مراکز فراگیر؛ گام بزرگ کانون برای توانمندسازی کودکان با نیازهای ویژه



				مراکز فراگیر؛ گام بزرگ کانون برای توانمندسازی کودکان با نیازهای ویژه

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: خانواده‌ها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به‌خوبی می‌شناسند و به برنامه‌های آن اعتماد دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مظفر الوندی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری، در بازدید از مرکز فراگیر کانون استان اردبیل با بیان این‌که کانون ظرفیت‌های فرهنگی بزرگی در کشور دارد، تصریح کرد: کانون در سال گذشته با گسترش مراکز فراگیر خود گام بزرگی را در توانمندسازی کودکان دارای نیازهای ویژه برداشته است.
وی با اشاره به این‌که کودکان و نوجوانان سرمایه کشور هستند و باید از ظرفیت موجود کانون نهایت بهره را ببریم و از ایجاد تشکیلات موازی پرهیز کنیم، ادامه داد: باید آیین‌نامه‌ای در کشور تصویب شود تا نهادها برای آموزش کودکان، مجوزهای لازم و تخصصی را از کانون اخذ کنند.
الوندی با تأکید بر موفقیت‌آمیز و ثمربخش بودن فعالیت‌های کانون اضافه کرد: اتفاقی که در این چند سال اخیر رخ‌داده این است که کانون خود را معرفی کرده و حضوری گسترده در بین مخاطبان پیدا کرده است و در حال حاضر، مردم کانون را بهتر می‌شناسند و به برنامه‌های آن اعتماد دارند.
دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک در بخش دیگر سخنان خود به موضوع قتل آتنا اصلانی اشاره کرد و گفت: موردی که برای کودک پارس‌آباد اتفاق افتاد بسیار تلخ و غم‌انگیز بود و اطمینان دارم اگر کودکان اوقات فراغت خود را در جای امنی مثل کانون سپری کنند و آموزش‌های لازم را فرابگیرند، دیگر حادثه‌ای این‌چنین تلخ در کشور رخ نخواهد داد.
الوندی در پایان سخنان خود بابیان این‌که در کانون پرورش فکری هنرمندان، نویسندگان و اندیشمندان بزرگی پرورش ‌یافته‌اند، اظهار امیدواری کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا کانون به جایگاه واقعی‌اش در امر پرورش فکری کودکان و نوجوانان دست یابد.
در این بازدید، علیرضا شهری مسئول امور استان‌ها در دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، جمعی از مدیران کل، کارشناسان امور بانوان استانداری و آموزش‌وپرورش و کارشناسان کانون پرورش فکری استان حضور داشتند که از بخش‌های مختلف مرکز فراگیر کانون استان بازدید و راه‌های همکاری کانون با دستگاه‌های اجرایی موردبحث و بررسی قرار گرفت.


				مراکز فراگیر؛ گام بزرگ کانون برای توانمندسازی کودکان با نیازهای ویژه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403