عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: تغییر واحد پول ملی باید به تصویب مجلس برسد/ منتظر لایحه دولت هستیم


خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: هیئت‌دولت در جلسه دوشنبه هفته جاری خود در جریان بررسی لایحه اصلاح نظام بانکی کشور با تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان موافقت کرد و براساس این مصوبه، واحد پول ایران، تومان و هر تومان برابر 10 ریال تعیین شد. تغییر واحد پل ملی و حذف چند صفر از پول کشور، چند سالی است که در محافل اقتصادی کشور مطرح است و آثار...

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: تغییر واحد پول ملی باید به تصویب مجلس برسد/ منتظر لایحه دولت هستیم

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: هیئت‌دولت در جلسه دوشنبه هفته جاری خود در جریان بررسی لایحه اصلاح نظام بانکی کشور با تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان موافقت کرد و براساس این مصوبه، واحد پول ایران، تومان و هر تومان برابر ۱۰ ریال تعیین شد. تغییر واحد پل ملی و حذف چند صفر از پول کشور، چند سالی است که در محافل اقتصادی کشور مطرح است و آثار اقتصادی مختلفی برای آن بیان می‌شود.
عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره آثار تغییر واحد پول ملی اظهار کرد: این اقدام آثار اقتصادی خاصی ندارد و فقط مبادلات اقتصادی با حذف یک صفر، اندکی تسهیل خواهد شد؛ چراکه اکنون در محاورات از تومان استفاده می‌شود و همه در معاملات و بازرگانی با تومان کار می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت حدود یکسال است که پیگیر این موضوع است البته در بسیاری از کشورهای دنیا، حذف صفر صورت می‌گیرد و در ایران هم مسئولان به این نتیجه رسیدند که چنین اقدامی را انجام دهند که البته حذف سه صفر فعلا به نتیجه نرسیده و قرار است یک صفر از واحد پول ملی حذف شود.
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس یادآور شد: با چنین اقدامی، اتفاق اقتصادی خاصی در کشور رخ نخواهد داد که مثلا ارزش پول را بالا یا پائین کند و یا تأثیری بر تورم داشته باشد؛ چراکه الان کسی با ریال کار نمی‌کند بلکه فقط در بودجه و روی کاغذ از ریال استفاده می‌شود و عملا همه جا تومان وجود دارد.
نماینده آمل در خانه ملت گفت: هدف عمده از چنین اقدامی این است که اقدام مردم در استفاده از تومان را تأیید کند و حال اگر یک صفر هم حذف شود اتفاق خاصی نمی‌افتد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان تأکید کرد: این مصوبه دولت در رابطه با تغییر واحد پول ملی باید حتما در مجلس به تصویب برسد اما هنوز مشخص نیست که دولت چه زمانی لایحه را به مجلس تحویل خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان