برنامه 10 هزار میلیاردی سعودی ها برای جذب گردشگری


دولت عربستان با اشاره به تلاش برای اجرای شش طرح بزرگ تا سال 2030، از افزایش شمار گردشگران این کشور به 30 میلیون خبر داد. ]]>

برنامه ۱۰ هزار میلیاردی سعودی‌ها برای جذب گردشگری

دولت عربستان با اشاره به تلاش برای اجرای شش طرح بزرگ تا سال ۲۰۳۰، از افزایش شمار گردشگران این کشور به ۳۰ میلیون خبر داد.

بخش گردشگری تبیان
برنامه 10 هزار میلیاردی سعودی ها برای جذب گردشگری

از آنجایی که گردشگری به یک عامل عمده رشد اقتصادی با ظرفیت‌های بزرگ اشتغال‌زایی در عربستان سعودی تبدیل شده، کمیسیون گردشگری و میراث ملی این کشور با بازبینی راهبردهای خود و همسو کردن آنها با طرح "چشم‌انداز ۲۰۳۰"، از شش برنامه عمده رونمایی کرد.

سخنگوی سازمان گردشگری عربستان در این‌باره گفت: ۲.۶۴ میلیارد دلار (۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان) برای این برنامه‌های جدید در سال ۲۰۱۷ تخصیص یافته که هدف آن، کارآمد کردن حداکثری صنعت سفر و گردشگری در این عربستان است.

گردشگری مذهبی شامل حج و عمره یکی از منابع اصلی درآمد صنعت گردشگری عربستان است و بنابر اعلام کمیسیون گردشگری و میراث ملی این کشور، یکی از شش برنامه عمده تا سال ۲۰۳۰ میلادی، برنامه محافظت از میراث ملی فرهنگی مسجدالحرام در مکه و مسجدالنّبی در مدینه است.

توسعه شهر "عکاظ" به عنوان مقصد گردشگری مسلمانان، توسعه یکپارچه مقاصد گردشگری و سرمایه‌گذاری تجاری برای ایجاد پروژه‌های مرتبط با گردشگری از جمله دیگر برنامه‌های سعودی‌ها برای رشد صنعت گردشگری در این کشور است.

در حالی که در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۸ میلیون نفر به عربستان سفر کردند، بیشتر آنها برای شرکت در مراسم حج بوده است و چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور برای جذب توریست‌های داخلی و خارجی دیگر برنامه‌ریزی شده است.

سعودی‌ها مدعی شده‌اند گردشگری تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱.۲ میلیون شغل در این کشور ایجاد می‌کند. در حال حاضر گردشگری که دومین صنعت بزرگ این کشور پس از نفت است، ۹۰۰ هزار نفر را به طور مستقیم شاغل کرده است.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس