1300 واحد دامی غیرمجاز از مراتع لار خارج شد


1300 واحد دامی غیرمجاز از مراتع لار خارج شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران گفت: همزمان با آغاز فصل چرا و ورود دام به مراتع ییلاقی لار طرح مدیریت چرا و کنترل دام در این منطقه اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ، سرهنگ جلیل انزابی زاده اعلام کرد : تاکنون 1300 واحد دامی غیر مجاز و مازاد از این مراتع خارج و متخلفان برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه طرح مدیریت چرا و کنترل دام بعنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی مطرح است ، افزود : با اجرای این طرح پروانه های بهره برداری مورد پایش قرار گرفته و ظرفیت چرا در سامان های عرفی بر اساس طرح های مرتعداری مصوب کنترل می شود که این اقدامات تجدید حیات گیاهان مرتعی و جلوگیری از تخریب این منابع ارزشمند را به همراه دارد.
وی به اهمیت و ارزش مراتع لار اشاره کرد و اظهار داشت: مراتع حوزه لار به عنوان یکی از مهمترین رویشگاه های گونه های مرتعی و از غنی ترین ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری به شمار می آید و از آنجاییکه بخشی از آب شرب تهران از این منطقه تأمین می شود اجرای این پروژه و رعایت ظرفیت چرا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سرهنگ انزابی زاده وسعت مراتع لار را حدود 73هزار هکتار و ظرفیت چرای دام مجاز در این مراتع را 86هزار واحد دامی اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به ویژگی های خاص و منحصر بفرد این مراتع عملیات کنترل دام تا پایان فصل چرا به طور مستمر با حضور گروه هایی متشکل از عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی، کارشناسان امور مراتع و بخش فنی در سطح این مراتع اجرا خواهد شد و با متخلفین بر اساس قوانین و مقررات برخورد قانونی بعمل می آید.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران از عموم بهره برداران و دامداران خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراتع مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
با توجه به شرایط اقلیمی، فصل چرای دام در این منطقه از نوزدهم خرداد اغاز شده است و تا نیمه شهریور نیز ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403