یک مرکز مراقبت در منزل به ازاى هر ٥٠ هزار جمعیت در کشور/هیچ قولى ندادیم که عملى نشده باشد


یک مرکز مراقبت در منزل به ازاى هر ٥٠ هزار جمعیت در کشور/هیچ قولى ندادیم که عملى نشده باشد

معاونت پرستارى وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه این معاونت هیچ قولی نداده که عملی نشده باشد، گفت: به ازاى هر ٥٠ هزار جمعیت در کشور یک مرکز مراقبت در منزل داریم.

یک مرکز مراقبت در منزل به ازاى هر ٥٠ هزار جمعیت در کشور/هیچ قولى ندادیم که عملى نشده باشدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد میرزابیگى معاونت پرستارى وزارت بهداشت در دومین همایش پرستاری جامعه‌نگر که صبح امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، با بیان اینکه ما در حوزه پرستاری وارد فضای جدیدی شده‌ایم، اظهار کرد: هدف گذارى ما براى مراکز پرستارى جامعه نگر که راه اندازى هر ٥٠ هزار جمعیت یک مرکز مراقبت در منزل بود تحقق پیدا کرد و تاکنون هزار مرکز راه اندازى شده است.

میرزابیگى تصریح کرد: گام بزرگى برداشته شد، آئین نامه بار‌ها مورد بررسى و بازنگرى قرار گرفت و در نهایت آئین نامه تدوین شد که در دستورالعمل‌ها از پیشنهادهاى انجمن هاى علمى دانشگاه‌ها استفاده مى کنیم.

وى ادامه داد: تداوم زنجیره مراقبت از بیمارستان تا منزل را براى نخستین بار در کشور شاهد هستیم و بیماران را پس از ترخیص از این پس دیگر ر‌ها نمى شوند.

معاونت پرستارى وزارت بهداشت گفت: پرستارى جامعه نگر باید به صورت هاسپیس راه اندازى شود و در برخى استان‌ها مانند اصفهان این موضوع اجرا شده است.

میرزابیگى عنوان کرد: موضوع امروز نظارت بر مراکز پرستارى در منزل همراه با آموزش است که امیدواریم با همکارى دست اندرکاران از همه کشور و مناطق آمایشى و با همکارى معاونت درمان و دانشگاه‌ها کارگروه نظارت همراه با آموزش تشکیل و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: امیدواریم روش هاى سازمان یافته اى را بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتى درمان با مراکز پرستارى جامعه نگر داشته باشند.

معاونت پرستارى گفت: در سه سال گذشته در چارچوبى که قول دادیم موضوعى باقى نمانده قول آن را داده باشیم و آن مورد جامعه عمل به خود نگرفت باشد و مراکز مراقبت در منزل یکى از بهترین اقدامات صورت گرفته بوده است.

انتهای پیام /

راه اندازی هزار مرکز مراقبت در منزل در کشور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس