مراسم چهل و ششمین سالروز درگذشت دکتر معین در آستانه


مراسم چهل و ششمین سالروز درگذشت دکتر  معین در آستانه

این مراسم با قرائت پیام دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی درجوارآرمگاه وی درآستانه اشرفیه برگزارشد.

چمراسم چهل و ششمین سالروز درگذشت دکتر  معین در آستانههل و ششمین سالروز درگذشت دکتر محمد معین درآستانه اشرفیه برگزارشد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان ، دراین مراسم محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی پیام دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.
محمد جعفر یاحقی استاد دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم گفت : استاد معین شیوه علمی و فنی بادقت وعمق زیاد را در بررسی متون ادب فارسی بنا گذاشت که امروز هم مبنای کارهمه فعالان عرصه ادب فارسی است.
عضو فرهنگستان زبان وادب فارسی افزود : دکترمعین در کنار علامه دهخدا سبک علمی و مدرنی را در فرهنگ نویسی فارسی بنیاد نهادند که هنوز هم در فرهنگستان زبان و ادب فارسی جریان دارد و فرهنگ های جامع فارسی و سخن که بطور مرتب منتشر می شوند حاصل همین سبک است.
فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از مراحل پایانی تأسیس بنیاد ملی دکترمعین درشورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد وگفت : این بنیاد با مبنا قرار دادن نقد و بررسی علمی آثار دکتر معین به مرکزی علمی در راستای حفظ و گسترش زبان و ادبیات فارسی تبدیل خواهد شد.
در این مراسم مسعود اصفهانی رییس بنیاد نخبگان گیلان هم گفت : برنامه ملی تکریم و الگو سازی مقم علمی استاد معین ، آذرماه امسال از سوی بنیاد نخبگان کشور در گیلان برگزار می شود وبا حضور نخبگان ادبی و هنری کشور آثار دکتر معین بررسی می شود.
رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه و رییس ستاد بزرگداشت دکتر معین هم دراین مراسم گفت: امروزه ایجاد فاصله بین نسل جوان با روحیه مطالعه وتحقیق یکی ازمهمترین آسیب های اجتماعی جامعه ماست که بامعرفی الگوهایی مانند دکترمعین می توانیم برخی آثار این آسیب ها را کاهش دهیم.
دکتر محمد معین اولین دکترای زبان و ادبیات فارسی نهم اردیبهشت 1297 در شهر رشت به دنیا آمد و درسیزدهم تیرماه 1350 درگذشت.
ازدکترمعین علاوه برجمع آوری لغت نامه دهخدا وتألیف فرهنگ فارسی معین 35 تألیف، 200 مقاله علمی و 4 ترجمه به جا مانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید