کابینه ریاست جمهوری نباید سیاسی و حزبی باشد


کابینه ریاست جمهوری نباید سیاسی و حزبی باشد

امام جمعه قم گفت: کابینه ریاست جمهوری نباید سیاسی و حزبی باشد بلکه باید به گونه ای انتخاب شود که بیکاری و مشکلات اقتصادی را طبق وعده ها رفع نماید.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس عنوان کرد: کابینه ریاست جمهوری نباید سیاسی و حزبی باشد بلکه باید به گونه ای انتخاب شود که بیکاری و مشکلات اقتصادی را طبق وعده ها رفع نماید.


امام جمعه قم افزود: این کابینه باید 4 سال به مردم خدمت کند از این رو باید تولید و اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی را در آن مورد توجه قرار دهد.


وی اظهار داشت:وزرای دولت باید کارآمد و توانمند باشند و به دور از سهم خواهی و نگاه جناحی و حزبی انتخاب شوند.


آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد:در کابینه ریاست جمهوری باید افراد شایسته با روحیه جهادی و انقلابی حضور داشته باشند و طبق ارزش های انقلابی و چارچوب های قانونی به دغدغه های مردم و معیشت آن ها اهتمام ورزند. همچنین انتقاد پذیری و سعه صدر و خدمت به مردم از دیگر ویژگی های کابینه است که باید بدان توجه شود این کابینه باید نظارت بیشتری بر زیرمجموعه های خود داشته باشد و در مجموع این انقلاب و اسلام مایه افتخار و عزت دولت باشد.


امام جمعه قم پیرامون برخی از رویدادهای مهم خاطرنشان کرد: یورش به مدرسه فیضیه در سالروز شهادت امام صادق(ع) یکی از این رویدادهاست که در سال 42 از سوی مزدوران طاغوت انجام شد. آن ها قصد حمله به آیت‌الله گلپایگانی را داشتند و این حرکت در تعرض به حریم روحانیت، مردم را علیه صفاکان شوراند و جرقه ای برای شتاب دادن به انقلاب بود.


آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به 23 تیرماه اولین دوره تشکیل و افتتاح خبرگان رهبری گفت:زرین ترین برگ در کارنامه خبرگان رهبری تعیین رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای بعد از رحلت امام خمینی(ره) است. این مجلس از نهادهای مهم و تاثیر گذار در نظام جمهوری اسلامی است. همچنین سالروز تاسیس شورای نگهبان را پیش رو داریم که در سال 1359 با دوراندیشی و ژرف نگری امام خمینی(ره) برای حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام تشکیل شد.


امام جمعه قم بیان کرد: این نهاد مقدس دغدغه ای جز حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام نداشته است به خصوص در زمانی که آیت الله جنتی مسئولیت دبیری شورای نگهبان را عهده دار بودند جلوی طمع ورزی دشمنان را گرفته و سعی کرده سلامت نظام را حفظ کنند.


وی اظهار داشت: قانون اساسی رسالت خطیری برای این نهاد در نظر گرفته که فقها و حقوقدانان شورای نگهبان با اهتمام و دغدغه در جهت حفظ جایگاه شورای نگهبان تلاش می کنند.ما نیز از این شخصیت علمی و فکری و دینی و کسی که دغدغه دین دارد و در همه مسائل سینه را سپر کردند که بعد از نماز جمعه از ایشان تجلیل می شود.


وی در مورد پیروزی موصل بر داعش گفت: این پیروزی طیق فتوای مرجعیت شیعه در مقابل تروریست‌ به دست آمد البته این پیروزی سیاسی تنها مختص به دولت عراق و ارتش حشدالشعبی نیست بلکه حق علیه باطل بود.


امام جمعه قم اظهار داشت: حامیان تروریست‌ و اسرائیل به دنبال فتنه ای بزرگ و عظیم در منطقه بودند به خصوص ملت عراق توجه داشته باشند نباید به این پیروزی بسنده کنند و مراقب فتنه استقلال کردستان و زمزمه های آن باشند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد:بعد از هر عملیاتی خود نیروهای عراقی برای نشان دادن پیروزی عکس سردار رشید قاسم سلیمانی را در شبکه ها قرار می دادند مردم عراق با توکل خدا وارد این میدان شدند و پیروزی را در آغوش گرفتند.


وی اظهار داشت:در این پیروزی مهر ابطال بر پروژه خلافت داعش خورد و تهدید از مرزهای ایران دور شد و وحدت میان شیعه و سنی و سایر اقوام ایجاد شد.
امام جمعه قم بیان کرد:خوشبختانه این بار مردم و دولت عراق منتظر اتحادیه عرب و ائتلاف آمریکایی و احزاب نماندند برخی می‌گویند آمریکایی‌ها در پیروزی ملت عراق سهیم بوده اند که این امری مضحک است.


وی عنوان کرد: ترامپ در انتخابات اعلام کرد که اوباما و کلینتون داعش را راه انداخته است طبق تجربه تعدی و تجاوز و مبارزه علیه ادیان از آمریکائی ها سر می زند و سران آمریکائی ها این روزها نیز ما را تهدید می کنند و دچار هزیان گوئی شده اند.


آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد:آمریکائیها این روزها شعار تغییر نظام را سر می دهند در حالی که باید آن را به گور ببرند.


وی اظهار داشت:ما دارای ملتی مسئولیت‌ شناس، دغدغه مند و عاطفی و خردگرا و شایسته هستیم که باید خدمت به این ملت را مورد توجه قرار دهیم.


وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت:ترویج این فریضه الهی مانع از فساد اجتماعی می شود و برکات زیادی دارد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا