گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»


گزارش گالری گردی هفتگی روزیاتو در نخستین روز مرداد ماه 96، نگاهی دارد به جدید ترین برنامه های نگارخانه های پایتخت تا با آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت تهرانی در عرصه های خطاطی، نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی و چیدمان آشنا شویم. خبر نخست را به حراجی 100 اثر 100 هنرمند که هفته گذشته به آن اشاره کردیم، اختصاص داده ایم. اگر قصد خرید آثار هنری با...

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم» علی زمانی ۲۴ دقیقه پیش
گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم» فرهنگ و هنر هنرهای تجسمی
بدون نظر
http://rzto.ir/lt7

گزارش گالری گردی هفتگی روزیاتو در نخستین روز مرداد ماه ۹۶، نگاهی دارد به جدید ترین برنامه های نگارخانه های پایتخت تا با آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت تهرانی در عرصه های خطاطی، نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی و چیدمان آشنا شویم.

خبر نخست را به حراجی ۱۰۰ اثر ۱۰۰ هنرمند که هفته گذشته به آن اشاره کردیم، اختصاص داده ایم. اگر قصد خرید آثار هنری با قیمت های خوب به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت دارید و میخواهید با هنرمندان کشورمان رو دررو آشنا شوید، از صدها گالری پایتخت در مرداد ماه استفاده کنید که یکی ازانها، نگارخانه گلستان است.

با گالری گردی این هفته، همراه ما باشید.

“۱۰۰ اثر ۱۰۰ هنرمند” ۱۲۵ میلیون تومانی

همانطور که هفته گذشته در گزارش گالری گردی گفتیم، نمایشگاه صد اثر صد هنرمند که در نگارخانه گلستان تهران در معرض دید گالری گردهای تهرانی قرار گرفته بود، در آخرین جمعه تیر ماه ۹۶، شاهد فروش ۳۵ کار به ارزش ۱۲۵ میلیون تومان بود که به گفته لیلی گلستان هفتاد درصد این آثار متعلق به جوانان بود.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

در این نمایشگاه که ۲۵۷ اثر به خریداران آثار هنری پیشنهاد شده کارهایی با قطع‌‍ های متنوع در ابعاد بسیار کوچک تا آثار ۱۰۰ در ۷۰ در سبک های مختلف هنری روی دیوار است. شاید بخش هیجان‌انگیز این نمایشگاه آن‌جاست که در مقابل در ورودی آثاری کمتر دیده شده از هنرمندان مدرنیست و به نام ایرانی به چشم می‌خورد.

کارهایی از علی ترقی‌جاه، ناصر اویسی، فرامرز پیلارام، رضا مافی، فرح اصولی، پرویز کلانتری، ایران درودی، منوچهر معتبر، سیاوش کسرایی و دو اثر بسیار منحصر به فرد در قطعی کوچک از محمد احصایی که مخاطب را همان دم در ورودی میخکوب می‌کنند؛ این کارها از ۹ میلیون تومان تابلوی کوچکی از فرح اصولی شروع می‌شود و تا اثر ۸۰ میلیون تومانی کلانتری پیش می‌رود.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

دیگر آثار ارزشمند این دیوار با قیمت‌های متنوع ۲۵ ، ۳۰ ،۳۵ ،۴۰ و ۴۵ میلیون تومان در معرض دید است. مجسمه‌ها بخش جذاب صد اثر بیست و پنجم است که کارهایی از هنرمندان سرشناس ایرانی هم چون ژازه تباتبایی، محمدحسین عماد، رضا قره‌باغی و دیگران با قیمت‌های مناسب ۲ و نیم میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان ارائه می‌کند.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

یکی از نکات قابل توجه این نمایشگاه اختصاص دیواری از گالری گلستان به هنرمندان شهرستانی به خصوص هنرمندانی از شهر اصفهان است که همه زیر مجموعه ای فرهنگی و هنری به نام “لوتوس” فعالیت می کنند. در این بخش از نمایشگاه آثار متنوعی از مینیمالیستی تا فیگوراتیو و انتزاعی که هر کدام پوشش دهنده یک نوع ذائقه هنری است با قیمت های بین یک و نیم تا چهار میلیون تومان به نمایش است.

صد اثر صد هنرمند، عصر جمعه سی ام تیرماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ آغاز به کار کرد و تا ٢٥ مرداد هر روز از ٤ تا ٨ عصر دایر است و تنها روزهای پنجشنبه تعطیل خواهد بود.

کافه گالری تماشاخانه ایرانشهر

نمایشگاه آثار گرافیکی حسین حجتی فرید با عنوان: نشانه های فرید، از سی و یکم تیر ماه در نگارخانه ایرانشهر آغاز به کار کرده و تا ۱۴ مرداد ادامه خواهد داشت. علاقمندان به دنیای تصویر سازی میتوانند با حضور در یکی از نگارخانه های خانه هنرمندان تهران، از آثار این هنرمندان جوان پایتخت دیدن کنند.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

آدرس: خیابان ایرانشهر، پارک هنرمندان، تماشاخانه‌ ایرانشهر روزهای تعطیل: تعطیلات رسمی “شهادت”، اعیاد گالری باز است. ساعات کار: ۱۰ تا ۲۳ تلفن: ۰۲۱-۸۸۳۴۹۳۶۵ پست الکترونیک: gelavizhmoghadam@yahoo.com

نگارخانه علیها

مدهوش، عنوان نمایشگاه نقاشی سوزان عظیمی است که از سی تیر لغایت ششم مرداد ماه سال جاری در نگارخانه علیها میزبان گالری گردهای مردادی است.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

آدرس: خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای کوچه احمدی مقدم (ایزد)، پلاک ۳۱، طبقه اول سایت: مشاهده وب سایت در این لینک امکان پذیر است. روزهای تعطیل: شنبه ها ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰ تلفن: ۰۲۱-۲۲۷۱۷۳۶۰ پست الکترونیک: info@alihagallery.com

ایده ی اولیه ی نگارخانه علیها بر مبنای مفهوم تعامل شکل گرفته است. با این تعریف، اولویت این نگارخانه ایجاد یک شبکه ی ارتباطی منسجم، پویا و خلاق از طیف هنرمندان پیشکسوت و جوان است. به همین روی استعدادهای نو در کنار اصالت هنر استادان جایگاه ویژه‌ای در این شبکه‌ی منسجم خواهند داشت.

افق دید این نگارخانه، نه تنها حوزه ی بومی و ملی بلکه حوزه ی بین‌الملل را نیز شامل می‌شود. ورود به بازارهای فرامنطقه‌ای با معرفی هنرمندان ایرانی و برعکس، دعوت از هنرمندان خارجی و معرفی آنان به جامعه‌ی هنری ایران از اهداف بلندمدت نگارخانه می‌باشند.

نگارخانه علیها به بهترین ها باور دارد؛ چه در نمایش برجسته ترین آثار هنری و چه در بهره گیری از برترین فناوری های روز در زمینه‌ی نور و صدا و در این راه از تمامی افرادی که دستی در هنر دارند، دعوت به همکاری می‌نماید.

نگارخانه چهار

نگارخانه چهار، یکی از جدید ترین گالری های تهران که در گزارش گالری گردی روزیاتو به آن اشاره میکنیم، از ۳۰ تیر ماه تا سی مرداد ماه، نمایشگاه نقاشی و مجسمه با عنوان رویای نیمه شب تابستان را در معرض دید گالری گردهای مردادی قرار داده است.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

آدرس: شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، کوچه اشراقی، شماره ۴

درگاه: برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک بروید. روزهای تعطیل: شنبه‌ها ساعات کار: ۱۱ تا ۲۳ تلفن: ۸۸۵۱۱۳۹۰ ۸۸۵۱۱۳۹۰ پست الکترونیک: gallerychahar@gmail.com

نگارخانه ژینوس

نگارخانه ژینوس تهران از سی تیر لغایت سوم مرداد ماه نمایشگاه نقاشی گروهی با عنوان تقابل ذهن و رنگ را در معرض دید نقاشی دوستان گالری گرد قرار داده است. در این نمایشگاه، آثار هنرمندان زیر به نمایش گذاشته شده است:

فرحناز بهار، پیمان پورحلم، محمد جاهد، ارغوان جعفری، گلایل حسینی‌نژاد، سارا رحیمی، سحر صنیعی، بهاره غلامی، محیا قبادی، بنفشه نجفی مدیران اجرایی و نمایشگاه گردانان: محمد انصاری، لیلی علی‌حسینی.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

آدرس: خیابان دکتر‌ حسین‌ فاطمی ،ابتدای خیابان‌ ولیعصر ،پلاک‌۲۱ ، طبقه اول درگاه: برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس بروید. روزهای تعطیل: پنجشنبه ها ساعات کار: ۱۷ تا ۲۰ تلفن: ۰۲۱-۸۸۹۷۵۵۷۴ پست الکترونیک: zhinoosartgallery@gmail.com

نگارخانه دید

تجربه، عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی است که از سی تیر تا دهم مرداد در نگارخانه دید تهران در معرض دید گالری گردها قرار دارد. شیرین جواهری, نسترن حاجی عرب, نیلوفر رضوانی, مهسا شمس فرد، فریده عزیزی، مریم کریمی، شبنم ناصرپور، نازنین نخباف، فرشته نمد کلاهی گردآورنده: افسانه آخوندی، الهام شکیبی‌ نیا در این نمایشگاه آثارشان عرضه شده است.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

آدرس: ضلع شرقی خانه هنرمندان، خیابان عاصم ترابی، نبش کوچه اردلان، پلاک ۲۴، طبقه دوم درگاه:‌ برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس بروید. روزهای تعطیل: شنبه‌ها ساعات کار: ۱۵ تا ۲۱ تلفن: ۸۸۸۱۴۳۸۹ ۸۸۸۱۴۳۹۰ ۸۸۸۱۴۳۸۹ پست الکترونیک: did_gallery@yahoo.com

نگارخانه محسن

بختک، عنوان نمایشگاهی است که از سی تیر لغایت هجدهم مرداد در نگارخانه محسن تهران برای علاقمندان به طراحی، نقاشی و مجسمه سازی دایر شده است. مجموعه‌ای از آثار مجسمه، طراحی و نقاشیِ سه هنرمند جوان، میلاد جهانگیری، ناهید بهبودیان و سهیل مختار، با عنوان «بختک» در گالری محسن به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه به بررسی ارتباط بین تاریخ، طبیعت، شهود و روایت می‌پردازد.

در بیانیه نمایشگاه آمده است:

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

میلاد جهانگیری تخیلات و اسکیس‌هایش را نقطۀ آغاز خلق مجموعۀ «بر بالین درخت مرده» قرار داده و برای خلق آثار رنگ‌روغن خود، لایه‌های سیال نیمه‌شفاف جلایافته را در هم آمیخته است. او با ترکیب‌بندی‌های پویا و ترکیب‌های رنگیِ غنی دل‌بستگی خود را به طبیعت بیان می‌کند. رویکرد جهانگیری به طبیعت از یک سو، توأم با ستایش و از سوی دیگر، آکنده از افسوس است. او از این اندیشه هراسان است که افراد از مکان‌های زیبای طبیعی به مثابۀ محلی برای ارتکاب جرم و جنایت استفاده کنند.

جهانگیری در مجموعۀ اخیرش سطح صاف بوم را رها کرده است تا روی احجام چوبی هندسی نقاشی کند و به نظر می‌رسد که با این کار بهتر توانسته نقاشی را به عنوان ابزاری برای پرداختن به آنچه شایستۀ کندوکاو می‌داند به کار گیرد.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

مجموعۀ «مدفن» ناهید بهبودیان، از یک سری مجسمۀ پاپیه ماشۀ بی‌رنگ تشکیل شده که به تأمل در شکل-گیری گیاهان و میمون‌ها از طریق رشد لایه به لایۀ فرم و متریال می‌پردازد. «پاپیه ماشه» (واژۀ فرانسوی به معنای «خمیرکاغذ») تکنیکی است از نیمۀ قرن شانزدهم در اروپا برای ساخت سر عروسک استفاده می‌شده است.

در این تکنیک ابتدا خمیرکاغذ، خاک رُس و گچ را با هم ترکیب می‌کردند، سپس آن را با چسب به هم می‌چسباندند، صاف می‌کردند، رنگ می‌‌زدند و جلا می‌دادند. فرم‌ های کاغذی بهبودیان از آرماتور بیرون می‌آیند و پس از کشیده شدن پوسته‌ای از پاپیه ماشه روی آن‌ها، مجسمه به بومی سه‌ بعدی تبدیل می‌شود که محمل نوعی بازیگوشی هنری در یک سطح بصری جدید است.

عناصر روییده از اندام‌‌ها حسِ رشد و نمو را تشدید می‌کنند و به ظرفیت‌های ذاتی این ابژه‌های خیالی ارجاع می‌دهند. سهیل مختار تأویل‌های مختلف شهود را دستمایۀ اصلی خلق آثار خود قرار داده است. شهاب‌‌الدین سهروردی در حکمت‌ الاشراق شهود را نوعی آگاهی راز آلود می‌داند که از طریق اشراق به دست آمده است. مختار در مجموعۀ «انفصال» مسیری شخصی را می‌پیماید که در آن خویشتنش را از طریق نقاشی آشکار می‌سازد.

او با نپذیرفتن پیش‌شرط‌های حاکم بر زبان بصری و بیان کنشی، بازیگوشی را برای گشایش فضایی در خدمت می-گیرد که در آن رنگ، نقاشی و روند آفرینش بتوانند بر هم اثر متقابل داشته باشند. نتیجۀ این فرایند روایتی از همه و هیچ است که به شیوه‌ای خام و تا اندازه‌ای خشن و با استفاده از حداکثر توان بیانی رنگ‌ها، موضوعات فیگوراتیو و بافت‌پردازی پدید آمده است.

آدرس: خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نور بخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ درگاه: برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس بروید. روزهای تعطیل: پنج‌شنبه‌ها ساعات کار: ۱۶ تا ۲۱ تلفن: ۰۲۱-۲۲۲۵۵۳۵۴ ۰۲۱-۲۲۲۷۷۸۰۲ پست الکترونیک: info@mohsen.gallery

نگارخانه آتشزاد

کهکشان های کوچک در نگارخانه آتشزاد رفت. این نمایشگاه عکس که دستاوردهای حسین موسوی صدر است، از سی تیر تا ۵ مرداد در معرض دید عموم علاقمندان به دنیای مستند نگاری قرار دارد.

در بیانیه نمایشگاه آمده است:

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

” باد دست ما را هرکجا که رها کند همانجا را وطن صدا خواهیم زد، آنجا مرکز زمین خواهد شد و پست ترین جلوه های طبیعت هم نشان عشق او به ما خواهند بود” هر نفسی که از زهدان مادر رها میشود مثل بطری ای که زیر آب چوب پنبه اش را از سرش بپرانند ، جهان صفر تا صدش را در او تجلی میدهد.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

هر کدام آن ادراکیست منحصر به فرد از حقیقت واحد جهان و اجتماع او اجتماع عالم ها و منظومه هایی است که در خیابان ها از کنار هم میگذرند، در رستوران ها با هم غذا میخورند و در خانه ها به هم عشق میورزند. اما محال ممکن است که به اعماق یکدیگر دست پیدا کنند. هرکدام دیگری را جلوه ای کوتاه و گذرا میبیند و خود را محور معنی. مرگ را میبیند و به آن واقف است اما مخفیانه قبول میکند که خود زنده خواهد ماند.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

او باور دارد هسته جهان است. باوری که از حقیقت دور نیست. جهان به تعداد انسانهایی که در آن نفس میکشند “هسته اصلی” دارد. کهکشان های کوچکی که با دستان قابله از بهشت رانده میشوند و با حبس شدن بازدمشان به آن باز میگردند. و در میان این دو ناشناخته سفرهایی در فضای ماده انجام خواهد شد که هرچقدر با هم متفاوت باشند “آغاز” و “پایان” یکسانی دارند.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

مجموعه پیش رو مستند نگاره هایی است از کهکشان هایی که باد دستشان را درغربِ مشرق زمین رها کرد. هرکدام آنها در نقطه ای متفاوت از سفر خود ایستاده اند، اما وقتی پازل وار کنار هم قرار میگیرند …

نشانی : تهـران، خیابان عباسپور ( توانیر ) شمالی، بعد از پل همت، نرسیده به میدان ونک، نبش کوچه هومان، پلاک ۲۳ تـلفـن: ۸۸۸۸۴۴۰۷ – ۸۸۸۸۴۵۷۲ فکس ۸۸۸۸۰۸۰۲

نگارخانه هوم

نگارخانه هوم، از سی تیر ماه تا بیست و هشتم مرداد ماه، نمایشگاه نقاشی با عنوان مارسمیولوژی را در معرض دید علاقمندان قرار می دهد. در بیانیه نمایشگاه آمده است:

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

«فردینان دو سوسور» پدر علم زبان شناسی، گذر گاهی جدید را بر علم زبان شناسی تعریف کرده است: «می توان دانشی را در نظرگرفت که زیست نشانه ها را در بطن زندگی اجتماعی بررسی می کند که آن را سمیولوژی می نامند.»

از این گذرگاه تازه و با تکیه بر وجوه اساطیری، زیست جانوری در آثار میترا نابغی محتوایی نمادین را در خود حمل کرده و مسیری را در برابر مخاطب باز می نماید. مار و ماهی هرکدام بر بلندایی نمادین نشسته اند ولی از گذرگاه سمیولوژی نیز واجد وجهی نمادین جدید و ویژه گشته اند؛ ارتباطی که می تواند متن تصویری جدیدی را موجب شود.

آدرس: خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره۲، طبقه اول درگاه: برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی بروید. روزهای تعطیل: جمعه‌ها به جز گشایش‌ها ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰ تلفن:۰۲۱-۸۸۵۱۵۴۱۵ ۰۲۱-۸۰۰۵۱۹۵ پست الکترونیک: hoomgallery@gmail.com

نگارخانه سایه

نمایشگاه نقاشی با عنوان چگونگی، از سی تیر تا چهار مرداد ماه در نگارخانه سایه تهران در معرض دید عموم قرار دارد. در این نمایشگاه آثار هنرمندان زیر ارائه شده است:

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

هانیبال الخاص، حسینعلی ذابحی، کامبیز خدابنده‌ شهرکی، علی قطره، شقایق احمدیان، یگانه خسروی‌ منش، مهدی شریفی ، سارا حقیقی، محمد لهراسبی، هما صدر، الهام فرزان‌ مهر، سوگند طباطبایی، کوشا موسوی، سپیده صولت، فرانک ژین، اصغر کفشچیان مقدم، ریحانه کفشچیان مقدم، طاهره جعفری، حسین فرخی، پرستو ارفعی، نسرین امیری، کیمیا ملکیان، مریم شریفی شورجه، زهرا پریاری، ویدا جیلانچی، بنفشه حیدری کهلی، مژده منصوری، بهاره رحیمی.

آدرس: نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه) ،خیابان امیدوار ،کوچه آقاخانی، پلاک۳ درگاه: برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک بروید. روزهای تعطیل: پنجشنبه ها ساعات کار: ۱۱ تا ۲۲ تلفن: ۰۲۱-۲۲۸۱۰۰۱۵ ۰۲۱-۲۲۸۱۴۸۹۲ پست الکترونیک: info@sayeartgallery.com

زن و حافظه کم در نگارخانه نگر

نگارخانه نگر تا ۴ مرداد،‌ نمایشگاه نقاشی الهام خیزان را در معرض دید گالری دوستان قرار داده است. در بیانیه نمایشگاه آمده است:

بسیارند چیزهایی که نمی‌توان آن‌ها را با زبان توصیف کرد و بسیارند حتی چیزهایی که نمی‌توان آن‌‌ها را به راحتی شنود. بسیارتر چیزهایی هستند که همه‌‌ی ما خواسته یا نخواسته، دانسته یا ندانسته قادر به درکشان نبوده‌‌ایم و شاید هرگز هم درک نخواهیم کرد. و این گونه بود که نقاش شدم . نقاشی را برگزیدم تا به رهگذران و ماندگارانِ زندگییم، آن بسیارها که نمی‌توان شنید و گفت را، انتقال دهم.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

نقاش شدم تا آن‌چه را در درونم، می‌جوشد به یاریِ ترکیبِ رنگ‌ها و اِلمان‌های شخصی به درکِ همگان انتقال دهم. اما دردِ درونم را نقاشی به درمان نکشید. رهگذران نظاره کردند، گذشتند و فراموش کردند. ماندگاران نظاره کردند، تحسین کردند و گاهی یاد کردند. اما این من بودم که هر بار با نگاه کردن به این نقش‌ها که می‌کشم، آتش کشیدم به دردِ درونم! آتشی که نه با به تصویر کشیدنِ حافظه‌‌ی کوتاهِ ماهی از بین می‌رود، نه با ترسیمِ طولانی ساعتِ شنی و نه با نقاشیِ عبورِ عقربه‌های ساعت از کنارِ هم! دنیای من تکرارِ تصاویرِ این مجموعه است که با چشمانی منتظر و افکاری درهم و خسته آن را ادامه می‌دهم.

آدرس: قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳، زنگ سوم درگاه: به این آدرس بروید. روزهای تعطیل: شنبه ها ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰ تلفن: ۰۲۱-۲۲۶۷۷۴۵۹ ۰۲۱-۲۲۳۹۹۵۸۸ ۰۲۱-۲۲۶۷۷۴۵۹ پست الکترونیک: Negargallery94@gmail.com

سایه سار

سایه سار، عنوان نمایشگاه نقاشی است که از سی تیر لغایت ۵ مرداد در نگارخانه فردا تهران در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد. در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

طبیعت در نمایشگاه نقاشی سایه سار..

طبیعت؛ این نعمت زیبا وبیکران و این بی ریاترین مخلوق خالق هستی؛ نعمت مورد ظلم واقع شده ی دست انسان؛ طبیعتی که بیشترین نفع و سود را از آن برده ایم و او بی هیچ توقع وبی هیچ اعتراضی بر خواسته های بی رحمانه ی ما سرتعظیم فرود آورده است؛ این روزها بیش از پیش در حال نابودیست… چون!؛.

ما کمر بر نابودی اش بسته ایم غافل از اینکه بجای بی مهری بااین موهبت بی بدیل الهی میتوانیم با او دست دوستی دهیم و از آرامش بی نهایت و شور شعف انگیزی که پروردگار در آن نهاده لذت ببریم وزخمهای روحمان را با آن التیام بخشیم… طبیعت ای مهربانترین دوست وآرامش بخش ترین جای دنیا؛ تو ار دوست میدارم..

زیرا؛ تو همواره رنگ طبیعی خودت را داری… این مجموعه حاصل تلاش گروهی نقاشانی است که از طبیعت احساس والهام گرفته واین احساسات را با مخاطبانشان در میان نهاده اند.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

آدرس: خیابان کریم خان زند- خیابان حسینی – کوچه اعرابی۶- پلاک ۲ – طبقه دوم مشاهده وب سایت: به این آدرس بروید روزهای تعطیل: ندارد ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰ تلفن: ۸۶۰۷۲۶۰۲ پست الکترونیک: Info@fardagallery.com

نگارخانه هپتا

دمیک، عنوان نمایشگاه عکس، ویدیو، چیدمان و پرفورمنس است که در نگارخانه هپتا تهران از سی تیر تا ۴ مرداد برگزار می شود. رابطه انسان با زمین به عنوان زیستگاه، دغدغه مشتر‌ک هنرمندان حاضر در این نمایشگاه است. دمی‌ک عنوانی است ‌که به ‌کهن بودن این رابطه اشاره دارد؛ « دَمیک » صورت دیرینه ‌کلمه زمین است. از این رو، گیاه ماده مشتر‌ک آثار این هنرمندان شده است و هر ‌کدام از هنرمندان با نگاه شخصی و رویکردهای متفاوت نسبت به موضوع یاد شده آثاری در قالب چیدمان‌های مشار‌کتی، عکس، ویدئو و پرفورمنس خلق ‌کرده اند.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

آدرس: تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌ بست نیکو‌شهر ،شماره ۳، طبقه همکف درگاه: به این آدرس رجوع کنید. روزهای تعطیل: پنج‌شنبه ساعات کار: ۱۱ تا ۲۰ تلفن: ۸۸۳۰۹۹۴۰:

نگارخانه شکوه

نگارخانه شکوه، از ۳۰ تیر تا ۴ مرداد نمایشگاه نقاشی با عنوان طبیعت از نگاه فیروزه بختیاری را در معرض دید گالری دوستان قرار می دهد

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

آدرس: فرمانیه. بلوار شهید اندرزگو.خیابان سلیمی شمالی. کوچه امیر نوری. پلاک ۱۹ درگاه: برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس بروید. روزهای تعطیل: پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی ساعات کار: ۱۷ تا ۲۱ تلفن: ۰۲۱-۲۲۶۷۰۷۲۶ ۰۲۱-۲۲۲۱۲۶۲۹ پست الکترونیک: shokouhartgallery@gmail.com

گالری شکوه با هدف ارائه آثار هنری هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی فعالیت خود را از اردیبهشت ماه ۸۸ آغاز نمود. بهنوش فروتن مدیر این گالری هدف از راه اندازی این مکان فرهنگی را نزدیک شدن نسل جوان به هنر و همچنین برگزاری دوره های مختلف آموزش از قبیل : نقاشی ، عکاسی ، مجسمه سازی و …. عنوان می کند.

نمایشگاه سرامیک بنیان مرز

مـــرز
امروزه در جهان معاصر یکی از چالش‌ های پیش روی انسان موضوع “مرز” و مسائل وابسته به آن است. از آنجایی که سرامیک نیز در محدوده‌ای میان هنر و صنعت در نوسان بوده و در بسترهای متنوعی چون نقاشی و مجسمه حضوری مؤثر داشته است و مرزی شفاف در حوزۀ هنر کاربردی و تجسمی نداشته است، آکادمی هنرهای تجسمی ” آد ” در نظر دارد بعد از نمایشگاه شکستنی دومین نمایشگاه سرامیک بنیان را به ” مرز ” اختصاص دهد. این نمایشگاه با هدف استفاده از ویژگی‌های سرامیک برای پرداختن به دغدغه‌های جهان معاصر پیرامون مرزها برگزار خواهد شد.

بیــانیه
مرز، بازتاب فاصله‌ای است میان سوژه‌ها، یا ابژه‌هایی که براساس یک قرارداد استوار شده‌اند. در حقیقت، کار مرز فاصله‌گذاری میان این و آن است. مرز می‌تواند سرحدی از یک قلمرو یا نمادی از حاکمیت را تعریف کند و این در حالی است که محدود کردن این واژه به حدود جغرافیایی و سیاسی، امری است سهل که گویای دیگر زوایا و معنای واقعی آن نیست. زوایای دیگری که می‌توان آنها را در بسیاری از جنبه‌های پنهان اما حیاتی در زندگی فردی و جمعی انسانی یافت، مرز‌ هایی برای من و دیگری، جنسیت‌ ها، طبقات اجتماعی و شخصیتی، اخلاقیات، باور ها، فرهنگ‌ ها و همچنین مرز هایی میان هنر و ناهنر، هنر و صناعت، رسانه‌های هنری و…

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»
تعیین مرزها تأثیر بسزایی در روابط انسانی به‌لحاظ جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری داشته و دارد. انسان‌ ها زمانی با مرزبندی‌ های خود در بسیاری از مسائل به‌ سوی جامعه پیشرفته گام برداشته‌اند و گاه نیز با شکستن آن؛ شاید آنگاه که مرز انسانیت با مرزهای جغرافیا، نژاد یا جنسیت تعیین شد، یا مرز ‌اخلاق از کمال‌ گرایی به نسبی‌ گرایی تغییر جهت داد، یا مرزهای مدرنیته با دوری از سنت‌ ها قرار داد شد، یا آنگاه که مرزهای هنر از ناهنر تنها به زیبایی در اثر هنری تقلیل یافت.

حال که درک ما از واژه مرز با مفاهیم متنوعی در هم تنیده شده است، در مقام یک انسان امروزی تا کجا و درچه عرصه‌هایی قائل به مرزبندی‌ های شفاف، یا فضایی میانی به‌عنوان ناحیه‌ای مرزی هستیم‌‌؟ و آیا نیاز به باز تعریف و طرح روایتی جدید از مرز وجود دارد؟

آکادمی هنر های تجسمی “آد” از هنرمندان دعوت می‌کند با توجه به چالش‌های پیش‌رو در جهان معاصر در رابطه با معضلات یا اهمیت وجود مرز و تعابیر گوناگون از معنای گستردۀ آن، چه جغرافیا که دغدغۀ روز خاورمیانه و اروپاست، یا دیگر جنبه‌ های آن با زبان هنر به این مضمون بپردازند. زیرا معتقدیم هنرمند امروزی می‌تواند با دیدگاهی تأثیر گذار، حدود و حضور مرزها را به چالش کشیده یا آنها را برای جهان آرمانی انسان تثبیت کند.

بیان یک نکته مهم

در اینجا لازم می‌دانیم برای آشنایی بیشتر علاقمندان و هنرمندان، تعریف و معنای مورد نظر خود را از اصطلاح “سرامیک بنیان” یا سرامیک در تعریف گستردۀ آن ارائه کنیم. ابتدا تعریف تخصصی سرامیک: سرامیک‌ها، به‌لحاظ علمی به آن دسته از مواد معدنی غیرفلزی گفته می‌شوند که شکل‌پذیر هستند و بعد از پخت به‌ لحاظ تغییر ماهیت شیمیایی، سخت می‌شوند.

البته کلمه سرامیک نامی است جامع برای تمام زیر شاخه های خود اعم از سفال ، چینی و… که کاربردی وسیع دارد. اجسام سرامیکی همچنین دارای ویژگی‌ های خاص بصری به‌لحاظ رنگ، بافت، جنسیت و صدا هستند که با در نظر گرفتن رویکرد تخصصی می‌توانند مرزبندی مشخصی نیز داشته باشند.گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

اما مقصود از سرامیک بنیان، یا سرامیک در تعریف گستردۀ آن را می‌توان، شیئ، تصویر، صدا، یا ویژگی‌هایی دانست که، حس، یاد، خاطره‌ای تاریخی یا منطقی از یک جسم سرامیکی را برای مخاطب تداعی کند. بدین ترتیب، وفاداری به ذات سرامیک، یا مخدوش کردن مرزهای مستتر در اصول اولیه سرامیک که در جهت گسترش تعریف سرامیک گام بردارد را سرامیک بنیان می‌دانیم.

در حقیقت از مهم‌ترین مؤلفه‌های یک اثر سرامیک بنیان، وابستگی مفاهیم اثر به تعریف و منطق سرامیک حتی بدون حضور فیزیکی آن است. از این‌رو، آثار در این نمایشگاه می‌تواند شامل نقاشی، عکس، مجسمه، چیدمان، هنر اجرا و زمان مبنا باشد.

اهداف نمایشگاه:

تأمل و پرداختن به حد به‌مثابه خطی شفاف، یا ناحیه‌ای مرزی در جهان امروز گسترش و ایجاد انگیزه، جهت شناخت و به‌کارگیری توانمندی‌های سرامیک در حیطه هنرهای تجسمی ایجاد فضای آشنایی و تعامل با آثاری از هنرمندان کشورهای دیگر پرداختن به مسائل منطقه‌ای، محلی و فرا محلی

اعضای شورای سیاست گذاری

سیما افتخاری راد، رجحانه حسینی، حمید سوری، هیربد همت آزاد، مهران هوشیار
دبیر: رجحانه حسینی

این نمایشگاه دارای سه بخش است: بخش گردآوری شده، بخش بین‌الملل، بخش فراخوان

بخش فراخوان:

این نمایشگاه با در نظر داشتن ایجاد انگیزش در هنرمندان برای کاربردی وسیع‌تر از سرامیک در حکم رسانه‌ای با قابلیت‌های ویژه در حوزه تجسمی برگزار می‌شود. بدین‌سبب، از هنرمندان علاقمند دعوت می‌شود؛ در بخش فراخوان متناسب با تم و فضای ذهنی ” مرز” با نمایشگاه سرامیک بنیان همراه شوند.

شورای انتخاب آثار بخش فراخوان

هلیا دارابی، سیامک دل زنده ، امید قجریان، کامبیز موسوی اقدم

کانال تلگرام نمایشگاه سرامیک بنیان مرز را اینجا دنبال کنید.

فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاه «نی وش» با آثار نقاشی‌خط جمشید داودی خوشنویس ممتاز انجمن خوشنویسان ایران ۲۳ تیرماه تا ۳ مردادماه در فرهنگسرای ارسباران به نمایش درمی‌آید. در نمایشگاه «نی وش» ۲۵ اثر خوشنویسی و نقاشی خط در ابعاد متنوع به نمایش گذاشته می شود.

طراحی کامل حروف و اتصال آنها در قالب فونت با هدف کاربرد در رایانه باعنوان «پرهون» و خوشنویسی جدید با تمام حروف و اتصال آنها در قالب نقاشی‌ خط با قلم درشت با عنوان «نی وش» از وی در کتابخانه ملی به ثبت رسیده است. علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه می توانند ساعت ۱۴ تا ۲۰ به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

گشتی در خانه هنرمندان ایران

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

نمایشگاه نقاشی‌های مهدی مهرآرا با عنوان «باران بود» عصر امروز جمعه ۳۰ تیر در گالری بهار #خانه_هنرمندان_ایران افتتاح شد.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

نمایشگاه نقاشی‌های مهدی مهرآرا با عنوان «باران بود» تا ۸ مرداد در گالری بهار #خانه_هنرمندان_ایران دایر است.

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

دومین نمایشگاه سرامیک بنیان | گالری ممیز #خانه_هنرمندان_ایران

گالری گردی هفتگی روزیاتو: از «مارسمیولوژی» تا «زن و حافظه کم»

نمایشگاه نقاشی‌های لیلا وهاب‌نژاد و آریانوش فراشاهی جمعه ۳۰ تیر در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح و تا ۸ مرداد برپا است.

آخرین خبرها از گالری های تهران را هر هفته در گزارش گالری گردی روزیاتو مشاهده کنید. هنرمندان جوان کشور میتوانند برای نمایش و معرفی آثار خود در سرویس هنری روزیاتو، درخواست خود را از طریق کانال های ارتباطی ما در شبکه های اجتماعی (اینستاگرام و تلگرام) ارسال کنند.

منبع: هنر انلاین ، خانه هنرمندان ایران ،

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درگ بی ام و M3 تورینگ با 911 و R8؛ باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها!