رکود و رونق بازار مسکن در دست بنگاه‌ها


رکود و رونق بازار مسکن در دست بنگاه‌ها

یک کارشناس مسکن با اشاره به اینکه بنگاه‌ها و آژانس‌های مسکن، رکود ورونق بازار مسکن را تعیین می‌کنند، گفت: یک مجموعه دولتی وقتی در مدیریت ضعیف عمل کند، تعیین قیمت مسکن به سمت بخش‌های خصوصی می‌رود.

رکود و رونق بازار مسکن در دست بنگاه‌هاحسین وکیلی در گفتگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه گسترش فعالیت‌های ساخت و ساز و رونق بازار مسکن مترادف با افزایش قیمت بود، گفت: فعالان بخش مسکن از جمله انبوه سازان و بخش خصوصی طی چند سال گذشته فعالیت‌های ساخت وساز را گسترش داده و با ایجاد رکود در بازار‌های اقتصادی این امر به بخش مسکن نیز انتقال پیدا کرده است.


وی با اشاره به اینکه بخش مسکن دارای بدترین نوع مدیریت و فقدان بهره‌وری است، گفت: در حال حاضر نباید فعالیت‌های مسکن در کشور معطوف به انتظارات تورمی باشد و باید شرکت‌های تخصصی در یک بازار سالم اقدام به فعالیت کنند.


وکیلی با اشاره به تعیین نرخ مسکن تأکید کرد: در حال حاضر یک عده سرمایه‌دار و صاحبان منابع مالی هستند که با امکانات موجود اقدام به تعیین شدن قیمت در بازار مسکن می‌کنند.


این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه بنگاه‌ها و آژانس‌های مسکن، رکود ورونق بازار مسکن را تعیین می‌کنند، افزود: یک مجموعه دولتی وقتی در مدیریت ضعیف عمل کند، تعیین قیمت مسکن به سمت بخش‌های خصوصی می‌رود.

انتهای پیام/

عملکرد ضعیف دولت در تعیین قیمت مسکن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید