چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟


چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟

یکی از قابلیت هایی که در گوشی های آیفون وجود دارد ، این امکان را به ما میدهد که بدون استفاده از کلید های سخت افزاری گوشی (کم و زیاد کردن صدا – کلید خانه – کلید خاموش روشن) و با استفاده از میانبر شناور اعمال لازم را انجام دهیم . این قابلیت در تنظیمات گوشی قرار گرفته است. در این مقاله نحوه فعالسازی کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را...

چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟

 قابلیت Assistive Touch در آیفون و آیپد یک قابلیت کاربردی برای دسترسی آسان و سریع به نرم‌افزارها و دکمه‌های  سخت‌افزاری دستگاه و همچنین شخصی‌سازی برخی از قابلیت‌های گوشی‌‌های آیفون و آیپد است.

 

 

اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که از این قابلیت به صورت مداوم استفاده نمی‌کنید می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید و یا در صورت نیاز فعال کنید.

در این مطلب نحوه فعال و غیرفعال کردن قابلیت Assistive Touch را آموزش می‌دهیم:

افزودن قابلیت Assistive Touch به بخش میانبرهای دسترسی یا Accessibility Shortcuts

برای افزودن قابلیت Assistive Touch به بخش میانبرهای دسترسی باید مراحل زیادی را طی کنید. آن دسته از کاربرانی که در گوشی‌های آیفون خود دکمه Home را روی صفحه اضافه کرده‌اند به راحتی می‌توانند به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

برای افزودن قابلیت Assistive Touch به میانبرهای دسترسی ابتدا وارد بخش تنظیمات یا setting دستگاه شده و روی گزینه Accessibility کلیک کنید.

چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟انگشت خود را به سمت پایین بکشید و سپس روی گزینه Accessibility Shortcuts کلیک کنید.

چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟سپس گزینه Assistive Touch را انتخاب کنید.

چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟بعد از انجام این مراحل برای شما پیغامی مبنی بر اینکه قادر به فعال کردن قابلیت Assistive Touch با 3 بار کلیک روی دکمه‌های کناری گوشی نیستید ظاهر می‌شود. به جای 3 بار فشار دادن دکمه‌های کناری دستگاه باید دکمه کناری گوشی را نگه دارید و سپس یکی از دکمه‌های کم یا زیاد کردن صدا را فشار دهید. بعد از نمایش این پیغام روی گزینه Continue کلیک کنید.

چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟بعد از طی این مراحل، قابلیت Assistive Touch روی میانبرهای دسترسی افزوده خواهد شد.

فعال کردن قابلیت Assistive Touch

وقتی قابلیت Assistive Touch به میانبرهای دسترسی افزوده شد، باید این قابلیت را فعال کنید. برای فعال کردن این قابلیت کافی است 3 بار دکمه کناری دستگاه یا همان دکمه خاموش کردن دستگاه را پشت سر هم فشار دهید.

چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟بعد از انجام این کار آیکون شناور Assistive Touch که شبیه دکمه Home است در صفحه Home ظاهر می‌شود.

چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟به محض کلیک کردن روی این آیکون، منویی ظاهر می‌شود که در آن همه میانبرها نمایش داده می‌شود.

چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟اگر شما از آن دسته از کاربرانی هستید که به راحتی با Siri کار می‌کنید می‌توانید با استفاده از فرمان صوتی نیز قابلیت Assistive Touch را فعال کنید. کافی است دکمه کناری دستگاه را فشار دهید و Siri را فعال کنید. سپس با فرمان Turn on Assistive Touch این قابلیت را فعال کنید.

چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟فعال کردن قابلیت Assistive Touch با استفاده از مرکز کنترل دستگاه

اگر نمی‌خواهید با استفاده از دکمه‌های فیزیکی و یا Siri قابلیت Assistive Touch را فعال کنید، می‌توانید از قسمت Control Center این قابلیت را فعال کنید.

برای این کار ابتدا وارد بخش تنظیمات دستگاه شده و سپس روی گزینه Control Center کلیک کنید.

چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟روی گزینه Customize Controls کلیک کنید.

چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟صفحه را به سمت بالا بکشید و روی دکمه + که در کنار گزینه Accessibility Shortcuts قرار دارد کلیک کنید.

چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟ با این کار accessibility Shortcuts به قسمت Control Center اضافه می‌شود. حالا صفحه را از گوشه بالای سمت راست صفحه به پایین بکشید تا Control Center برای شما ظاهر شود.

چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟در پنجره باز شده آیکون مربوط به Accessibility Shortcuts به همراه آیکون‌های دیگر نمایش داده می‌شود.

چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟روی این آیکون کلیک کنید و سپس در پنجره باز شده روی گزینه assistive Touch کلیک کنید.

چگونه کلید شناور یا AssistiveTouch در آیفون را فعال کنیم؟برای غیرفعال کردن این قابلیت می‌توانید از طریق بخش Control Center وارد شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس