فعالان بخش خصوصی و دولتی عمان به هرمزگان می آیند


به گزارش شاتا ، خلیل قاسمی اظهار داشت: برای توسعه روابط با کشور عمان، هجدهم مرداد ماه سال جاری هیات بزرگ تجاری بخش خصوصی و دولتی به بندر جاسک سفر می کند و بنا داریم نمایشگاه جانبی از محصولات کشاورزی را در این سفر برپا و دیگر ظرفیت های استان...

به گزارش شاتا ، خلیل قاسمی اظهار داشت: برای توسعه روابط با کشور عمان، هجدهم مرداد ماه سال جاری هیات بزرگ تجاری بخش خصوصی و دولتی به بندر جاسک سفر می کند و بنا داریم نمایشگاه جانبی از محصولات کشاورزی را در این سفر برپا و دیگر ظرفیت های استان را معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه عمان شریک تجاری مناسبی برای ایران و استان هرمزگان است، خاطر نشان کرد: حضور مشترک سرمایه گذاران ایران و عمان در کشورهای یکدیگر می تواند به افزایش مناسبات دو طرف کمک کند.
قاسمی با بیان اینکه کشور عمان می تواند مقصد تجارت مجدد هرمزگان باشد، تصریح کرد: یکی از بخشهای اصلی اقتصاد مقاومتی، برون گرایی اقتصاد است که برای توسعه روابط اقتصادی انجام سفر و پذیرش هیات های اقتصادی خارجی همواره در برنامه استان قرار داشته است.
دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: برنامه های این کارگروه طی سه سال گذشته نتایج ملموسی داشته و توسط روابط تجاری و خارجی از اهداف اصلی کارگروه بوده است.
وی افزود: برای ارتباط با کشورهای هدف برنامه ریزی کرده ایم و توسعه روابط با کشورهای اروپایی نیز در برنامه اصلی کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان قرار دارد و طبق دعوت صورت گرفته، سفر مدیران استان به ایتالیا شکل گرفت.
قاسمی در پایان بیان داشت: کشور عمان روابط سیاسی خوبی با ایران دارد و بازار کشور عمان از جمله بازارهای هدف دچار هرمزگانی است که فاصله نزدیک و کاهش هزینه های حمل و نقل، اشتراکات فرهنگی و مذهبی و علاقه مندی مردم عمان به تولیدات ایران، تجربه موفق بازرگانان هرمزگان در کشور عمان، اهمیت حضور تجار این استان در بازار عمان را بیشتر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟