سرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان پناهیان


خبرگزاری شبستان: یکی از دلایل تغییرات موثر زندگی من از بی حجابی به پوشش اسلامی حجاب، سخنرانی حاج اقا پناهایان تحت عنوان «حجاب، وقتی زن ها مهربان می شوند» بود.

سرویس : کهگیلویه و بویر احمد - زمان : ۱۳۹۶/۴/۱۸ - ۰۷:۴۸ شناسه خبر : ۶۴۰۴۱۷

سرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان پناهیان
خبرگزاری شبستان: یکی از دلایل تغییرات موثر زندگی من از بی حجابی به پوشش اسلامی حجاب، سخنرانی حاج اقا پناهایان تحت عنوان «حجاب، وقتی زن ها مهربان می شوند» بود.
سرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان  پناهیان
خبرگزاری شبستان/ یاسوج:

وقتی سخن از عفاف و حجاب به میان می آید، بسیاری آن را فقط مختص زنان می دانند در حالی که نه تنها بانوان بلکه مردان نیز باید عفت و حجاب و حیا داشته باشند؛ اما این عفت و حیا با بانوان متفاوت است.

اگر زنان باید چادر بپوشند و یا پوشش اسلامی داشته باشند مردان نیز باید پوشش مناسبی داشته باشند که با قوانین اسلامی ما منطبق بوده و نه اینکه برگرفته از فرهنگ غرب باشد.

زنان چون مظهر جمال خداوند هستند و همین طور به این دلیل است که میل به خودنمایی و خود آرایی دارند، پوشش در اسلام به آنها اختصاص یافته و برای مردان هم مسئله کنترل نگاه بیان شده است.

اما در فلسفه پوشش در اسلام به آرامش روانی نیز توجه شده که بر اثر وجود حجاب و عفاف در زنان، این آرامش برای جامعه به ارمغان می آید.

در صورت عدم آن و از بین رفتن حریم میان زن و مرد، هیجان ها و التهاب های جنسی افزایش یافته و باعث می شود که جامعه آرامش خود را از دست داده، دچار تزلزل شده و افراد آن به بیماری های روحی مبتلا شوند؛ که این موضوع با توجه به روح سرکش و غریزه اشباع نشدنی انسان قابل درک است.

جنبه دیگر فلسفه پوشش جنبه خانوادگی است که به استحکام پیوند خانوادگی برمی گردد، این کاملا واضح است که زن اگر زیبایی های خود را در خانه و برای همسر خود محدود کند، به تقویت بنیان خانواده خود، همچنین آرامش روانی جامعه و جلوگیری از ایجاد فساد در آن کمک می کند.

با رواج یافتن التذاذهای جنسی در سطح جامعه و بیرون از محیط خانه، باعث آسیب های اجتماعی از جمله گریز جوانان از ازدواج می شود.

جنبه اجتماعی حجاب به استواری اجتماع مربوط می شود. زیرا کشیده شدن التذاذهای جنسی از محیط خانه به اجتماع علاوه بر بروز آسیب های اجتماعی متفاوت، باعث تضعیف نیروی کار و فعالیت جامعه می شود.

سرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان  پناهیان

حضرت امام خـمینى (رحمه الله تعالی علیه) در بـاره حـجـاب و عفاف مى فرماید: «توجه داشته باشید که حجابى که اسلام قرار داده بـراى حفظ ارزش هاى شماست. هر چه را که خدا دستـور فرموده چه براى مرد و چه براى زن، بـراى این است که آن ارزش هاى واقعى که اینها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه هاى شیطانى یا دست هاى فاسد استـعمار پـایمال شـوند، این ارزشـ ها زنده بـشوند».

استاد شهید مرتضی مطهری نیز در این باره می فرمایند:«بر عکس آنچه که مخالفین حجاب خرده گیری کرده اند و گفته اند: ((حجاب موجب فلج کردن نیمی از افراد اجتماع است)) بی حجابی و ترویج روابط آزاد جنسی موجب فلج کردن نیروی نیمی از افراد اجتماع است. و این کاملا در کشورهای غربی معلوم است و چه رسوایی هایی که در این باره در این جوامع پیش آمده و می آید».

حجاب باعث بالا بردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال او و همچنین موجب ارزش و احترام زن می شود، زیرا زنان هر اندازه که در جامعه و در رفتار خود با نامحرمان عفیف تر و با وقارتر باشند، بر ارزش خود افزوده و احترام آنها بیشتر می شود و مردان اجازه هر نوع برخوردی با آنان را به خود نمی دهند.

حضور بانوان کهگیلویه و بویراحمدی در اجتماع بیشتر از گذشته شده است به گونه ای که این روزها زنان در بسیاری از شغل هایی که مردان نیز هستند حضور فعال دارند و ثابت کرده اند که از پس بسیاری از کارها بر می آیند؛ اما این حضور در اجتماع باید همراه عفاف و حجاب اسلامی باشد چرا که همین حجاب است که به زن ارزش داده و او را متفاوت می کند.

یکی از سلاح های بانوان ایرانی در مقابل دشمنان و مستکبران حجاب اوست، حجابی که بسیاری در فکر از بین بردن آن هستند و از آن می ترسند.

بانوان کهگیلویه و بویراحمدی با غیرتی که در مردان شان وجود دارد، این سلاح را زمین نمی گذارند و همواره آن را حفظ می کنند.

زنان می ‌توانند با یگانه اسلحه خود که حجاب است ضمن سعادت مندی خود، سعادت و پیشرفت جامعه را نیز رقم بزنند؛ چرا که امروزه کشورهای غربی و مخالف دین اسلام در صدد از بین بردن هویت زنان مسلمان که همان چادر و پوشش اسلامی است، هستند تا از راه بدحجابی که یکی از شیوه ‌های جنگ نرم است به اهداف و نقشه‌ های شوم خود دست پیدا کنند.

سرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان  پناهیان

پروین یکی از بانوان کهگیلویه و بویراحمدی است که حرف های بسیاری در ارتباط با حجاب داشت.

پروین قبلا از دخترانی بود که نه در مدرسه و نه در هیچ جای دیگر حجاب را رعایت نمی کرد، اما بنیه و گرایش دینی را دوست داشت و در حالی که باحجاب نبود، اما آن را دوست داشت.

پروین در این زمینه می گوید: با توجه به محیطی که در آنجا زندگی کردم افراد خوش حجابی نبودند و یا افراد محجبه را ناراحت و به گونه ای مسخره می کردند.

وی اظهار داشت: به همین دلیل من نیز سراغ حجاب نمی رفتم با اینکه آن را دوست داشتم و دلم می خواست که حجاب را تجربه کنم .

این بانوی یاسوجی با بیان اینکه بعد از قبول شدن در دانشگاه از آن محیط سرد و بی روح دور شد، ادامه داد: بعد از مدتی کم کم زمینه برای داشتن حجاب و با حجاب بودن در جامعه برای من فراهم و تصمیم گرفتم در این زمینه جدی باشم.

سرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان  پناهیان

پروین، از آشنایی دوساله خود با دختری محجبه در دانشگاه سخن به میان آورد و اذعان کرد: در طول این مدت با آشنایی بانوی محجبه ای، وضعیت ظاهری خود را کم کم درست کردم.

وی با بیان اینکه با گذشت مدتی مانتوی تنگ و کوتاه خود را بلندتر کرد، ابراز داشت: بعد از مدتی نیز مقنعه کوتاه را بلندتر و موهایم که همیشه بیرون بود را به طور کامل پوشیدم.

این بانوی یاسوجی ضمن تاکید بر اینکه برای نخستین بار در طول عمر خود در دانشگاه چادر به سر کرد، یادآور شد: نخستین روزی که چادر پوشیدم چند ساعتی بعد خسته شده و وسط راه چادر را از بیرون آوردم، اما بر اساس دیده ها، شنیده ها و تحقیقاتی که انجام دادم، سرانجام حجاب را انتخاب کردم.

پروین، با بیان اینکه با پوشیدن چادر از دختری بی حجاب به بانویی محجبه تغییر پیدا کرد، ادامه داد: یکی از دلایل تغییرات موثر زندگی من از بی حجابی به پوشش اسلامی حجاب، سخنرانی حاج اقا پناهایان تحت عنوان «حجاب، وقتی زن ها مهربان می شوند» بود.

وی ضمن ابراز خوشحالی و رضایت از وضعیت کنونی خود، اضافه کرد: اکنون بهتر از زمانی هستم که حجاب نداشتم.

سرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان  پناهیان

این بانوی یاسوجی، با اذعان به اینکه کسی که حجاب ندارد همچون فردی است که در مسابقه دو شرکت کرده باشد؛ اگر فردی از تو جلو می زند تو هم باید تلاش کنی از او جلو بزنی، گفت: وضعیت ظاهری انسان در این صورت روز به روز بدتر می شود، چون نمی خواهد در این ماراتن عقب بماند.

پروین، وضعیت فرد در این حالت را نوعی رقابت در زمینه مد، تیپ و نوع آرایش دانست و عنوان کرد: انسان در این حالت آرامشی که باید داشته باشد را ندارد.

وی با بیان اینکه حجاب برای انسان های ناپاکی که وجود زن را در ظاهر می بیند محدودیت دارد، گفت: بر عکس حجاب برای افرادی که می خواهند پاک و عفیف باشند، مصونیت است.

پایان پیام/82
سرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان  پناهیان
سرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان  پناهیانسرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان  پناهیانسرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان  پناهیانسرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان  پناهیانسرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان  پناهیانسرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان  پناهیانسرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان  پناهیانسرگذشت بی حجابی که باحجاب شد/از آشنایی با دختر محجبه تا تاثیرگذاری سخنان  پناهیان
ضمیمه :
کلید ‫واژه‌ها:
آرایش
|
پوشش اسلامی
|
مسابقه
|
چادر
|
حجاب
|
مدرسه
|
ازدواج
|
آسیب های اجتماعی
|
دانشگاه
|
خبرگزاری شبستان
|

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما