پلاور با دمبل و آسیب هایی که در پی دارد


پلاور با دمبل و آسیب هایی که در پی دارد

از آنجایی که تمرینات مناسب تری برای وارد آوردن فشار به عضلات زیر بغل وجود دارد و همچنین احتمال آسیب دیدگی مفصل سرشانه حین انجام حرکت پلاور با دمبل زیادی است، مربیان و بدنسازان امروزی از توصیه و انجام این حرکت خودداری می کنند. انجام حرکت «پلاور با سیم کش» نیز طرفداری ندارد. هالتر خم متحرک این حرکت صرفا برای افزایش حجم عضلات زیر...

از آنجایی که تمرینات مناسب تری برای وارد آوردن فشار به عضلات زیر بغل وجود دارد و همچنین احتمال آسیب دیدگی مفصل سرشانه حین انجام حرکت پلاور با دمبل زیادی است، مربیان و بدنسازان امروزی از توصیه و انجام این حرکت خودداری می کنند. انجام حرکت «پلاور با سیم کش» نیز طرفداری ندارد.

هالتر خم متحرک

این حرکت صرفا برای افزایش حجم عضلات زیر بغل انجام می شود. انجام این حرکت به مهره های کمر آسیب جبران ناپذیری وارد می کند. دیسک کمر، احساس درد در کمر و همچنین آسیب دیدگی عصب سیاتیک از جمله عوارضی هستند که ممکن است ایجاد شود. در انجام حرکت «هالتر خم» اگر کمر کاملا ثابت، زانوها خم و بالا تنه زاویه دارد باشد، اندکی مضرات این حرکت کاهش می یابد. از طرفی حرکت کششی H جایگزین مطلوبی برای آن محسوب می شود.

قفسه زیر سینه چرخشی

این حرکت نیز از حرکات کاملا نادرست و بسیار خطرناک است. احتمال آسیب دیدگی مفصل سرشانه ها حین انجام این حرکت، بسیار زیاد است. در انجام این حرکت ورزشکار روی نیمکت خوابیده، دست ها را باز کرده و دمبل ها را به پشت سر خودبرد سپس با جمع کردن دست ها و کشیدن دمبل ها به سمت زیر سینه، «سعی»! بر وارد کردن فشار بر عضلات زیر سینه خود دارد !!

استفاده از وزنه های سنگین در انجام این حرکت، غیر ممکن بوده و نمی توان عضلات را تحت فشار کافی قرار داد. از طرف دیگر بردن دست ها به سمت پشت سر و بازگرداندن آنها با وزنه، عملی بسیار خطرناک است و اگر ورزشکار خوش اقبال باشد ! و مفصل سرشانه او دچار در رفتگی نشود، ساییدگی این مفصل حتمی است. همچنین احساس سوزش و یا شنیدن صدا های مشکوک از این مفصل در حین انجام تمریم سینه یا سرشانه عوارض دیگر پرداختن به این حرکت است.

پلاور با دمبل و آسیب هایی که در پی دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی