7 ترفند کاربردی برای عکاسی حرفه ای از کیک


کیک‌های تزئین شده، برای خوردن و حتی عکاسی، جذاب و دوست‌ داشتنی‌هستند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا عکس کیک شما شبیه به عکس کیک‌های چاپ شده در مجلات نمی باشد؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه می توان یک عکس زیبا از کیک گرفت ؟ ممکن است شما عکس کیکی را برای شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ شخصی و یا مجلات بخواهید و دوست...

عکاسی از کیک را مثل حرفه ای ها انجام دهید، حتی با موبایل

کیک‌های تزئین شده، برای خوردن و حتی عکاسی، جذاب و دوست‌ داشتنی‌هستند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا عکس کیک شما شبیه به عکس کیک‌های چاپ شده در مجلات نمی باشد؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه می توان یک عکس زیبا از کیک گرفت ؟ یا به این فکر می کنید که عکاسی حرفه ای نیازمند دوربین های و استودیو های حرفه ای است؟ ممکن است شما عکس کیکی را برای شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ شخصی و یا مجلات بخواهید و دوست داشته باشید به صورت حرفه ای این کار را انجام دهید. اگر شما نیز دوست دارید که با یادگیری چند ترفند، از این پس عکس های بهتر و حرفه ای تر از کیک بگیرید تا انتهای این نوشته در زمینه عکاسی از کیک ها، همراه ما باشید.

7 ترفند کاربردی برای عکاسی حرفه ای از کیک

۱- برای آشنایی بهتر با دوربینتان بازی کنید

در این مطلب درمورد دوربین‌های ساده صحبت می‌کنیم. می توانید از دوربین‌های SLR دیجیتال و دوربین تلفن‌همراه خودتان استفاده کنید تمام دوربین‌ها دارای تنظیماتی هستند. آن تنظیمات را بررسی و شروع به عکس گرفتن کنید. برای این که خوب با دوربین‌تان بازی کنید وبهتر عکاسی کنید. پیشنهاد می کنیم یک سیب را روی میز قرار دهید و با دوربین تان هرچه بیشتر می‌توانید تجربه کسب کنید. سعی کنید تنظیمات مختلفی را انجام دهید و عکس بگیرید.

۲- از نور طبیعی استفاده کنید

آیا شما درمنزلتان اتاقی را دارید که دارای یک نور طبیعی خوب باشد؟ موقعی از روز را که اتاق روشن است انتخاب کنید. برای عکس برداری توصیه می شود پرده‌ها را باز کنید و یا از یک پارچه سفید و یا ورقه سفید در مقابل پنجره استفاده کنید تا شبیه فیلتر برای شما عمل کند.

سعی کنید از زوایای مختلف چند عکس بگیرید. شما می‌توانید زاویه تابش نور در مقابل، سمت چپ و یا راست را برای عکاسی استفاده کنید. اگر شما از کیک‌تان در مقابل نور مستقیم پنچره عکس بگیرید عکس کیک شما مانند یک شبه در تاریکی خواهد شد. بهتر است از فلش دوربین استفاده نکنید؛ نور طبیعی را جایگزین نور مصنوعی کنید و چراغ‌های اضافی را خاموش کنید.

7 ترفند کاربردی برای عکاسی حرفه ای از کیک

۳- حذف پس‌زمینه‌ها

هیچ‌چیز مثل یک پس‌زمینه کثیف و لکه‌دار یا مثلا کیسه‌هایی که همسرتان روی میزی که کیکتان را قرار‌ داده اید عکس کیکتان را خراب نمی‌کند. اگر از کیکتان در محیط آشپزخانه عکس می‌گیرید بهتر است از یک پوستر زیبا به عنوان پس‌زمینه عکس‌تان استفاده‌ کنید. همچنین می‌توانید از یک دیوار تمیز به عنوان پس زمینه استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که تمام آن چیزی که در محیط باعث آشفتگی و به هم خوردن عکس‌تان می‌شود از جمله :گلدان و کاسه، جا کلید، مجله، فنجان و یا هر چیزی که آشفتگی را القا می‌کند، حذف کنید. شما می‌خواهید ببیننده خیره به کیک شما شود نه چیز دیگری که در عکس وجود دارد.

در عکس زیر از پس‌زمینه کاغذ نقره‌ای، سیاه و سفید برای این کیک کوچک استفاده شده است.

7 ترفند کاربردی برای عکاسی حرفه ای از کیک

اما در این عکس یک پس‌زمینه زشت با یک دوربین دیجیتالی قدیمی به همراه فلش گرفته شده است.

7 ترفند کاربردی برای عکاسی حرفه ای از کیک

و اما این عکس با همان دوربین و با نور طبیعی در بعد از ظهر با یک پس زمینه نقاشی قشنگ بدون استفاده از فلش گرفته شده است.

7 ترفند کاربردی برای عکاسی حرفه ای از کیک

در نمونه های بالا تصویری که با فلش گرفته شده را با تصویری که با نور طیعی گرفته شده مقایسه کنید، استفاده از فلش و ایجاد سایه در عکس و استفاده از نور طبیعی و وضوح تصویر و زیبایی.

۴- از سه پایه استفاده کنید

در حین عکاسی دست ما به طور طبیعی حرکت می کند و تکان های جزئی می خورد، اما این تکان های جزئی در عکاسی و خصوصا فیلم برداری کیفیت کار را کاهش می دهند. سه پایه به شما این امکان را می دهد تا بدون ترس از لرزش دوربین عکس بگیرید. ممکن است شما سه پایه ای نداشته باشید و نخواهید که بابت خرید آن پول خرج کنید! دوربین خود را بر روی یک دسته کتاب و یا حتی پشت صندلی ثابت کنید. این به شما کمک می کند عکس های واضح تر و با کیفیت تر به دست آورید. مثلا این تصاویر کیک های عروسی را که با استفاده از پایه عکس برداری شدند را ببینید.

۵- از بازتاب نور بر روی کیک خودتان استفاده کنید

سعی کنید با استفاده از پوستر بزرگ سفید (می توانید در فروشگاه های صنایع دستی و یا لوازم تحریر خریداری کنید)، و یا اگر شما می خواهید واقعا حرفه ای عمل کنید، شما می توانید یک بازتابنده یا رفلکتور عکس حرفه ای خریداری کنید. به عنوان مثال،گفته می‌شود وقتی نور طبیعی از پنجره از یک طرف بتابد و کیک شما در وسط قرار داشته باشد بازتاب نور بر روی کیک چند برابر خواهد شد.

۶- سلیقه شخصی

گاهی اوقات ممکن است شما بخواهید یک سری از چیز‌های دیگر را به کیک‌تان اضافه کنید؛ مثلا یک سری از چیزهایی که به عکس شما روح می‌بخشد را به تصویر کیک اضافه کنید؛ این نوع عکاسی به خصوص برای وقتی که بخواهید عکس‌تان را در وبلاگ شخصی استفاده کنید مناسب است. برای مثال من دوست دارم کیک برش داده شود تا لایه‌های داخلی کیک نمایان گردد و همچنین عکس کیک با لوازمی مانند کارد و چنگال های نازک دیده شود. مثالهای زیر را ببینید.

اگر کیک شما برای استفاده شخصی و نه برای یک مشتری است، می توانید کیک را برش دهید و آن را داخل بشقاب بچینید. من همیشه این سبک عکاسی از کیک را دوست دارم، بخصوص برای جشن‌ها و مراسم غیر رسمی.

7 ترفند کاربردی برای عکاسی حرفه ای از کیک

در این عکس از زیرفنجانی قهوه برای قرار دادن کیک بر روی آن و یک دستمال با یک چنگال روی آن استفاده شده است.

7 ترفند کاربردی برای عکاسی حرفه ای از کیک

۷- با زاویه دوربین خودتان بازی کنید

من یک طرفدار پرو پاقرص برای گرفتن عکس‌های هوایی (منظورم عکس از بالاست) هستم. برای نزدیک بودن جزئیات، سعی کنید دوربین خود را نزدیک به کیک خود قرار دهید. در اکثر دوربین های دیجیتال و تصویربرداری، یک تنظیمات ماکرو وجود دارد (آیکون یک لاله کوچک است).سعی کنید دوربین خودتان را به صورت عمودی و افقی بچرخانید و عکس‌ها را به طریقی که دوست دارید بگیرید.

این کیک خامه ای صورتی از منظر بالا و به صورت هوایی گرفته شده است.

7 ترفند کاربردی برای عکاسی حرفه ای از کیک

این کیک کوچک قهوه ای با زاویه ای نزدیک و از کنار گرفته شده است تا جزئیات بهتر نشان داده شود. بسیاری از دوربین ها (و حتی دوربین های موبایل) علاوه بر قابلیت فکوس خودکار، امکان فکوس دستی را دارند. با بازی کردن با این امکان مخصوصا در حالت عکاسی نزدیک (ماکرو)، می توانید عکس های شگفت انگیزی از کیک بگیرید.

توضیح: فکوس یا focus در عکاسی به معنی تنظیم فاصله کانونی روی موضوع به شکلی است که موضوع واضح دیده شود و اجسام دور تر یا نزدیک تر تار باشند.

7 ترفند کاربردی برای عکاسی حرفه ای از کیک

در نهایت شما با استفاده از ۷ تکنیک بازی با دوربین و زاویه آن، استفاده از نور طبیعی، حذف پس زمینه ها، استفاده از سه پایه، تنظیم بازتاب نور بر روی کیک و دخالت دادن سلیقه شخصی قادر خواهید بود عکسی حرفه ای و جذاب از هر کیکی بگیرید.

وقت به اشتراک گذاشتن هنرتان رسیده!

فکر می کنم حالا شما هم به این نتیجه رسیده اید که عکاسی از کیک ها آن هم به صورت حرفه ای حتما احتیاج به دوربین های پیشرفته ندارد. امیدواریم نکات مطرح شده مورد استفاده شما قرار گرفته باشد و بتوانید عکس های با کیفیت تر از گذشته بگیرید. حالا دیگر وقت به نمایش گذاشتن عکس های حرفه ایتان است. عکس های زیبای شما از کیک هایتان حتما با استقبال دوستان خوش اشتهایتان مواجه می شوند؛ پس لذت تحسین شدن و لایک گرفتن را ازدست ندهید. اگر دوست داشته باشید، می توانید عکس های حرفه ای خود را از کیک هایتان را به ما از طریق اینستاگرام کیک ساز به نشانی cakesaz_com ، تگ، منشن یا دایرکت کنید.

آموزشی, اینستاگرام, عکاسی از کیک, کیک تولد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...