هاک با هالتر و آسیب های آن به بدن


هاک با هالتر و آسیب های آن به بدن

انجام این حرکت علاوه بر دشواری حفظ تعادل بدن و هالتر، به ستون فقرات ورزشکار نیز فشار قابل ملاحظه ای وارد می کند. همچنین احتمال رها شدن هالتر از دست ها به دلیل دشوار بودن گرفتن آن، در حین تمرین نیز وجود دارد. انجام این حرکت به خصوص برای بانون و نوجوانان بسیار خطرناک است. به جای انجام این حرکت بهتر است حرکت «هاک با ماشین» را انجام دادو دیسک کمر...

انجام این حرکت علاوه بر دشواری حفظ تعادل بدن و هالتر، به ستون فقرات ورزشکار نیز فشار قابل ملاحظه ای وارد می کند. همچنین احتمال رها شدن هالتر از دست ها به دلیل دشوار بودن گرفتن آن، در حین تمرین نیز وجود دارد. انجام این حرکت به خصوص برای بانون و نوجوانان بسیار خطرناک است. به جای انجام این حرکت بهتر است حرکت «هاک با ماشین» را انجام دادو دیسک کمر و گردن، احساس درد در کمر، زانوها و گردن همچنین ساییدگی زانوها و کشیدگی مچ دست ها از جمله ناراحتی هایی هستند که در صورت انجام حرکت، ممکن است گریبانگیر ورزشکار شوند.

سیم کش از پشت دست جمع

انجام این حرکت بیش از آنکه به عضلات زیر بغل فشار وارد کند، عضلات ساعد و مفصل مچ را تحت فشار قرار می دهد. به دلیل نامساعد بودن وضعیت مچ ها در حین انجام این حرکت ، این مفاصل تحت فشار زیادی قرار می گیرد. همچنین مفصل سرشانه نیز در موقعیت نامناسبی درطول انجام حرکت قرار می گیرد به طوری که احتمال آسیب دیدگی در این ناحیه نیز بسیار است. بهتر است به جای انجام این شرکت حرکت «سیم کش از پشت دست باز» را انجام داد.

سیم کش از جلو دست جمع – کف دست رو به جلو

انجام این حرکت بیش از آنکه به عضلات زیر بغل فشار وارد کند. عضلات ساعد و مفصل مچ را تحت فشار قرار می دهد. به دلیل نامساعد بودن وضعیت مچ ها در حین انجام این حرکت و کمتر بودن فاصله دست ها از عرض شانه، این مفاصل تحت فشارزیادی قرار می گیرند. همچنین مفصل سرشانه نیز در موقعیت نامناسب و در رفتگی قرار دارد. بهتر است به جای انجام آن، حرکت سیم کش از جلو دست باز کف دست ها رو به عقب با جلو، را انجام داد.

هاک با هالتر و آسیب های آن به بدن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس