دولت در جهت ارتقاء سطح کیفی آموزش عالی و دانشگاه‌ها تلاش کند


دولت در جهت ارتقاء سطح کیفی آموزش عالی و دانشگاه‌ها تلاش کند

رئیس دانشگاه پیام نور بجنورد تاکید کرد: دولت دوازدهم در جهت ارتقاء سطح کیفی آموزش عالی و دانشگاه‌ها تلاش کند.

مریم نصرتی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: مهمترین وظیفه دولت ارتقاء سطح کیفی آموزش عالی دانشگاه‌ها است در راستای تحقق این هدف نگاه عادلانه به همه دانشگاه‌ها منجر به توزیع منطقی و منصفانه امکانات میان اقشار مختلف جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه دانشگاهی و علمی نیازمند توجه بیشتر در دولت دوازدهم است، ادامه داد: همه می‌دانند که منشاء توسعه علمی هرکشوری دانشگاه‌ها هستند، بنابراین اگر دولت به دنبال تحول اساسی در زیر ساخت های کشور است باید به تقویت دانشگاه‌ها بپردازد .

نصرتی افزود: در دوره‌های گذشته شاهد توسعه بی‌رویه کمی و کاهش کیفت در آموزش عالی بوده‌ایم که نتیجه آن خیل فارغ التحصیلان بیکار، افزایش نارضایتی و کاهش رغبت در بین افراد جامعه برای ادامه تحصیل در آموزش عالی و مقاطع تحصیلات تکمیلی بوده است.

وی عنوان کرد: رفع مشکل اشتغال و بیکاری دانش آموختگان مقاطع تحصیلی مختلف، توسعه فنی جامعه ایجاد اشتغال و بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی متناسب با رشته تحصیلی آنها ضامن ارتقاء و پیشرفت جامعه کنونی است.

نصرتی خاطرنشان کرد: هر ساله شاهد خروج تعدادی ازنخبگان مستعد از کشور هستیم که به دلیل شرایط نامساعد اشتغال بعد از فارغ التحصیلی مهاجرت می‌کنند و به امید بهبود وضعیت زندگی خود راهی کشورهای توسعه یافته می‌شوند و کشورهای میزبان در عوض ارائه خدمات تخصصی این سرمایه عظیم نیروی انسانی را از دسترس خارج می‌کنند.

وی عنوان کرد: این مهم در دراز مدت منجر به خالی شدن جامعه از نخبگان می‌شود که عواقب آن متوجه جامعه و کشور می‌شود. توسعه فنی اقتصادی جامعه و ایجاد اشتغال در جامعه مستلزم تغییر رویکرد دانشگاه‌ها است.

نصرتی یادآورشد: دانشگاه‌های کشور در گذشته، بدون توجه به اینکه آیا فارغ التحصیلان دانشگاهی به لحاظ تجربی توانمندی اشتغال در محیط های کاری و عملی را دارند،صرفا به امر آموزش پرداخته‌اند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا