مضرترین عادت غذایی ایرانی‌ها چیست؟


نمک اصلی‌ترین عامل افزایش فشار خون است و از هر 4 نفر ایرانی یک نفر فشار خون دارد اگر ما بتوانیم مصرف نمک را به کمتر از 5 گرم در روز برسانیم میزان سکته‌های قلبی و مغزی به یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

سرویس سبک زندگی فردا: سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به این‌که مصرف نمک در ایران بیش از استاندارد جهانی است و می‌تواند سبب بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن شود گفت: از هر ۱۰ ایرانی ۹ نفر بیش از ۵ گرم نمک در روز مصرف می‌کند. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت سلامت آنلاین می‌خوانیم.

مضرترین عادت غذایی ایرانی‌ها چیست؟

دکتر شهرام رفیعی‌فر که در حاشیه پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار سخن می‌گفت افزود: از هر دو نفر ایرانی یک نفر سواد لازم برای داشتن زندگی سالم دارد و برای رعایت سبک زندگی سالم در مردم باید سواد سلامت جامعه بالا برود.
وی با اشاره به این‌که پنجمین برنامه وزارت بهداشت در حوزه سلامت توسعه خود مراقبتی است که نشان دهنده اهمیت موضوع است، ادامه داد: در این برنامه به مردم کمک می‌کنیم سلامت خود را حفظ کنند و نقش بیشتری در مدیریت بیماری داشته باشند زیرا خود مراقبتی بار بستری بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.
رفیعی‌فر گفت: نمک اصلی‌ترین عامل افزایش فشار خون است و از هر ۴ نفر ایرانی یک نفر فشار خون دارد اگر ما بتوانیم مصرف نمک را به کمتر از ۵ گرم در روز برسانیم میزان سکته‌های قلبی و مغزی به یک سوم کاهش پیدا می‌کند.
سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت افزود: از هر دو نفر ایرانی یک نفر تغذیه سالم ندارد و از هر ۴ نفر ایرانی ۳ نفر چاق هستند. همچنین ۷۵ درصد بار بیماری‌ها در کشور بیماری‌های مزمن است که می‌توان با تغذیه سالم، تحرک کافی و پرهیز از دخانیات آن را کنترل کنیم.
رفیعی فر با بیان اینکه در هر خانواده‌ای یک نفر می‌تواند سفید سلامت خانواده باشد ادامه داد: ۱۶ درصد خانواده‌های ایرانی معادل ۱۶ میلیون نفر سفید سلامت هستند و به ازای هر ۱۰ دانش آموز یک نفر سفید سلامت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان