برای تکمیل پروژه های نیمه تمام لرستان 70هزارمیلیاردریال اعتبار نیاز است


برای تکمیل پروژه های نیمه تمام لرستان 70هزارمیلیاردریال اعتبار نیاز است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان با بیان اینکه ورود بخش خصوصی می تواند بسیاری مشکلات استان را حل کند، گفت: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان 70 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در این زمینه باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند عصر شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: در بخش آموزش و پرورش و ورزش ظرفیت های بالایی در استان وجود دارد که از این ظرفیت ها بخوبی استفاده نمی شود.
وی ادامه داد: نمی شود برنامه های اقتصاد مقاومتی تعریف شود و مدیران دولتی مقاومت کنند و پروژه هایی که می شود توسط بخش خصوصی اجرا شود را اجرا نکنند.
بازوند ادامه داد: شهربازی کیو چرا به بخش خصوصی واگذار نمی شود ، مردم با دیدن ظرفیت های بلا استفاده ناامید می شوند.
وی گفت: مسئولیتی که بر دوش دولت است تنها در قالب ماده 27 قابل اجرا است و باید ادارات همکاری کنند و با سازوکار ماده ٢٧ می توانیم ١٥٠ تا ٢٠٠ پروژه در لرستان واگذار شود.
استاندار لرستان با بیان اینکه مدارس غیر قابل استفاده در لرستان هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند، گفت: از ظرفیتهای موجود باید برای توسعه لرستان بیشترین استفاده را ببریم.
بازوند ادامه داد: در شهرستان ازنا نیز 170 هکتار زمین با سه حلقه چاه در اختیار سازمان هلال‌احمر است که چندین سال بلااستفاده مانده و می‌توان با استفاده از آن شغل ایجاد کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان نیز دراین جلسه گفت : همواره مسئولان اجرایی کشور بر ضرورت واگذاری این پروژه ها تاکید دارند و این امر نیز در شورای عالی اقتصاد مورد توجه و تاکید است.
علی هادی چگنی ادامه داد: واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی تجربه موفق دنیا بوده که می تواند در لرستان نیز عملیاتی شود.
وی با اشاره به واگذاری دو استخر شنای دورود و ازنا به بخش خصوصی گفت: این واگذاری موجب تسریع در بهره برداری از این 2 استخر شد.
3210/7264/6060
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش اسرائیل