پیکر شهید گمنام در پادگان آموزشی پازوکی به خاک سپرده شد


پیکر شهید گمنام در پادگان آموزشی پازوکی به خاک سپرده شد

تهران - ایرنا - پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز چهارشنبه با حضور جمعی از مردم و رزمندگان سال های دفاع مقدس تشییع و در پادگان آموزشی شهید پازوکی تهران به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، پیکر این شهید که در آستانه سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) تشییع شد در عملیات خیبر (جزیره مجنون) به شهادت رسیده بود.
آیت الله روح الله قرهی در مراسم تدفین و تشییع این شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس افزود: ارزش و فضیلت شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به این خاطر است که آنها زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) هستند.
وی توضیح داد: جهاد بابی از ابواب جنت است که فقط مخصوص اولیاء الهی است.
وی به نقل از آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی گفت: وی در زمانی که به جبهه های دفاع مقدس می رفت بیان می کرد که من برای این که دعای شما رزمندگان که اولیای خدا هستید در حق من مستجاب شود به جبهه آمده ام.
رئیس حوزه علمیه امام مهدی (عج) ادامه داد: من از زبان آیت الله میرزا جواد تبریزی شنیدم که وی می گفت من حاضرم تمام مباحث فقه و تدریس خود را با ثواب یک روز این شهدا عوض کنم.
آیت الله قرهی با بیان این سئوال که در احادیث ائمه طاهرین (ع) آمده است که قلم علما از خون شهدا افضل تر است و با این وجود چرا فردی مانند آیت الله میرزا جواد تبریزی چنین سخنی را گفته است، افزود: این ارزش شهدا به این خاطر است که آنها زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) هستند، چرا که در حدیث نبوی پیامبر اکرم(ص) فرمودند که من گواهی می دهم از مشرق زمین مردمانی قیام می کنند که زمینه ساز تسلط وجود امام زمان (عج) هستند.
وی با بیان این که موسس این نظام خود امام زمان (عج) است، گفت: این نظام مهدوی است و عظمت روحی این شهدا است که نظام را حفظ کرده است.
وی با اشاره به حوادث مختلف انقلاب اسلامی و نقش سپاه پاسداران در حفظ و نگهداری از آرمانهای نظام اسلامی، اظهار کرد: هر کدام از این فتنه ها می توانست یک شوروی سابق را از بین ببرد و همانطور که امام راحل فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
وی افزود: آیت الله مولوی قندهاری نیز در این زمینه فرمود که زمانی که حضرت حجت (عج) ظهور کنند اولین نگاهشان به لباس سبز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.
آیت الله قرهی گفت: شهدا یک پیام واحد دارند و همین شهید گمنامی که در حال تشییع و تدفین او هستیم اگر وصیت نامه اش پیدا شود، پیامش اطاعت از ولی فقیه زمان و امام المسلمین است چرا که تنها عامل اتحاد، انسجام و پیروزی عمل کردن به این وصیت شهدا است.
اجتمام/1193**1569
**خبرنگار:حسن حیدری * انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها