر نسل‌کشی گروه‌های اقلیت توسط پیکارجویان داعش که مقامات رسمی همواره در مورد آن هشدار می‌دهند، از حملات هوایی استفاده کند.

۱۹ آگوست، ۲۰۱۴ (۲۸ مرداد ۱۳۹۳)

در یوتیوب ویدئویی ارسال شد که در آن،‌ خبرنگار آمریکایی، جیمز فولی، که از ۲۰۱۲ در سوریه ناپدید شده بود،توسط تروریست های داعش سر بریده شد. سپس این تروریست ها تهدید کردند خبرنگار دیگر آمریکایی (قاعدتا استیون ساتلاف) را که در بند آن‌ها است، به قتل خواهند رساند.

۲ سپتامبر، ۲۰۱۴ (۱۱ شهریور ۱۳۹۳)

داعش ویدئوی دیگری را منتشر کرد که صحنه‌ی سر بریدن خبرنگار آمریکایی، استیون ساتلاف، را به نمایش می‌گذاشت. جلادی که سر ساتلاف را از تن جدا کرد، آشکارا با لهجه‌ی بریتانیایی مشابه‌ی مردی صحبت می‌کرد که ظاهرا پیش‌تر فولی را به قتل رسانده بود.

۱۱ سپتامبر، ۲۰۱۴ (۲۰ شهریور ۱۳۹۳)

سازمان جاسوسی آمریکا اعلام کرد، شمار آدم‌هایی که برای داعشیها می‌جنگند شاید سه برابر بیش‌تر از میزانی است که پیش‌تر تخمین زده بودند.

۱۳ سپتامبر، ۲۰۱۴ (۲۲ شهریور ۱۳۹۳)

تروریست های داعش در وب‌سایتی مرتبط با این کار ویدئویی ارسال کردند که در آن، اعدام یک امدادگر بریتانیای به نام دیوید هینس را آشکاری نشان می‌داد. وی سومین اسیر غربی بود که در ظرف یک ماه به دست این گروه افراط‌گرای اسلامی به قتل رسانده شد. در پایان این ویدئو، یک اسیر بریتانیای دیگر به نام آلن هنینگ را نشان دادند که وی را نیز آشکارا به قتل تهدید می‌کردند.

۲۳ سپتامبر، ۲۰۱۴ (۱ مهر ۱۳۹۳)

ایالات متحده بار دیگر حملات هوایی علیه داعش را ادامه داد.

۳ اکتبر، ۲۰۱۴ (۱۱ مهر ۱۳۹۳)

داعش ویدئویی دیگر منتشر کرد که در آن، سر بریده شدن گروگان بریتانیایی، آلن هینینگ، را به طور آشکار نشان می‌داد. در همان ویدئو، این گروه تهدید کرد یک امدادگر آمریکایی را به نام پیتر کسیگ که به عبدالرحمن کاسیگ نیز مشهور بود به قتل خواهند رساند.

۳ نوامبر، ۲۰۱۴ (۱۲ آبان ۱۳۹۳)

دولت عراق اعلام کرد تروریست های داعش ۳۲۲ نفر از اعضای قبیله‌ی البونمر را به طور دسته‌جمعی اعدام کردند.

۱۴ نوامبر، ۲۰۱۴ (۲۳ آبان ۱۳۹۳)

کمیسیون مستقل بین‌المللی تحقیق در مورد سوریه تاکید کرد گروه‌داعش‌ مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.

۱۶ نوامبر، ۲۰۱۴ (۲۵ آبان ۱۳۹۳)

تروریست های داعش با انتشار ویدئویی در اینترنت ادعا کردند گروگان آمریکایی، پیتر کاسیگ، را سر بریده‌اند. پیتر کاسیگ که به عبدالرحمن کاسینگ نیز مشهور است، پنجمین اسیر غربی بود که داعش طی پیام‌های ویدئویی مدعی شد سرشان را بریده‌ است.

۷ ژانویه، ۲۰۱۵ (۱۷ دی ۱۳۹۳)

۲ فرد مسلح به دفتر مجله طنز شارلی ابدو در پاریس حمله کردند. در این تیراندازی ۱۲ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند. این حمله در پاسخ به کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام توسط مجله‌ی طنز شارلی ابدو صورت گرفت.

۱۷ ژانویه، ۲۰۱۵ (۲۷ دی ۱۳۹۳)

بر اساس گفته‌های مقامات رسمی کردستان عراق، داعش حدود ۲۵۰ ایزدی را آزاد کرد. بسیاری از آن‌ها کودک و سالخورده بودند.

۲۰ ژانویه، ۲۰۱۵ (۳۰ دی ۱۳۹۳)

داعش برای در ازای حفظ جان دو گروگان ژاپنی به نام‌های کنجی گوتو و هارونا یوکاوا از کشور ژاپن ۲۰۰ میلیون دلار پول طلب کرد.

۲۲ ژانویه، ۲۰۱۵ (۲ بهمن ۱۳۹۳)

مقامات سیاسی ایالات متحده اظهار کردند بر اثر حملات هوایی مشترک علیه گروه‌داعش‌، حدود ۶۰۰۰ داعشی (تا آن زمان) کشته شده‌اند؛ که در این میان، نیمی از فرماندهان ارشد این گروه تروریستی از بین رفتند. مقامات اطلاعاتی ایالات متحده تخمین زدند داعش هم‌چنان دارای ۹۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ پیکارجو و هزاران هوادار است.

۲۴ ژانویه، ۲۰۱۵ (۴ بهمن ۱۳۹۳)

یکی از طرفداران داعش به صورت آنلاین (برخط) ویدئویی ارسال کرد که در آن کنجی گوتو (یکی از گروگان‌ّهای ژاپنی) را نشان می‌داد که عکسی از بدن و سر بریده شده‌ی هارونا یوکاوا را به دست داشت. این ویدئو حاوی درخواستی برای آزادی ساجده الریشاوی،‌ زنی اردنی و مظنون به انجام اعمال تروریستی، در ازای کنجی گوتو بود.

۳۱ ژانویه، ۲۰۱۵ (۱۱ بهمن ۱۳۹۳)

داعش ویدئویی در اینترنت منتشر کرد که در آن جسد سر بریده شده‌ی کنجی گوتو، خبرنگار ژاپنی، را نشان می‌داد.

۳ فوریه، ۲۰۱۵ (۱۴ بهمن ۱۳۹۳)

طرفداران داعش عکس‌ها و ویدئوهایی را در اینترنت منتشر کردند که در آن‌ها به صورت آشکار نشان می‌داد معاذ الکساسبه، خلبان نیروی هوایی ارتش اردن،‌ زنده زنده در قفس به آتش کشیده شد.

۵ فوریه، ۲۰۱۵ (۱۶ بهمن ۱۳۹۳)

جت‌های جنگنده‌ی اردنی در سوریه به انجام حملات هوایی پرداختند که طبق گزارش‌ها، در این حملات مراکز آموزشی داعش و انبارهای اسلحه و مهمات آن‌ها در شهر رقه‌ سوریه، پایتخت خودخوانده‌ی داعش، مورد هدف قرار گرفتند.

۶ فوریه، ۲۰۱۵ (۱۷ بهمن ۱۳۹۳)

داعش در یک پست اینترنتی مدعی شد حملات هوایی اردن باعث مرگ گروگان آمریکایی، کایلا مولر شده است. این پست حاوی عکسی بود که ساختمان فرو ریخته‌ای را نشان می‌داد که به ادعای داعش کایلا مولر زیر آن مدفون شده بود. هیچ شاهد و مدرکی درباره‌ی مرگ این دختر جوان آمریکایی وجود نداشت.

۱۰ فوریه، ۲۰۱۵ (۲۱ بهمن ۱۳۹۳)

خانواده‌ی کایلا مولر پس از دریافت مدارکی از طرف داعش که حاوی عکسی از جسد پوشیده شده وی در کفن بود، اعلام کردند دخترشان مرده است.

۱۱ فوریه، ۲۰۱۵ (۲۲ بهمن ۱۳۹۳)

رئیس جمهور وقت ایالات متحده، باراک اوباما، از کنگره درخواست کرد به صورت رسمی اجازه‌ی استفاده از نیروی نظامی را علیه داعش صادر کند.

۱۵ فوریه، ۲۰۱۵ (۲۶ بهمن ۱۳۹۳)

داعش بار دیگر ویدئویی منتشر کرد که در آن تروریست ها سر ۲۱ مسیحی مصری را در سواحل لیبی بریده بودند. فردای آن روز، طی یک عمل انتقامی هواپیماهای جنگی مصر چند حمله‌ی هوایی علیه اهداف داعش در لیبی ترتیب دادند.

۲۲ فوریه، ۲۰۱۵ (۳ اسفند ۱۳۹۳)

داعش ویدئویی منتشر کرد که در آن دست‌کم ۲۱ مبارز پیشمرگ کُرد را نشان می‌داد که داخل قفس در حال عبور از خیابان‌های عراق بودند. آخرین صحنه‌های ویدئو این اسیر را زنده نشان می‌داد.

۲۶ فوریه، ۲۰۱۵ (۷ اسفند ۱۳۹۳)

هویت جلاد داعش ملقب به جان جهادی، مرد نقاب پوشی که با لهجه‌ی بریتانیایی در ویدئوهای داعش ظاهر می‌شد و گروگان‌های غربی را اعدام می‌کرد، شناسایی شد؛ وی محمد اموازی نام داشت که در کویت متولد و در لندن بزرگ شده بود. در همین روز، داعش ویدئویی منتشر کرد که در آن نشان می‌داد، تروریست ها این گروه آثار باستانی متعلق به موزه‌ی موصل را نابود می‌کنند.

۱ مارس، ۲۰۱۵ (۱۰ اسفند ۱۳۹۳)

داعش از یک گروه ۲۲۰ نفری از آشوری‌های به اسارت گرفته شده در شمال سوریه، ۱۹ اسیر مسیحی را آزاد کرد.

۴ مارس، ۲۰۱۵ (۱۳ اسفند ۱۳۹۳)

داعش تصویری از مردی را منتشر کرد که از ساختمانی در شهر رقه سوریه به پایین انداخته شده است. این یکی از دست‌کم ده‌ها موردی بود که در آن، داعش مردی را به اتهام هم‌جنس‌گرایی به قتل می‌رساند.

۷ مارس، ۲۰۱۵ (۱۶ اسفند ۱۳۹۳)

ابوبکر شکائو، رهبر گروه تروریستی بوکوحرام، گروه اسلامی افراط‌گرای نیجریه‌ای، در یک پیام صوتی به طور آشکار وفاداری خود را به گروه‌داعش‌ اعلام کرد.

۱۲ مارس، ۲۰۱۵ (۲۱ اسفند ۱۳۹۳)

فردی که به عنوان سخنگوی داعش شناسایی شد، در یک پیام صوتی ادعا کرد، خلافت داعش تا غرب آفریقا گسترش یافته است و رهبر گروه‌داعش‌، ابوبکر البغدادی، پیمان وفاداری بوکوحرام را پذیرفته است. در همین روز، نیروهای عراقی بیش‌تر بخش‌های تکریت را از داعش پس گرفت، و داعش ستاد ارتش عراق را در شمال رمادی منفجر کرد، و دست‌کم ۴۰ سرباز عراقی را از بین برد.

۱۸ مارس، ۲۰۱۵ (۲۷ اسفند ۱۳۹۳)

دو مرد مسلح ناشناس با حمله به موزه ملی باردو در پایتخت کشور تونس، اقدام به گروگان‌گیری کردند. مجموع تلفات این حمله به ۲۳ تن رسید.

۱ آوریل، ۲۰۱۵ (۱۲ فروردین ۱۳۹۴)

نیروهای عراقی با کمک شبه نظامیان شیعه، کنترل شمال شهر تکریت را از گروه‌داعش‌ خارج کردند.

۸ آوریل، ۲۰۱۵ (۱۹ فروردین ۱۳۹۴)

به گفته‌ی مقامات کردستان عراق، داعش بیش از ۲۰۰ زن و کودک ایزدی و هم‌چنین افراد بیمار یا سالخورده‌ی ایزدی را آزاد کرد.

۱۹ آوریل، ۲۰۱۵ (۳۰ فروردین ۱۳۹۴)

بازوی رسانه‌ای شبکه‌ی تروریست‌های داعشی ویدئویی را منتشر کردند که در آن عمال داعش دو گروه از زندانیان را شامل ۳۰ شهروند اتیوپیایی در نقاط مختلف لیبی سر می‌برند.

۱۶ می، ۲۰۱۵ (۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴)

عملیات ویژه‌ی ایالات متحده در سوریه منجر به کشته شدن یکی از افراد برجسته‌ی داعش و دستگیری همسر وی منجر شد. مقامات ایالات متحده اظهار کردند این حمله اطلاعات مهمی را درباره‌ی ساختار و ارتباطات گروه‌داعش‌ به دست داد.

۱۷ می، ۲۰۱۵ (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴)

پس از عقب نشینی نیروهای امنیتی دولت عراق از یک پایگاه نظامی در رمادی، بزرگ‌ترین شهر در غرب عراق، داعش‌‌ کنترل این شهر را به دست گرفت.

۲۱ می، ۲۰۱۵ (۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴)

داعش کنترل شهر پالمیرا، شهری ۲۰۰۰ ساله‌ای در بیابان سوریه، را به دست گرفت. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این شهر آخرین منطقه‌ی مرزی میان سوریه و عراق تحت کنترل ارتش سوریه بود.

۲۲ می، ۲۰۱۵ (۱ خرداد ۱۳۹۴)

مسجد امام علی در شهرک شیعه نشین القدیح از توابع استان قطیف عربستان سعودی در هنگام نماز جمعه منفجر شد. این انفجار منجر به کشته شدن ۲۲ تن و زخمی شدن ۱۰۲ تن دیگر شد.

۱ ژوئن، ۲۰۱۵ (۱۱ خرداد ۱۳۹۴)

ژنرال هربرت کارلایل، در یک سخنرانی چگونگی استفاده‌ی ارتش آمریکا ار شبکه‌های اجتماعی را به عنوان ابزاری برای ردیابی تروریست ها تشریح کرد. کارلایل اظهار کرد، یک عضو داعش عکس سلفی خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد؛ و با همین کار، یکی از محل‌های فرماندهی را فاش نمود. ظرف ۲۲ ساعت، ارتش ایالات متحده توانست هدف را تشخیص دهد و با انجام حملات هوایی، آن منطقه را نابود کند.

۱۴ ژوئن، ۲۰۱۵ (۲۴ خرداد ۱۳۹۴)

طبق گزارش‌ها، یک نوجوان بریتانیایی به نام طلحه اسمال، به همراهی سه بمب‌گذار انتحاری دیگر به مقر فرماندهی گروه شبه نظامی شیعه در عراق حمله کردند و دست‌کم ۱۱ نفر را کشتند. پیش از این عملیات انتحاری، داعش عکس‌هایی را از اسمال ۱۷ ساله در کنار پرچم سیاه داعش در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. به گزارش بی‌بی‌سی، اسمال در ماه مارس آن سال، لندن را به قصد پیوستن به این گروه اسلامی بنیادگرا ترک کرده بود.

۱۹ ژوئن، ۲۰۱۵ (۲۹ خرداد ۱۳۹۴)

وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده آمریکا گزارش سالانه‌اش را درباره‌ی تروریسم منتشر کرد و طی آن اعلام نمود،‌ داعش در مقایسه با القاعده به تهدید بزرگ‌تری تبدیل شده است. طبق این گزارش، بسامد و بی‌رحمی حملات داعش بسیار هشداردهنده است.

۲۴ ژوئن، ۲۰۱۵ (۳ تیر ۱۳۹۴)

دولت سوریه گزارش داد تروریست های داعشی دو مکان مقدس مسلمانان را در پالمیرا نابود کرده است. این گروه به حرم و آرامگاه ۵۰۰ ساله‌ای حمله کرد که گفته می‌شود نوه‌ی پسرعموی پیامبر اسلام در آن مدفون بوده است.

۲۶ ژوئن، ۲۰۱۵ (۵ تیر ۱۳۹۴)

یک مرد مسلح دست‌کم ۳۸ نفر را در یک هتل ساحلی در تونس به قتل رساند، و یک بمب نیز در مسجدی در کویت باعث مرگ دست‌کم ۲۷ نفر شد. داعش مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.

۱ جولای، ۲۰۱۵ (۱۰ تیر ۱۳۹۴)

داعش به صورت هم‌زمان حملاتی را در پنج نقطه‌ی نظامی کشور مصر آغاز کرد؛ طبق گزارش‌ها ۱۷ سرباز مصری کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند. به گفته‌ی ارتش مصر، ۱۰۰ نفر از تروریست‌ها نیز در این درگیری از بین رفتند.

۴ جولای، ۲۰۱۵ (۱۳ تیر ۱۳۹۴)

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، ویدئویی به دست‌اش رسیده است که نشان می‌دهد تروریست های داعشی ۲۵ اسیر را در شهر پالمیرای سوریه اعدام کردند.

۱۷ جولای، ۲۰۱۵ (۲۶ تیر ۱۳۹۴)

هم‌زمان با برگزاری جشن عید فطر توسط شهروندان عراقی، داعش با انفجار یک کامیون یخ در بازار شلوغی در شهر خان بنی سعد، دست‌کم ۱۲۹ نفر را کشته و دست‌کم ۱۴۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

۲۰ جولای، ۲۰۱۵ (۲۹ تیر ۱۳۹۴)

محوطه‌ی مرکز فرهنگی آمارا در منطقه سوروچ در استان شانلی‌اورفه ترکیه هدف بمب‌گذاری قرار گرفت. تلفات این بمب‌گذاری ۳۲ کشته و بیش از ۱۰۴ زخمی اعلام گردید.

آگوست ۲۰۱۵ (مرداد ۱۳۹۴)

داعش آثار باستانی موجود در شهر تاریخ پالمیرای سوریه را نابود کرد، از جمله این آثار باستانی می‌توان به معبد ۲۰۰۰ ساله‌ی بعل شمین اشاره کرد. یونسکو، سازمان فرهنگی ملل متحد، تخریب این معبد را یک ‌”‌جنایت جنگی‌”‌ خواند.

۱۰ اکتبر، ۲۰۱۵ (۱۸ مهر ۱۳۹۴)

دو بمب‌گذار انتحاری خود را در میان راهپیمایان (صلح برای دموکراسی) در مقابل ایستگاه مرکزی راه‌آهن آنکارا خود را منفجر کردند. تعداد کشته‌شدگان این حادثه حدود ۱۰۲ نفر عنوان شد.

۱۲ نوامبر، ۲۰۱۵ (۲۱ آبان ۱۳۹۴)

پنتاگون اعلام کرد طی حمله‌ی هوایی توسط یک پهباد با کنترل از راه دور، خودروی حامل ستیزه‌جوی داعشی به نام محمد اموازی، ملقب به “‌جان جهادی‌”‌ مورد هدف قرار گرفت. این حمله در شهر رقه‌ سوریه، پایتخت خودخوانده‌ی داعش، صورت گرفت. داعش بعدها مرگ “‌جان جهادی‌” تایید کرد.

۱۲ نوامبر، ۲۰۱۵ (۲۱ آبان ۱۳۹۴)

دو بمب انتحاری در منطقه‌ی برج البراجنه در جنوب بیروت منفجر شد، و بیش از ۴۰ کشته و صدها زخمی به جای گذاشت. داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت و اعلام کرد، مهاجمان دو روز قبل از حادثه، از سوریه به لبنان آمده بودند.

۱۳ نوامبر، ۲۰۱۵ (۲۲ آبان ۱۳۹۴)

پس از دو روز درگیری، نیروهای نظامی کردهای عراقی (پیشمرگ‌ها) اعلام کردند با پیروز در نبرد با داعش‌، شهر شنگال را آزاد کردند. این نبرد با پشتیبانی نیروی هوایی ایالات متحده صورت گرفت.

۱۳ نوامبر، ۲۰۱۵ (۲۲ آبان ۱۳۹۴)

سه گروه مسلح از بمب‌گذاران انتحاری داعش‌ شش نقطه را در اطراف پاریس هدف قرار دادند که به مرگ دست‌کم ۱۲۹ نفر و جراحت صدها تن منجر شد.

۲ دسامبر، ۲۰۱۵ (۱۱ آذر ۱۳۹۴)

تیراندازی دسته‌جمعی در یک مجتمع بهزیستی در سن برناردینو در جنوب کالیفرنیا، ۱۴ کشته و ۲۱ زخمی به جای گذاشت. دو مهاجم هم در تیراندازی پلیس کشته شدند. به گزارش سی‌ان‌ان، لحظاتی پس از حمله تشفین مالک در پیامی در فیس‌بوک با رهبر گروه دولت اسلامی (داعش) اعلام بیعت کرده بود.

۱۰ دسامبر، ۲۰۱۵ (۱۹ آذر ۱۳۹۴)

سخنگوی نیروی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا تایید کرد، مدیر مالی داعش ملقب به ابوصالح در جریان حملات هوایی اواخر ماه گذشته در عراق کشته شد.

۲۸ دسامبر، ۲۰۱۵ (۷ دی ۱۳۹۴)

به گفته‌ی سخنگوی ارتش عراق، نیروهای عراقی کنترل شهر رمادی را از داعش‌ پس گرفتند و پرچم این کشور را بر فراز مقر فرمانداری در مرکز این شهر بر افراشتند.

۲۴ ژانویه، ۲۰۱۶ (۴ بهمن ۱۳۹۴)

داعش ویدئویی منتشر کرد که ظاهرا آخرین پیام‌های مهاجمان پاریس را نشان می‌داد.

۱۲ ژانویه، ۲۰۱۶ (۲۲ دی ۱۳۹۴)

یک مهاجم انتحاری خود را در میدان تاریخی سلطان احمد استانبول در نزدیکی مسجد کبود و در میان گردشگران منفجر کرد. این انفجار منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۰ نفر و زخمی شدن ۱۵ تن دیگر شد.

۱۴ ژانویه، ۲۰۱۶ (۲۴ دی ۱۳۹۴)

چندین انفجار انتحاری و تیراندازی توسط ۱۰ تا ۱۴ مهاجم در بازار ساریناه جاکارتای اندونزی اتفاق افتاد. بنا به گزارش‌ها در این حملات علاوه بر پنج نفر از ستیزه‌جویان، ۲ نفر کشته و نوزده تن دیگر زخمی شدند.

۲۹ ژانویه، ۲۰۱۶ (۹ بهمن ۱۳۹۴)

مسجد امام رضا (محاسن) شهر المبرز از شهرستان احصاء عربستان سعودی توسط یک مهاجم مسلح مورد عملیات انتحاری و تیراندازی قرار گرفت. این حمله که توسط ستیزه‌جویان داعش‌ انجام شد، باعث کشته شدن ۵ نفر و زخمی شدن ۱۸ نفر دیگر شد.

۳۱ ژانویه، ۲۰۱۶ (۱۱ بهمن ۱۳۹۴)

یک سری بمب‌گذاری در نزدیکی حرم زینب کبری در شهر سیده زینب در بخش جنوبی ریف دمشق در سوریه رخ داد که منجر به کشته شدن ۶۰ تن و زخمی شدن ۱۱۰ دیگر شد. داعش‌ مسئولیت این هجوم را به عهده گرفت.

۱۷ فوریه، ۲۰۱۶ (۲۸ بهمن ۱۳۹۴)

در انفجار بمبی در آنکارا، پایتخت کشور ترکیه، دست‌کم ۲۸ نفر کشته و ۶۱ نفر زخمی شدند.

۲۱ فوریه، ۲۰۱۶ (۲ اسفند ۱۳۹۴)

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، حملات متعدد در حمص و جنوب دمشق دست‌کم ۱۲۲ نفر را به کام مرگ کشاند و زخمی‌های بسیاری بر جای گذاشت. داعش مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.

۲۸ فوریه، ۲۰۱۶ (۹ اسفند ۱۳۹۴)

دو انفجار در بازار مریدی شرق بغداد روی داد که منجر به کشته شدن ۷۰ تن و زخمی ‌شدن بیش از صد تن شد.

۱۹ مارس، ۲۰۱۶ (۲۹ اسفند ۱۳۹۴)

انفجار بمب انتحاری در استانبول ترکیه باعث کشته شدن دست‌کم پنج نفر و زخمی شدن بسیاری دیگر شد. در میان کشته‌شدگان یک ایرانی و تعدادی نیز از ملیت‌های دیگر وجود داشتند.

۲۲ مارس، ۲۰۱۶ (۳ فروردین ۱۳۹۵)

حملاتی در فرودگاه و ایستگاه متروی بروکسل در بلژیک بیش از ۳۰ کشته و حدود ۲۷۰ مجروح به جای گذاشت. داعش مدعی شد، “‌تروریست های داعش”‌ این گروه مسئول این حملات بوده‌اند.

۲۵ مارس، ۲۰۱۶ (۶ فروردین ۱۳۹۵)

پنتاگون تایید کرد نیروهای نظامی ایالات متحده مدیر مالی و به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران رهبر شماره‌ی دو داعش، عبدالرحمن مصطفی القادولی، را کشته‌اند. با این‌که اشتون کارتر، وزیر دفاع سابق ایالات متحده، جزییاتی راجع به این عملیات عنوان نکرد، یکی از مقامات دیگر این کشور به سی‌ان‌ان گفت، نیروهای عملیاتی ویژه‌ قصد دستگیری زنده‌ی القادولی را داشتند که این نقشه در لحظات آخر تغییر کرد.

۱ می، ۲۰۱۶ (۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵)

چند حمله در مناطق شیعه‌نشین واقع در جنوب عراق به خصوص در شهر سماوه انجام شد؛ در این شهر دو ماشین بمب‌گذاری شده به صورت جداگانه منفجر شد و ۳۳ تن کشته و ۷۵ تن زخمی برجا گذاشت.

۱ می، ۲۰۱۶ (۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵)

بر اثر حمله انتحاری و انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر غازی عینتاب ترکیه و در مقابل ستاد مرکزی پلیس ۲ تن از اعضای پلیس کشته و ۲۳ نفر از جمله ۱۹ پلیس و ۴ شهروند عادی زخمی شدند. عامل حمله نیز کشته شد.

۱۱ می، ۲۰۱۶ (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵)

بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در بغداد، دست کم ۶۴ نفر کشته و ۸۷ نفر زخمی شدند. ساعاتی بعد، طی یک حمله انتحاری که در محله کاظمین رخ داد ۱۷ نفر کشته و ۴۳ نفر زخمی شدند. هم‌چنین چندین انفجار دیگر نیز در بغداد روی داد که مجموعا ۲۰ نفر در آن‌ها کشته شدند.

۷ ژوئن، ۲۰۱۶ (۱۸ خرداد ۱۳۹۵)

بمبی در مرکز استانبول منفجر شد که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۱ نفر و زخمی شدن ۳۶ تن شد.

۱۲ ژوئن، ۲۰۱۶ (۲۳ خرداد ۱۳۹۵)

در یک باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در شهر اورلندو در ایالات متحده حداقل ۴۹ نفر کشته و ۵۳ نفر زخمی شدند.

۲۶ ژوئن، ۲۰۱۶ (۶ تیر ۱۳۹۵)

یک ژنرال ارشد عراقی در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد جنگ در فلوجه پایان یافته است، زیرا نیروهای عراقی آخرین بخش‌های تحت اشغال داعش را در این شهر باز پس گرفته‌اند.

۲۸ ژوئن، ۲۰۱۶ (۸ تیر ۱۳۹۵)

با حمله‌ی سه مهاجم مسلح با مواد منفجره به فرودگاه آتاتورک استانبول در ترکیه و تیراندازی به سمت مردم و انجام عملیات انتحاری دست‌کم ۴۴ نفر کشته و بیش از ۲۳۰ تن زخمی شدند. مقامات آمریکایی معتقدند مردی که این سه مهاجم را به انجام این کار واداشت، احمد چاتایف، مردی روسی است متعلق به منطقه‌ی قفقاز شمالی و یکی از افراد برجسته‌ی داعش.

۱ و ۲ جولای، ۲۰۱۶ (۱۱ و ۱۲ تیر ۱۳۹۵)

مهاجمان به رستوران هولی آرتیزان بیکری واقع در منطقه‌ی دیپلماتیک داکا، پایتخت بنگلاش هجوم بردند. مردان مسلح پیش از حمله‌ی نیروهای نظامی به رستوران و پایان دادن به کشمکش، ۲۰ گروگان و دو مامور پلیس را کشتند. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، ولی مقامات بنگلادش معتقد بودند این حمله توسط تروریست های داخلی صورت گرفته است. مقامات ایالات متحده پس از مشاهده‌ی عکس‌هایی مربوط به داخل رستوران و اجساد گروگان‌ها در وب‌سایت مرتبط با داعش، این گروه تروریستی را مسئول این جنایت دانستند.

۳ جولای، ۲۰۱۶ (۱۳ تیر ۱۳۹۵)

یک خودروی انتحاری بمب‌گذاری شده در منطقه‌ی تجاری پر جمعیت بغداد منفجر شد و دست‌کم ۲۹۲ نفر را به کام مرگ کشاند و ۲۰۰ نفر دیگر را نیز زخمی کرد. این یکی از مرگبارترین حملاتی بود که از ۲۰۰۳ در عراق صورت پذیرفته است. داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

۱۴ جولای، ۲۰۱۶ (۲۴ تیر ۱۳۹۵)

در جریان جشن‌های روز ملی فرانسه یک کامیون در شهر نیس در جنوب فرانسه به جمعیت حاضر در جشن حمله کرد. هشتاد و شش نفر در این واقعه کشته و نزدیک به ۱۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

۱۸ جولای، ۲۰۱۶ (۲۸ تیر ۱۳۹۵)

یک پناهنده ۱۷ ساله افغان با چاقو و تبر به یک قطار مسافربری حمله کرد و باعث زخمی شدن پنج نفر شد. این حمله در قطار بین ترویشتلینگن و وورتسبورگ در کشور آلمان اتفاق افتاد. مقامات آلمانی اعلام کردند که در خانه عامل حمله، پرچم‌داعش‌ پیدا کرده‌اند.

۲۲ جولای، ۲۰۱۶ (۱ مرداد ۱۳۹۵)

در این روز، در مرکز خرید المپیا در دهکده‌ی المپیک در شمال غرب شهر مونیخ آلمان، یک تیراندازی صورت گرفت که در اثر آن ۹ نفر کشته و بیش از ۳۵ نفر زخمی شدند. مسئولان آلمان عامل این واقعه را جوان ۱۸ ساله‌ای با تبار ایرانی و تبعیت آلمانی معرفی کردند. به اعتقاد پلیس او هیچ ارتباطی با گروه داعش نداشته است. ولی خبرگزاری رویترز در آن زمان گزارش داد طرفداران گروه تروریستی‌داعش‌ در شبکه‌های اجتماعی در حال ابراز شادمانی هستند.

۲۳ جولای، ۲۰۱۶ (۲ مرداد ۱۳۹۵)

در جریان تظاهرات میلیونی هزاره‌ها در شهر کابل پایتخت افغانستان، ۳ انفجار توسط بمب‌گذاران انتحاری انجام شد که طی آن‌ها دست‌کم ۸۰ نفر کشته و بیش از ۲۳۱ نفر زخمی شدند. هزاره‌ها غالباً مسلمان شیعه هستند. کمی بعد از انفجار، خبرگزاری اعماق وابسته به گروه‌داعش‌ اعلام کرد: ‌‌”‌دو مبارز گروه‌داعش‌ کمربندهای انتحاری خود را در اجتماع شیعیان در شهر کابل افغانستان منفجر کردند.‌”‌

۲۴ جولای، ۲۰۱۶ (۳ مرداد ۱۳۹۵)

یک پناهنده‌ی ۲۷ ساله‌ی سوری با منفجر کردن جلیقه‌ی انتحاری خود در کشور آلمان باعث کشته شدن خود و زخمی شدن ۱۲ نفر شد. داعش یک روز پس از این حمله مسئولیت انفجار را برعهده گرفت.

۸ آگوست، ۲۰۱۶ (۱۸ مرداد ۱۳۹۵)

انفجاری در کویته پاکستان ۹۳ کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی به جای گذاشت؛ دست‌کم ۱۸ نفر از قربانیان این بمب‌گذاری وکیل بودند.داعش مسئولیت این حمله‌ی انتحاری را به عهده گرفت.

۳۰ آگوست، ۲۰۱۶ (۹ شهریور ۱۳۹۵)

طبق بیانیه‌ای از طرف این گروه تروریستی و خبرگزاری اعماق وابسته به داعش، سخنگوی این گروه با نام ابو محمد عدنانی در منطقه‌ی حلب سوریه کشته شد. پنتاگون بدون تایید خبر مرگ عدنانی، تصدیق کرد نیروهای ائتلاف یک حمله‌ی هوایی را در الباب سوریه ترتیب دادند و این شخص را مورد هدف قرار دادند.

۱۶ سپتامبر، ۲۰۱۶ (۲۶ شهریور ۱۳۹۵)

به گفته‌ی دبیر مطبوعاتی سابق پنتاگون، پیتر کوک، حمله‌ی هوایی ایالات متحده وائل عادل سلمان ملقب به ابو محمود الفرقان، سخنگوی ارشد داعش، را چند روز بعد از سخنگوی پیشین به قتل رساند. سلمان “‌مدیر اطلاعات‌” داعش و به گفته‌ی پیتر کوک، ‌”‌مسئول نظارت بر فیلم های تبلیغاتی تروریستی بود که نشان‌دهنده شکنجه و اعدام قربانیان بودند.‌”‌

۱۷ اکتبر، ۲۰۱۶ (۲۶ مهر ۱۳۹۵)

نخست وزیر عراق، حیدر عبادی، طی بیانیه‌ی تلویزیونی آغاز عملیات باز پس گیری شهر کلیدی موصل، دومین شهر بزرگ عراق و آخرین سنگر باقی مانده‌ی گروه‌داعش‌‌، را اعلام کرد. به گفته‌ی وی، نیروی ائتلافی متشکل از ۱۰۰،۰۰۰ نفر در این عملیات ایفای نقش می‌کنند؛ اگرچه برخی از آن‌ها پشت خطوط مقدم نقش محافظت و پشتیبانی ایفا می‌کنند. این نیرو شامل حدود ۵۴،۰۰۰ نفر از اعضای نیروی امنیتی عراق، ۴۰،۰۰۰ نفر از مبارزان پیشمرگ کرد، ۱۴،۰۰۰ عضو واحدهای شبه نظامی – ۹۰۰۰ مبارز سنی و ۵۰۰۰ نفر دیگر از مبارزان جوامع اقلیت نظیر مسیحیان، ترکمن‌ها و ایزدی‌ها – و حدود ۵۰۰ نفر از نیروهای نظامی ایالات متحده که عمدتا با ظرفیت لجستیک عمل می‌کردند. مقامات نظامی ایالات متحده تخمین زده بودند بیش از ۵۰۰۰ پیکارجوی داعشی در موصل وجود دارند، ولی هواداران این گروه تعداد داعشی‌های موجود در موصل را ۷۰۰۰ نفر عنوان می‌کردند.

۲۴ اکتبر، ۲۰۱۶ (۳ آبان ۱۳۹۵)

حمله‌ی تروریست های مسلح و انتحاری به خوابگاه دانشجویان افسری در آکادمی آموزش پلیس در پاکستان ۶۱ کشته و ۱۱۷ زخمی به جای گذاشت. داعش از طریق بال رسانه‌ای خود، وب‌سایت اعماق، و با نشان دادن عکس‌هایی از این سه مهاجم، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت، ولی سرلشگر شیر افگن، رئیس شبه نظامیان سپاه مرزی، به خبرنگاران گفت مقامات نظامی پاکستان معتقدند گروهی در داخل پاکستان به نام لشگر جهنگوی مسئول این حملات باشند.

۲۴ نوامبر، ۲۰۱۶ (۴ آذر ۱۳۹۵)

یک کامیون بمب‌گذاری شده به یک پمپ بنزین در شهر حله در کشور عراق حمله کرد که در نتیجه‌ی آن ۸۰ نفر کشته و بیش از ۵۰ تن مجروح شدند؛ این حمله در حالی رویداد که بسیاری از زائران شیعه پیاده‌روی اربعین در مسیر برگشت به ایران بودند. داعش‌ مسئولیت این انفجار را که ۲۰ زائر ایرانی و افغانی نیز در بین کشته‌شدگان بودند، برعهده گرفته است.

۱۱ دسامبر، ۲۰۱۶ (۲۱ آذر ۱۳۹۵)

یک انفجار در داخل کلیسای جامع ارتدوکس قبطی سنت مارک، در محله عباسیان قاهره باعث کشته شدن ۲۵ تن شد. داعش‌ مسئولیت این انفجار را به عهده گرفت.

۱۹ دسامبر، ۲۰۱۶ (۲۹ آذر ۱۳۹۵)

یک کامیون اسکانیا با ورود به بازار کریسمس در برایتشایدپلاتز واقع در شهر برلین، جمعیت حاضر را در این بازار زیر گرفت. بر اثر این واقعه ۱۲ تن کشته و ۴۸ تن زخمی شدند. داعش‌ مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

۱ ژانویه، ۲۰۱۷ (۱۲ دی ۱۳۹۵)

یک حمله تروریستی در قالب تیراندازی گسترده به یک کلوب شبانه به نام رینا در محله بشیکتاش استانبول ۳۹ نفر را به کام مرگ کشاند. در این حادثه دست کم ۶۹ نفر زخمی شدند. فرد مهاجم به عربی سخن می‌گفت فریاد الله اکبر سر می‌داد.

۱۶ فوریه، ۲۰۱۷ (۲۸ بهمن ۱۳۹۵)

یک بمب‌گذاری انتحاری داخل زیارتگاهی در پاکستان صورت گرفت که حداقل ۹۰ کشته و ۳۰۰ زخمی به جای گذاشت.

۸ مارس، ۲۰۱۷ (۱۸ اسفند ۱۳۹۵)

حمله‌ی تروریستی بسیار مرموز و پیچیده‌ای در یک بیمارستان نظامی در کابل رخ داد. شاهدان و منابع امنیتی که اجساد کشته‌شدگان را از نزدیک دیدند، شمار تلفات این حمله را بیش ۱۰۰ نفر می‌دانند. گروه‌داعش‌ مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

۲۲ مارس، ۲۰۱۷ (۲ فروردین ۱۳۹۶)

در میدان پارلمان و داخل محوطه‌ی کاخ وست‌مینستر در لندن مرکزی یک حمله تروریستی اتفاق افتاد که یک مهاجم خودرویی را به سمت دروازه‌های کاخ راند و افرادی را چاقو زد که یکی از آنها افسر پلیس بود. ۵ نفر کشته و ۴۰ نفر زخمی شدند.

۳ آوریل، ۲۰۱۷ (۱۴ فروردین ۱۳۹۶)

یک حمله‌ی تروریستی در ایستگاه متروی سن پیترزبورگ روسیه ۱۴ کشته و ۴۵ زخمی به جای گذاشت.

۷ آوریل، ۲۰۱۷ (۱۸ فروردین ۱۳۹۶)

در استکهلم سوئد، یک کامیون ربوده شده عمدا بر روی عابران حاضر در خیابان راند و باعث مرگ ۵ تن و جراحت حدود ۱۵ تن شد.

۹ آوریل، ۲۰۱۷ (۲۰ فروردین ۱۳۹۶)

داعش مسئولیت دو بمب‌گذاری مرگبار را در کلیساهای مسیحیان قبطی در مراسم یک‌شنبه‌ی نخل در کشور مصر بر عهده گرفت. دست‌کم ۴۹ نفر در این حملات کشته و ۱۱۹ نفر نیز زخمی شدند.

۱۳ آوریل، ۲۰۱۷ (۲۴ فروردین ۱۳۹۶)

ارتش ایالات متحده قدرتمندترین بمب غیر هسته‌ای‌اش را در مقر داعش در افغانستان منفجر کرد. پس از آن، مقامات افغان به سی‌ان‌ان گفتند در نتیجه‌ی این اقدام ۹۴ ستیزه‌جو کشته شدند.

۲۲ می، ۲۰۱۷ (۱ خرداد ۱۳۹۶)

پس از اجرای کنسرتی توسط آریانا گراندی، خواننده آمریکایی، انفجاری در خارج از سالن منچستر آرنا در منچستر، بریتانیا به وقوع پیوست. پلیس اعلام کرد بر اثر این انفجار ۲۲ تن کشته و بیش از ۵۹ تن نیز زخمی شدند.

۲۶ می، ۲۰۱۷ (۵ خرداد ۱۳۹۶)

تروریست های داعشی به اتوبوس مسیحیان قبطی در مصر حمله کردند و باعث مرگ ۲۸ نفر، و جراحت ۲۲ نفر شدند.

۳۱ می، ۲۰۱۷ (۱۰ خرداد ۱۳۹۶)

انفجاری انتحاری در منطقه‌ی وزیر اکبرخان کابل رخ داد. در این انفجار بیش از ۹۰ نفر کشته و بیش از ۴۶۳ نفر زخمی شدند.

۳ ژوئن، ۲۰۱۷ (۱۳ خرداد ۱۳۹۶)

سه مهاجم داعشی اقدام به زیر گرفتن مردم با یک دستگاه کامیون در پل لاندن بریچ لندن و حمله به مردم با چاقو در محله بارومارکت لندن کردند.

۷ ژوئن، ۲۰۱۷ (۱۷ خرداد ۱۳۹۶)

۵ مهاجم مسلح به صورت هم‌زمان به مجلس و آرامگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در تهران حمله کردند و در نتیجه‌ی آن ۱۷ نفر کشته و دست‌کم ۵۲ نفر زخمی شدند. این حملات نخستین حمله‌ی این تروریست ها در خاک ایران بود.

۱۸ ژوئن، ۲۰۱۷ (۲۸ خرداد ۱۳۹۶)

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران با ۶ فروند موشک بالستیک میان‌برد مواضع داعش را در منطقه دیرالزور سوریه مورد اصابت قرار داد. این حملات به انتقام حملات ۱۷ خرداد تهران صورت گرفت. طبق اطلاعیه‌ی سپاه قدس بیش از ۱۷۰ نفر از تروریست های داعش از جمله چند فرمانده و اعضای موثر آن‌ها کشته شدند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیررضا مصطفایی

منبع: cnn

داعش : ۱۳۰ حقیقت از پیدایش داعش تا آخرین جنایات داعش

جنایات داعش

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه داعش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس