جمکران امروز تبدیل به قطب جهانی شده و خدمت در آن شجاعت می خواهد


خبرگزاری شبستان: استاد حوزه علمیه گفت: مسجد مقدس جمکران امروز قطب جهانی شده و خدمت عالی در آن جسارت و شجاعت میخواهد، برای خدمت به زائران میلیونی این مکان مقدس باید طرح های کلان و گسترده برای 50 سال آینده اجرا شود.

سرویس : مهدویت - مهدی باوران زمان : ۱۳۹۶/۵/۷ - ۱۱:۰۲ شناسه خبر : ۶۴۵۰۱۰
استاد حوزه علمیه عنوان کرد؛
جمکران امروز تبدیل به قطب جهانی شده و خدمت در آن شجاعت می خواهد
خبرگزاری شبستان: استاد حوزه علمیه گفت: مسجد مقدس جمکران امروز قطب جهانی شده و خدمت عالی در آن جسارت و شجاعت میخواهد، برای خدمت به زائران میلیونی این مکان مقدس باید طرح های کلان و گسترده برای ۵۰ سال آینده اجرا شود.
جمکران امروز تبدیل به قطب جهانی شده و خدمت در آن شجاعت می خواهد
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در دومین جلسه از سلسله نشست های تقویت فرهنگی جهادی و روحیه خادمی در جمکران که در سالن اردوهای این مسجد مقدس برگزار شد با تبیین مفهوم جهاد اظهار کرد: جهاد از جهد به معنای کوشش است و فرهنگ جهادی تعبیری بود که در سال ۸۳ توسط مقام معظم رهبری وارد ادبیات کشور شد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه رفتارها، ویژگی ها و تلاش هایی که منجر به خدمت به مردم می شود در گستره فرهنگ جهادی قرار می گیرد، بیان کرد: ساخت مسجد مدینه و حفر خندق دور این شهر که با حضور پیامبر اکرم (صلی الل علیه و آله) و مردم انجام شد نمونه هایی از حرکت های جهادی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فرهنگ جهادی ۱۰ ویژگی دارد، ابراز کرد: اخلاص و دین محوری، روحیه خدمتگذاری و انجام کارها به دور از جایگاه و پست سازمانی، تواضع و فروتنی و دوری از منیت و غرور در کار، خلاقیت، نوآوری و گشایش راه های بیشتر و بهتر برای خدمت، مهرورزی و عطوفت و دوری از بد اخلاقی و تندی و شجاعت و جسارت از جمله ویژگی های حرکت های جهادی است.

وی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران امروز قطب جهانی شده و خدمت عالی در آن جسارت و شجاعت میخواهد، باید برای خدمت به زائران میلیونی این مکان مقدس طرح های کلان و گسترده برای ۵۰ سال آینده اجرا شود که این مهم بدون شجاعت و جسارت و حرکت جهادی ممکن نیست.

دکتر رفیعی وحدت، همدلی و دوری از تفرق را از دیگر شاخصه فرهنگ جهادی است عنوان کرد و گفت: وضعیت آشفته و اسفناک امروز جهان اسلام ناشی از تفرق و اختلاف بین مسلمانان پس از رحلت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) است.

وی افزود: قانون پذیری، ولایتمداری، خودباوری و نفی سلطه بیگانگان نیز از دیگر شاخصه های فرهنگ جهادی است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مدیران جهادی نیز باید ۸ اصل را مد نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: آگاهی و تخصص در کار، شایسته سالاری، اعتماد به نیروها، تفویض اختیارات، مشورت و پرهیز از خودرایی، انتقاد پذیری، تکریم و عزم و اراده در کار مهمترین شاخصه برای مدیران جهادی است که منجر به موفقیت این حرکت های می شود.

پایان پیام/99
جمکران امروز تبدیل به قطب جهانی شده و خدمت در آن شجاعت می خواهد
جمکران امروز تبدیل به قطب جهانی شده و خدمت در آن شجاعت می خواهدجمکران امروز تبدیل به قطب جهانی شده و خدمت در آن شجاعت می خواهدجمکران امروز تبدیل به قطب جهانی شده و خدمت در آن شجاعت می خواهدجمکران امروز تبدیل به قطب جهانی شده و خدمت در آن شجاعت می خواهدجمکران امروز تبدیل به قطب جهانی شده و خدمت در آن شجاعت می خواهدجمکران امروز تبدیل به قطب جهانی شده و خدمت در آن شجاعت می خواهدجمکران امروز تبدیل به قطب جهانی شده و خدمت در آن شجاعت می خواهدجمکران امروز تبدیل به قطب جهانی شده و خدمت در آن شجاعت می خواهد
ضمیمه :
کلید ‫واژه‌ها:
حجت الاسلام ناصر رفیعی
|
مسجد مقدس جمکران
|
خدمت
|

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی