چگونه لنت ترمز خودروی خود را در سریع ترین زمان تعویض کنیم ؟


تعویض لنت ترمز اتوموبیل امری است که افراد کمی به فکر دست به کار شدن به آن می افتند. پیش تر در مقاله های متعدد تعویض آینه های بغل خودرو و همچنین روغن و … را خدمت شما عزیزان آموزش دادیم اما در این مقاله میخواهیم ابتدا لنت مناسب خودروی شما را معرفی کرده و سپس با استفاده از عکس های متحرک یا Gif کل پروسه تعویض لنت ها را آموزش دهیم. در ادامه با هاو...

قبل از شروع باید توجه داشته باشید که ابتدا این آموزش را خوانده و تمام مراحل را ابتدا به صورت تئوری انجام دهید. سپس پس از رفع هر گونه مشکل در خصوص مرحله ها اقدام به تعویض کنید. به یاد داشته باشید که تعویض لنت ترمز در ظاهر ممکن است امری سخت باشد اما در واقعیت کمتر از ۱۰ دقیقه طول میکشد.

وسایل مورد نیاز را تهیه کنیدچگونه لنت ترمز خودروی خود را در سریع ترین زمان تعویض کنیم ؟

برای انجام این تعمیرات لازم است تا موارد زیر را تهیه نمایید. یک عدد جک خودرو (حتما توان تحمل وزن خودرو را داشته باشد) دو عدد پایه نگهدارنده (میتوانید از هر جسمی استفاده کنید) آچار چرخ آچار بوکس لنت های نو و تازه

نکته مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که تهیه این لوازم عموما در صورتی که آنها را در خودرو یا خانه خود نداشته باشید کمی هزینه بر خواهد بود اما در همه خودرو های ایرانی یک عدد جک و آچار پیدا میشود. پس تنها خرج اضافی شما لنت های تازه است که به هر حال به آن نیاز دارید.

نکته
عمل تعویض لنت ها در حین یادگیری ممکن است برای دفعه اول قدری زمان بر باشید اما برای دفعات بعد مطمئنا سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.
1 چگونه لنت ترمز خودروی خود را در سریع ترین زمان تعویض کنیم ؟
نکته
به یاد داشته باشید که در مواقع بسیار نادر عملکرد جک های هیدرولیک دچار اخلال شده و ممکن است درست عمل نکند پس برای جلو گیری از سقوط ماشین حتما پایه های آهنی را همانند تصویر در محل درست زیر شاسی قرار دهید.
چگونه لنت ترمز خودروی خود را در سریع ترین زمان تعویض کنیم ؟

قدم دوم: باز کردن چرخ ها

3 چگونه لنت ترمز خودروی خود را در سریع ترین زمان تعویض کنیم ؟

پس از باز کردن گیره ها به احتمال زیاد لنت به قالب خود چسبیده و از کنده شدن ممانعت میکنند. در این حالت دو راه دارید. یا اینکه چند دقیقه صبر کنید تا دیسک و لنت ها خنک شوند و سپس به راحتی آن را از روتور خارج کنید. یا اینکه با استفاده ااز یک جسم بلند و باریک اما محکم اقدام به کندن لنت ها با قدرت کنید. پس از جدا کردن لنت به مرحله بعد میرویم.

قدم چهارم: تعویض لنت ها

نکته بسیار مهم
توجه کنید که این گریس ها باید به پست لنت ها مالیده شوند. به هیچ عنوان گریس ها را به صفحه ترمز و یا جلوی لنت ها نمالید چرا که عملکرد ترمز را بسیار پایین خواهد آورد.

سپس گیره ها را با استفاده از آچار بوکس و جغجغه ای ببندید. لنت ها باید محکم در جای خود باشند.

قدم آخر: پایین آوردن ماشین و بستن چرخ ها

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق