آمپول «متوکاربامول» و «دگزامتازون» وارداتی در ایران وجود ندارد


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اخبار منتشره در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ورد متوکاربامول وارداتی به ایران صحت ندارد.

آمپول «متوکاربامول» و «دگزامتازون» وارداتی در ایران وجود نداردمهران ولایی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد اخبار و تصاویری که اخیرا در شبکه های اجتماعی مبنی بر ورود متوکاربامول و دگزا متازون چینی به بازار های دارویی ایران دست به دست می شود، گفت: همانطور که تبادل اطلاعات بسیار خوب است اما گاهی اوقات هم با شایعات و دروغ های بی اساس باعث تشویش اذهان عمومی می شود، شایعاتی که به تازگی سراغ واردات متوکاربامول و دگزامتازون چینی رفته به گونه ای که تصاویر و اخبار دروغین جدید حاکی از وضعیت بیماری دارد که به علت تزریق متوکاربامول و دگزا متازون چینی در محلی که حتی نام و نشانی آن هم معلوم نیست ، دچار عارضه جدی و کبودی و التهاب شدید لگنی شده است.

وی با تکذیب خبر تزریق متوکاربامول چینی و ورود این دارو به ایران، افزود: هم اکنون در کشورمان به اندازه کافی متوکاربامول و دگزامتازون ایرانی و تولید داخلی وجود دارد و هیچ نیازی به واردات این دارو حتی از چین هم نداریم؛ از سوی دیگر با تولید انبوه و داخلی این دارو هیچ وقت متوکاربامول و دگزا متازون را وارد نکرده ایم بنابراین نباید هر مطلبی که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی آن هم بدون منبع منتشر می شود را باور کرد، از سوی دیگر تنها در صورت حساسیت بیمار به دارو، آلودگی خود دارو یا استفاده از سرنگ آلوده بروز چنین عارضه ای رخ می دهد.

گفتنی است؛ به تازگی خبری به همراه تصاویری از بیماری که در ایران به علت تزریق متوکاربامول و دگزامتازون چینی دچار عوارض و التهابات حاد لگنی شده ، به سرعت در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در حال انتشار است ، تصاویری که اخبار آن حکایت از واردات دگزا متازون و متوکاربامول چینی به چرخه دارو و درمان ایران دارد و مردم را تشویق می کند که به هیچ عنوان از این 2داروی تزریقی استفاده نکنند.

انتهای پیام/

تکذیب خبر واردات آمپول متوکاربامول چینی به ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید