لحظاتى با سریع ترین خودروى جهان، دوج دیمن | فیلم


سرانجام پس از مدت‌ها انتظار و انتشار تیزرها و تصاویر غیررسمی فراوان، دوج رسماً شیطان آتشین خود چلنجر دیمن را با حضور وین دیزل ستارهٔ سری فیلم‌های سریع و خشن در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد. هرچند این نسخهٔ جدید بر اساس مدل چلنجر هلکت ساخته شده اما دیمن دستخوش مجموعهٔ جامعی از تغییرات شده است و دوج ادعا می‌کند که این هیولا سریع‌ترین...

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار و انتشار تیزرها و تصاویر غیررسمی فراوان، دوج رسماً شیطان آتشین خود چلنجر دیمن را با حضور وین دیزل ستارهٔ سری فیلم‌های سریع و خشن در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد.

هرچند این نسخهٔ جدید بر اساس مدل چلنجر هلکت ساخته شده اما دیمن دستخوش مجموعهٔ جامعی از تغییرات شده است و دوج ادعا می‌کند که این هیولا سریع‌ترین شتاب صفرتاصد را در بین خودروهای تولیدی دنیا داشته و همچنین سریع‌ترین خودروی بازار در طی مسافت یک‌چهارم مایل یا ۴۰۰ متر است.

نیروی این ماسل کار خارق‌العاده توسط همان پیشرانهٔ ۶٫۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۷۰۷ اسب بخار هلکت تأمین می‌شود اما با ایجاد تغییراتی در این موتور حالا قدرتش به رقم فوق‌العادهٔ ۸۴۰ اسب بخار رسیده است.

این افزایش قدرت به لطف استفاده از یک سوپرشارژر بزرگ‌تر ۲.۷ لیتری (بجای نمونهٔ ۲٫۴ لیتری هلکت) به دست آمده که فشار بوست آن از ۱۱.۶ به ۱۴.۵ psi افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، در این موتور از پیستون‌ها و سوپاپ‌های جدید به همراه پمپ سوخت دومرحله‌ای استفاده شده است. ارتقائات دیگر پیشرانه در دیمن نیز شامل تقویت شاتون‌ها، افزایش ردلاین از ۶۲۰۰ به ۶۵۰۰ rpm و افزایش ورود هوا از طریق ترکیب سه ورودی می‌شود.

این ورودی‌ها عبارت‌اند از دریچه روی کاپوت، چراغ جلوی سمت راننده و ورودی‌های پایینی درون سپر.

(۲۱۱)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر