اخبار کوتاه کسب و کار 22 تیر 96


ایران در عراق شهرک صنعتی می‌سازد مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از حضور وزیر صنایع عراق در رأس هیئت تجاری خبر داد و گفت: بزودی تفاهم نامه‌ای برای ساخت شهرک‌های صنعتی در عراق منعقد خواهد شد.علی یزدانی در گفت وگو با مهر درخصوص برنامه‌های این سازمان برای حضور در بازار کشور عراق گفت: روز جمعه وزیر صنایع عراق به همراه...

اخبار کوتاه کسب و کار 22 تیر 96

ایران در عراق شهرک صنعتی می‌سازد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از حضور وزیر صنایع عراق در رأس هیئت تجاری خبر داد و گفت: بزودی تفاهم نامه‌ای برای ساخت شهرک‌های صنعتی در عراق منعقد خواهد شد.علی یزدانی در گفت وگو با مهر درخصوص برنامه‌های این سازمان برای حضور در بازار کشور عراق گفت: روز جمعه وزیر صنایع عراق به همراه هیئتی متشکل از فعالان اقتصادی و صنعتی با هماهنگی‌های سازمان صنایع کوچک و دعوت وزیر صنعت کشورمان به ایران خواهند آمد.وی ادامه داد: طی دو روز جمعه و شنبه پیش رو، مذاکرات مفصلی در حوزه صنعت با این هیئت خواهیم داشت. موضوعات مورد نظر برای این مذاکرات در حوزه همکاری‌های مشترک اقتصادی بین شرکت ها، ارتباط بنگاه‌های اقتصادی ایرانی و عراقی خواهد بود.معاون وزیر صنعت بیان کرد: پس از این مذاکرات، تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه صنایع کوچک و متوسط بین وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت کشورمان با همتای عراقی منعقد خواهد شد.این مقام مسئول در تشریح برنامه های این هیئت عراقی گفت: بازدید از واحدهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی کشور از جمله یک یا دو واحد بزرگ صنعتی در تهران در برنامه سفر این هیئت به تهران قرار دارد.

زیتون زنجان صاحب برند می‌شود

رئیس شورای ملی زیتون ایران گفت: تا سه سال آینده، زیتون زنجان تحت پوشش ۳۰۰ برند به بازار عرضه می‌شود.مهدی عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قدمت فرآوری زیتون در ایران به اواخر دهه ۶۰ برمی‌گردد، اظهار کرد: فرآوری زیتون از همان ابتدا از کشورهایی مثل ایتالیا، اسپانیا و فرانسه و به صورت صنعتی وارد کشور شد. قبل از این برهه زیتون کشور به صورت شکسته فرآوری می‌شد و همین مسئله مسبب افزایش قیمت تمام شده محصول بود ولی ورود صنعت فرآوری باعث شد که کیفیت زیتون فرآوری شده بهبود یابد و روندی صعودی داشته باشد.وی ادامه داد: فرآوری زیتون به صورت صنعتی، نیمه‌صنعتی و در کارگاه‌های کوچک خانگی منتج به تولید بهداشتی محصول می‌شود ولی بدون شک روش صنعتی کاملا هدفمند و مورد استقبال سایر کشورها است. روش نیمه‌صنعتی نیز تا حدی قابل قبول است ولی متاسفانه روشی که در کارگاه‌های کوچک برای فرآوری زیتون به کار می‌برند اصلا توجیه اقتصادی ندارد.

سالیانه ۱۵۰ دستاورد علمی در مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی تولید می شود

رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: این سازمان با ۲۰ مرکز تحقیقاتی در کشور، سالیانه ۱۵۰ دستاورد علمی مورد نیاز در بخش های مختلف کشاورزی را تولید می کند. اسکندر زند روز چهارشنبه در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین افزود: سازمان تحقیقات کشاورزی با ۲ هزار و ۱۰۰ عضو هیات علمی در استان ها نیز شعب خود را دایر کرده است.زند اظهار کرد: سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی از کف دریا تا نوک قله در جنگل را زیرپوشش تحقیقات خود قرار داده و با ۱۰۰ سال قدمت تحقیقاتی توانسته در دل مزرعه به کمک کشاورزان بیاید و به ارتقای دانش این بخش کمک کند.وی ادامه داد: در بسیاری از مسائل تحقیقاتی از جمله تولید واکسن و ارقام جدید غلات و اصلاح آنها حرف برای گفتن داریم و در تحقیقات خاک شناسی و گیاه پزشکی نیز سرآمد هستیم.

تولید ۲۰۰ هزار تن مرغ مازاد

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار تن مرغ مازاد بر مصرف در کشور تولید می‌شود. به گزارش صدا و سیما، علیرضا ولی افزود: در حال حاضر مصرف مرغ مملکت دو میلیون و ۸۵۰ هزار تن در سال است.وی ظرفیت سالانه تولید مرغ در ایران را سه میلیون تن اعلام کرد و اظهار داشت : ظرفیت فعلی تولید مرغ در کشور دو میلیون و ۲۵۰ هزار تن است که از این میزان ۲۰۰ هزار تن مازاد بر مصرف است.مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات مازاد مرغ تولیدی کشور منوط به بسترسازی مناسب از سوی دولت است.وی افزود: این میزان مرغ مازاد بر نیاز مصرف بخشی برای صادرات و صنعت و بخش دیگر جهت تنظیم بازار و توزیع در مواقع ضرور ذخیره سازی می‌شود.

واکنش وزارت جهاد کشاورزی به خبر آزادسازی واردات آووکادو

وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به انتشار خبر آزادسازی واردات آووکادو اعلام کرد واردات انواع میوه به غیر از موز، انبه، آناناس و نارگیل همچنان ممنوع است.به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به انتشار خبر آزادسازی واردات آووکادو در خبرگزاری تسنیم توصیحاتی منتشر کرد. متن این توصیحات به شرح زیر است:در پی انتشار خبر آزادسازی واردات آووکادو در خبرگزاری تسنیم، با پیگیری های به عمل آمده، مشخص شد که لغو شدن نامه اخیر دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی این وزارت مینی بر عدم نیاز به اخذ مجوز واردات آووکادو که با هدف تسهیل در کار مراجعان صورت گرفته از سوی معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به رئیس کل سازمان توسعه تجارت اعلام شده است.بنابراین واردات انواع میوه به کشور به غیر از چهار میوه گرمسیری موز،انبه،آناناس و نارگیل، همچنان ممنوع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ربیعی: مطمئنا تلاش‌های اسرائیل برای صدور قطعنامه‌ها‌ی بیشتر علیه ایران ادامه می‌یابد