گرانترین کیک های عروسی دنیا


گرانترین کیک های عروسی دنیا کدامند و چرا با صرف این همه هزینه ساخته می‌شوند؟! کسانی که ازدواج کرده‌‎اند به صورتی ملموس‌تر، از گران‌بها بودن هر وسیله و هر قسمت از ملزومات جشن عروسی آگاهند. از حلقه‌ی ازدواج گرفته تا زیورآلات و لباس عروس و داماد. شاید در بین تمام ملزومات جشن ازدواج، کیک عروسی یکی از مواردی باشد که نتوانیم به اندازه‌ی...

گرانترین کیک های عروسی دنیا

گرانترین کیک های عروسی دنیا کدامند و چرا با صرف این همه هزینه ساخته می‌شوند؟!

کسانی که ازدواج کرده‌‎اند به صورتی ملموس‌تر، از گران‌بها بودن هر وسیله و هر قسمت از ملزومات جشن عروسی آگاهند. از حلقه‌ی ازدواج گرفته تا زیورآلات و لباس عروس و داماد. شاید در بین تمام ملزومات جشن ازدواج، کیک عروسی یکی از مواردی باشد که نتوانیم به اندازه‌ی دیگر ملزومات جشن عروسی در مورد مبلغی که می‌خواهیم به آن اختصاص دهیم تصمیم دقیقی بگیریم، اما بد نیست بدانید که طبق اکثر بررسی‌های به عمل آمده در مورد اولویّت ملزومات یک جشن عروسیِ بی‌نقص، شکوه و زیباییِ کیک عروسی، دومین ضرورت جشن عروسی از نظر عروس خانم‌هاست! حالا می خواهیم با هم کیک هایی که قیمتشان حتی به جند ده میلیارد تومان می رسد را به شما معرفی کنیم.

امروزه در رسوم بین‌المللی، جلوه‌ی خاص و یا خصوصیت منحصر به فردِ کیک عروسی و نیز تناسب آن با لباس عروس و داماد، نه تنها به عنوان استاندارد تشریفات جشن عروسی در نظر گرفته می‌شود، بلکه نشانه‌‌ی یک جشن عروسیِ شخصی‌سازی شده و پرستیژ زوجین و خانواده‌هایشان نیز محسوب می‌شود.

بریدن هم‌زمانِ یک کیک عروسیِ چشم‌گیر، آرزوی هر عروس و دامادی است. با این توضیحات، کم کم می‌توانیم دلیل ساخت و فروش گران ترین کیک های عروسی و دیگر کیک‌ها در دنیا را بهتر درک کنیم.

حالا با خریدن یک کیک عروسی ۲۰ هزار دلاری (حدود ۸۰ میلیون تومان) چطورید؟! کیک عروسی ۲۰ میلیون دلاری (یا ۸۰ میلیارد تومان) چطور؟!

تصور کنید یک کیک یک میلیاردی را چکار کنیم؟

اگر رودرواسی (رودربایستی) راکنار بگذاریم!، بد نیست بپرسیم که آیا اگر برای جشن عروسی خودمان یک کیک ۲۰ میلیون دلاری که پوشیده از الماس است تهیه کنیم!، مهمانانمان با جواهرات و زینت‌آلات گرانبهای روی کیک باید چه کار کنند؟! آیا اجازه خواهند داشت که مثلاً قطعه الماسی را که در بُرش کیکشان وجود دارد با خود ببرند؟! یا آیا باید الماس‌هایی را که روی بُرش کیکشان هست به عروس خانم بدهند؟! به صاحب‌خانه چطور؟! آیا دستورالعملی برای شرکت در چنین جشن عروسی‌هایی که کیک ۲۰ میلیون دلاری در آن میل می‌شود وجود دارد؟!

تمام ملزومات جشن ازدواج، کیک عروسی یکی از مواردی باشد که نتوانیم به اندازه‌ی دیگر ملزومات جشن عروسی در مورد مبلغی که می‌خواهیم به آن اختصاص دهیم تصمیم دقیقی بگیریم، اما بد نیست بدانید که طبق اکثر بررسی‌های به عمل آمده در مورد اولویّت ملزومات یک جشن عروسیِ بی‌نقص، شکوه و زیباییِ کیک عروسی، دومین ضرورت جشن عروسی از نظر عروس خانم‌هاست!

بدون شوخی، وقتی که موضوعِ چنین کیک گران‌قیمتی در میان باشد، فرمولاسیون رفتار مناسب چیست؟ اصلاً آیا باید کیک ۲۰ میلیون دلاری را حتماً خورد؟! و در جشن عروسیِ این‌چنینی، ما باید از چه کسی بپرسیم که تکلیفمان چیست؟! در مقاله‌های آینده به این موضوع خواهیم پرداخت. (امیدواریم خوانندگان خوب کیک ساز نیز از دانسته‌ها یا تجربیات عالی خودشان در این زمینه برایمان بنویسند!)

معرفی پانزده تا از گران ترین کیک های دنیا

در این مقاله که تقدیم شما خوانندگان نکته‌سنجِ کیک ساز می‌شود، شرح تعدادی از گران‌بهاترین کیک‌های عروسی جهان که واقعاً سفارش داده شده و به فروش رسیده‌ یا به بازار عرضه شده‌اند را از چندین منبع معتبر خارجی، جمع‌‌آوری و گلچین کرده‌ایم. لازم به توضیح است که معدودی از این کیک‌ها برای مناسبت‌هایی به غیر از جشن عروسی نیز تهیه شده‌اند.

۱۵- کیک عروسی کیم کارداشیان

گران ترین کیک های عروسی دنیا را از فقیرانه‌ترینِ! آن‌ها که خبرش را قبلاً از رسانه‌ها شنیده‌اید آغاز می‌کنیم، یعنی کیک جشن عروسی “کیم کارداشیان” (Kim kardashian)، مجری و بازیگر آمریکایی و “کریس هام‌فریز” (Kris HumPhries)

گرانترین کیک های عروسی دنیا

کیک عروسی کیم کارداشیان به ارزش ۲۰ هزار دلار

به کسی نگویید ولی کیک ساز به شما اطمینان می‌دهد که “کیم کارداشیان” طرح کیک جشن عروسی خود را به تقلید از “کیک سلطنتی” (royal wedding cake) “پرنس ویلیام” (Prens William و “کِیت میدِلتِن” (Kate Middleton)سفارش داده است. این کیکِ شکلاتی، ۲ متر و ۴۴ سانتی‌متر (۸ فوت) ارتفاع و ۲۷۲ کیلو (۶۰۰ پوند) وزن داشت و دارای ورقه‌های شکلاتی بود. این کیک توسط “پاتریک هانسون” Patrick Hanson” تهیه شده بود. کیک جشن عروسی”کیم کارداشیان”۲۰ هزار دلار قیمت داشت.

۱۴- کیکِ آویزی‌شکلِ کریستالی

قسمت اعظم این کیک جشن عروسی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید علی‌رغم ظاهر بسیار تزیینیِ آن قابل خوردن است.

گرانترین کیک های عروسی دنیا

کیک آویز کریستالی میتزی گایر به ارزش ۳۲ هزار دلار

این کیک جشن عروسی ۵ طبقه داشت و ارتفاع آن ۱ متر و ۸۲ سانتی متر (۶ فوت) بود، طرح این کیک از طرح یکی از لباس‌های بازیگر زن آمریکایی به نام “میتزی گاینِر” (Mitzi Gaynor) الهام گرفته شد. در دیزاین این کیک از ۴۰۰۰ قطعه کریستال “سووارِوسکی” که جزو مشهورترین بِرندهای کریستال جهان می‌باشد استفاده شد. طرح این کیک جشن عروسی مانند یک آویزه است. قیمت کیک جشن عروسی مورد نظر ۳۲ هزار دلار بود.

۱۳- کیک تخم مرغ کارل وینینگر

تخم مرغ فایبرگ یا تقریباً همان تخم‌مرغ شانس، نخستین بار توسط “تزار الکساندر سوم” سفارش داده شد و تولید گردید. هدف از آن، تهیه‌ی هدیه‌ای برای همسر تزار در یکی از اعیاد مذهبی مسیحی و به حالت سوپرایز بود، زیرا در داخل این تخم‌مرغ‌ها جواهراتی به عنوان هدیه نهاده میشد و دریافت‌کننده را سوپرایز می‌کرد. ساخت این تخم‌مرغ‌ها در روسیه تا انقلاب اکتبر دوام یافت و سپس متوقف شد.

امروزه طرح “تخم مرغ فایبرگ” طرح گرانترین کیک های عروسی دنیا نیز هست. کیک‌های متعددی از روی این طرح ساخته شده ولی بی‌گمان هیچ‌یک مانند کیکی که به سفارش فردی انگلیسی به نام “کارل وینینگر” (Carl Weininger) ساخته شده است گران‌بها نیست.

گرانترین کیک های عروسی دنیا

کیک تخم مرغ کارل وینبرگ به ارزش ۳۵ هزار دلار

البته طرح این کیک که از بیسکویتی خاص،ژله‌ی شامپاین و شکلات سیاه ساخته شده است کاملاً تخم‌مرغی نیست ولی همان‌طوری که گفتیم اساس ایده‌ی آن از طرح تخم مرغ “فایبرگ” اقتباس شده است و انتظار می‌رود که در مرکز این کیک تخم‌مرغی شکل نیز همانند تخم‌مرغ‌های “فایبرگ”، هدیه‌ای کوچک اما گران‌بها برای فرد مورد نظرِ “کارل وینینگر” نهفته باشد! البته بر روی گل شکلاتی این کیک گران‌بها ۲ قطعه الماس کار گذاشته شده است! کیکی که مشاهده می‌فرمایید با قیمت ۳۵ هزار دلار، یکی دیگر از گران ترین کیک های عروسی دنیاست.

نکته‌ی جالب توجه این که سفارش‌دهنده‌ی این کیک اظهار داشته که پول برای او خوشبختی به ارمغان نیاورده!

۱۲- کیک عروسی “لیزا مِنِیلی” (Liza Minnelli) و “دیوید جگست” (David Gest)

گرانترین کیک های عروسی دنیا

کیک عروسی لیزا مینیلی و دیوید جگست

ازدواجِ بازیگر و تهیه‌کننده‌ی آمریکایی “دیوید گست” با خواننده و بازیگر آمریکایی “لیزا مِنِیلی” و جشن عروسی پرهزینه‌ی آنان با حضور بسیاری از معروف‌ترین چهره‌های آن زمان، نظیر “مایکل جکسون” و “الیزابت تایلور” جنجال فوق‌العاده‌ای به پا کرد! ارتفاع کیک عروسی این دو بازیگر ۱۲ متر بود! و هر دو هنگام بریدن کیکی که به رنگ‌های سرخ، سفید و سیاه بود بسیار خوشحال به نظر می‌رسیدند. اما ازدواج آن‌ها کم‌تر از ۲ سال طول کشید و آن‌ها از یکدیگر جدا شدند! قیمت کیک جشن عروسی آن‌ها ۴۰ هزار دلار بود

۱۱- کیک عروسی پرنسس دایانا (Princess Diana)

گرانترین کیک های عروسی دنیا

کیک عروسی پرنسس دایانا و پرنس چارلز به ارزش ۴۰ هزار دلار

در سال ۱۹۸۱ “پرنسس دایانا” شاهدخت ولز (کشوری از توابع بریتانیای کبیر)، با “پرنس چارلز” ازدواج کرد. “پرنسس دایانا” تا زمان تصادف رانندگی و مرگ خود در سال ۱۹۹۷ رکورد بیش‌ترین تعداد عکس انداخته شده از یک بانو را در تاریخ جهان داشت. مراسم عروسی او توسط میلیون‌ها بیننده به صورت زنده از تلویزیون انگلستان پخش و مشاهده شد. صف همراهان و مشایعت کنندگانِ موکب “پرنسس دایانا” در هنگام ازدواجش به ۲۵ کیلومتر رسید!

به نظر می‌رسد که قیمت ۴۰ هزار دلاری کیکِ عروسی “پرنسس دایانا” در سال ۱۹۸۱ قیمت کمی نبوده است. چند برش از کیک جشن عروسی او هنوز هم نگهداری می‌شود و هر برش آن کیک حداقل ۲۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است هر چند که فروخته نمی‌شود!

۱۰- کیک عروسی پرنس ویلیام و کِیت میدلتن (Kate Middleton)

گرانترین کیک های عروسی دنیا

کیک عروسی پرنس ویلیام و کِیت میدلتن به ارزش ۷۵ هزار دلار

جشن عروسی شاهزاده ویلیام و کاترین میدلتن در کلیسای وست‌مینستر به تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۱۱ برگزار شد. برای این مراسم، کیکی باشکوه تدارک دیده شد و به نمایش در آمد. این کیک به سرپرستی “فیونا کِنز” (Fiona Cairns) و با همکاری ۵۰ نفرِ دیگر در طی ۵ هفته شیرینی‌پزی و کیک‌سازی سریع تهیه شده است. کیک پس از تهیه به کاخ “باکینگهام” منتقل و در سرای جشن مستقر گردید. این کیک عروسی تعمداً چندان طویل طراحی نشده تا خودنمایانه به نظر نیاید. هر یک از اجزای کیک معنای نمادین و به‌خصوصی دارد و عشق و ازدواج را به وسیله‌ی نقش پیچک‌ها و سعادت و شیدایی را به وسیله‌ی نقش گل‌های عروس تمثیل می‌کند. هم‌چنین نمادهایی نیز از دیگر کشورهای جهان به وسیله‌ی ۹۰ قطعه گل شیرینی در این کیک سلطنتیِ انگلیسی به کار رفته است. قیمت کیک عروسی پرنس ویلیام و کِیت میدلتن ۷۸۰۰۰ دلار بود.

۹- تبلیغ طلا و جواهرآلات یا تزیین کیک عروسی؟

معمولاً برای تبلیغ طلا و جواهرآلات از رسانه‌های جمعی و انتشار آگهی استفاده می‌شود اما در نگاه اول به نظر می‌رسد که این شخص ژاپنی به نام “نوبئه اِکارا” (Nobue Ikara) برای فروش بیش‌تر طلاآلات به استفاده از کیک عروسی روی آورده باشد.

گرانترین کیک های عروسی دنیا

کیک عروسی با تزیینات طلا و جواهر به ارزش ۱۳۰ هزار دلار

او کیک عروسی را با انواع گردن‌بند و سنجاق‌های طلا تزیین کرده است. نکته‌ی عجیب‌تر این است که “نوبئه اِکارا” یک طلافروش نیست بلکه یک آشپز است و می‌گوید که از تزیین کیک‌های گران‌بها لذت می‌برد! با احتساب زنجیرهای طلای به کار رفته در این کیک، قیمت آن به حدود ۱۳۰ هزار دلار می‌رسد.

۸- کیک شکلاتی با بسته‌ی الماس

هر چند قرارمان صحبت در مورد کیک عروسی بود ولی برای تنوع هم که شده بد نیست بدانید که تصویر کیکی که مشاهده می‌کنید، یک کیک شکلاتیِ جشن تولد با بسته‌های الماس بر سطح و داخل آن است!

گرانترین کیک های عروسی دنیا

کیک شکلاتی با بسته الماس به ارزش ۱۳۰ هزار دلار

این کیک در یکی از مغازه‌های شهر “اوزاکا”ی ژاپن در ویترین مغازه آماده‌ی فروش می‌باشد. نام سازنده‌ی این کیک “ماسامی می‌یاموتو” (Masami Miyamoto) است و جواهرفروشی به نام “سا-بریچ” (Sa-Birth) پیشنهاد فروش الماس‌های خود همراه با کیک را به این کیک ساز داده است. قیمت این کیک ۱۳۰ هزار دلار است!

۷- کیک معماری ترکیبی ژاپنی

یک قصر در کیک عروسی که تا ارتفاع ۷ متر نیز ساخته می‌شود و طرح آن از داستان‌های کهن ژاپنی الهام گرفته شده و نمای کلی آن، هم به شکل یک معبد و هم به شکل کلیساهای جامع و اندکی نیز شبیه به بنای “نتردام دوپاری” در پاریس می‌باشد. به نظر می‌رسد که چنین طرح مرکبی تعمداً و برای استفاده‌ی تمامی اقشار مختلف مردم انتخاب شده است. گل‌های ظریف شیرینی و برج‌های چند وجهی به طرزی بسیار هنرمندانه ساخته و تزیین شده‌اند.

گرانترین کیک های عروسی دنیا

کیکی با شکل قصر به ارزش ۵۱۶ هزار دلار

این نوع از کیک‌ها توسط یک خانواده‌ی کیک ساز اندونزیایی ساخته می‌شود. قیمت چنین کیک‌هایی بسته به ابعاد آن از ۴۰۰۰ پوند (حدود ۵۱۶۰۰ دلار) تا ۴۰۰ هزار پوند (حدود ۵۱۶۰۰۰ دلار)می‌باشد.

۶- کیک درخشنده ولی نخوردنی!

این کیک تنها کیک لیست ماست که در عمل، قابلیت خورده شدن نداشته و تزیینی است. اما به طور کلی در سطح جهان به عنوان یک کیک شناخته می‌شود و در ساخت آن از پودر کیک استفاده شده است.

گرانترین کیک های عروسی دنیا

کیک کوچک از جواهر به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری

این کیک از طرف موسسه‌ی “دالاس دلیشیز کیک” (Dallas Delicious Cakes) در سال ۲۰۱۰ و برای استفاده در مراسم عروسی ساخته شد. در این کیک حدود ۱ میلیون دلار انواع جواهرات زیبا به کار رفته است، قسمت بیرونیِ این کیک از پودری درخشان پوشیده شده است. این کیک برای انتقال به محل عروسی باید توسط یک وسیله‌ی نقلیه‌ی دارای حفاظ زرهی جا به جا شده و ۲۴ ساعت خدمات حفاظتی برای آن ارایه میشد! قیمت این کیک ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود.

۵- کیک لوکس آفریقایی!

گرانترین کیک های عروسی دنیا

کیک قاره آفریقا با تزیین الماس به ارزش ۵ میلیون دلار

با شنیدن آفریقا یاد گرسنگی و فقر می افتید؟ این کیک نظر شما را عوض می کند. گرچه نمی‌توان دلایل قانع‌کننده‌ی زیادی برای ساختن چنین کیکی یافت، ولی واقعیت این است که سازنده‌ی این کیک یک جواهرفروش ژاپنی در شهر “توکیو” است که کیکی شکلاتی به شکل قاره‌ی آفریقا تهیه کرده و ۲۰۰۰ قطعه الماس کوچک را بر روی آن کار گذاشته است. با این اوصاف، به نظر نمی‌رسد که خوردن این کیکِ عجیب کار ساده‌ای باشد! قیمت این کیک ۵ میلیون دلار است!

۴- کیک عروسی لوکس ناهید پارسا از ایران

هر ساله در “بِوِرلی هیلزِ” (Beverly Hills) “کالیفرنیا”، نمایش و جشنواره‌ی عروسی برگزار شده و سال به سال نیز به زرق‌و‌برق آن افزوده می‌شود. از سال ۲۰۰۶ برای گردهمایی و فعالیتی با موضوع جشن عروسی از نمایش کیک‌های ازدواجِ بسیار گران‌بهایی در این جشنواره استفاده می‌گردد.

گرانترین کیک های عروسی دنیا

کیک ساخته هنرمند ایرانی به ارزش ۲۰ میلیون دلار

کیکی که تصویر آن را مشاهده می‌کنید توسط شخصی به اسم “ناهید پارسا” برای جشنواره‌ی فوق، طراحی شده و در آن از پولک‌هایی از جنس طلا و نیز تعداد بسیار زیادی الماس استفاده شده است. قیمت این کیک ۲۰ میلیون دلار است اما مشخص نیست که آیا چنین کیک‌هایی الزماً در اثنای برگزاری جشنواره به فروش گذاشته می‌شوند یا خیر.

۳- کیک الماسی “داوُراه رُز” (Davorah Rose)

یکی از گرانترین کیک های عروسی دنیا توسط مجله‌ و رسانه‌ی اجتماعیِ آمریکایی به نام “داوُراه رُز” که در زمینه‌ی مسایل خانم‌های خانه‌دار نیز فعال است طی برگزاری یک گردهمایی ارایه می‌گردد. ایده‌ی این مجله تهیه و عرضه‌ی کیک‌های گران‌بها و دریافت سفارش برای جشن‌های عروسی گران‌قیمت است.

گرانترین کیک های عروسی دنیا

کیک الماسی داوراه رز (Davorah Rose) به ارزش ۳۰ میلیون دلار

این کار از طریق ترتیب دادن مهمانی‌هایی تحت عنوان کیک‌پارتی انجام می‌پذیرد. در کیکی که تصویر آن را مشاهده می‌فرمایید نقوش و ظریف‌کاری‌های زیبای خمیر کیک با سنگ‌های بسیار قیمتی پوشیده شده است. قیمت کیک عروسی “داوُراه رز” ۳۰ میلیون دلار است!

۲- کیک فانتزی دزد دریایی

این کیک در زمان خود و در سال ۲۰۱۲ رکورد گرانترین کیک دنیا را شکست البته این یک کیک عروسی نیست و به نظر هم نمی‌رسد که کسی حاضر باشد این مدل کیک را برای جشن عروسی انتخاب کند و در حال حاضر مدت‌هاست که رکورددار گران‌ترین کیک دنیا نیز نیست. کیک مذکور توسط “دیمیتو کوماراسینچی” (Dimuthu Kumarasinghe) ساخته شد. کیکی به شکل کشتی دزدان دریایی با غنایمی متشکل از سنگ‌های بسیار قیمتی و سایر جواهرات کار گذاشته شده بر روی آن.

گرانترین کیک های عروسی دنیا

کیک گرانقیمت و فانتزی دزدان دریایی به ارزش ۳۵ میلیون دلار

قسمت‌های خوردنی این کیک شامل بخش‌های شکلاتی، همراه با کدوتنبل و نیز عصاره‌ی لیمو است. طعم این کیک، خاص بوده و از آن به عنوان طعمی که نت‌های متفاوتی دارد یاد می‌شود. قیمت این کیک به دلیل جواهرات به کار رفته در آن ۳۵ میلیون دلار بود! با این وجود مدت زیادی رکورددار این عرصه نماند.

۱- گران‌ترین کیک دنیا که زندگی قنادش را دگرگون کرد

زندگی طراح این کیک به نام “دِبی وینگم” (Debbie Wingham) با یک تلفن زیر و رو شد! او از یک ثروتمند عرب سفارشی باورنکردنی دریافت کرد: «گران‌ترین کیک جهان را برای من بساز!»

البته این کیک نیز کیک جشن عروسی نیست. یکی از ثروتمندان عرب برای هدیه‌ی روز تولد دختر خود در جستجوی هدیه‌ای بی‌نظیر بود و به همین خاطر گران‌ترین کیکی را که تا به حال در جهان ساخته و فروخته شده را سفارش داد تا رکوردی را نیز برای خود ثبت کرده باشد.

گرانترین کیک های عروسی دنیا

گران ترین کیک تولد دنیا با ارزش ۷۵ میلیون دلار

طراح این کیک”دِبی وینگم”، گرانترین کیک فعلی جهان را به شکل پیستِ مُد، به درازای ۱ متر و ۸۳ سانتی‌متر (۶ فوت) طراحی کرده است. مدل‌ها و لباس‌‌ها و تزیینات، به صورت هماهنگ طراحی و اجرا شده و تمامیِ آن‌ها کیک‌هایی قابل خوردن هستند، بیش‌ترِ قیمت این کیک بابت الماس‌ها و جواهرات فوق‌العاده قیمتیِ به کار رفته در آن می‌باشد. این کیکِ ۷۵ میلیون دلاری، فعلاً گران‌ترین کیک دنیاست.

جمع‌بندی: در یک نگاه کلی، بین کیک‌های گران‌بهای جهان سه حالت قابل مشاهده است: ۱- در برخی موارد هدف اصلی از ساختن این نوع کیک‌ها استفاده از آن‌ها برای مراسم عروسی یا تولد و امثال آن بوده و در ضمن سعی می‌شود که کیکی گران‌بها نیز ساخته شود. ۲- در مورادی دیگر، بیش‌تر از آن که استفاده برای مناسبت مطرح باشد بر گران‌قیمت شدن کیک با استفاده از سنگ‌ها و جواهرات قیمتی تاکید می‌شود. ۳- در مورد کیک ۷۵ میلیون دلاری که فعلاً در بین گرانترین کیک‌ های عروسی دنیا مقام اول را دارد باید گفت که هم استفاده از خودِ کیک و هم گران‌قیمت بودنش مورد توجه قرار گرفته است.

در مجموع، وقتی به تصویر این کیک و امثال آن نگاه کرده و به مبلغ ۷۵ میلیون دلار! فکر می‌کنیم، این شک به ذهنمان راه می‌یابد که شاید بیش‌ترِ این کیک‌های گران‌قیمت جنبه‌ی تبلیغاتی دارند و واقعی نیستند. اما باید گفت که چنین نیست و همه‌ی این کیک‌ها و قیمت و خرید و فروش آن‌ها واقعی است. به عنوان مثال می‌توانید از طریق لینک زیر، گزارش ویدیویی کوتاه شبکه‌ی “سی اِن بی سی” (cnbc) را در مورد کیک ۷۵ میلیون دلاری ملاحظه فرمایید!

قیمت کیک عروسی, کیک جشن عروسی, کیک عروسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان