افتتاح چرخه کامل تولید کاتالیست‌های حاوی فلزات گرانبها در شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا


به گزارش شاتا، روز یکشنبه و ‌پس از بازدید مهندس محمدرضا نعمت زاده از شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا در شهرک استقلال تهران، چرخه کامل تولید کاتالیست‌های استراتژیک صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی این شرکت افتتاح شد. گفتنی است...

افتتاح چرخه کامل تولید کاتالیست‌های حاوی فلزات گرانبها در شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا
به گزارش شاتا، روز یکشنبه و ‌پس از بازدید مهندس محمدرضا نعمت زاده از شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا در شهرک استقلال تهران، چرخه کامل تولید کاتالیست‌های استراتژیک صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی این شرکت افتتاح شد.
گفتنی است که شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا با توجه به نیاز اساسی کشور به تولید کاتالیستها و با اتکا به تیم های تحقیقاتی خود، شروع به تحقیقات گسترده در زمینه تولید کاتالیستها کرد و با توجه به اینکه عمده نیاز کشور به خصوص صنعت نفت به کاتالیستهای حاوی فلزات گرانبها از جمله پلاتین، پالادیوم، رودیوم، نقره و طلا است، لذا تمرکز اصلی این شرکت بر روی تولید این دسته از کاتالیستها قرار گرفت و هم اکنون نیز چرخه کامل تولید این کاتالیست ها در دست این شرکت قرار دارد.
سبد محصولات و خدمات شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا شامل مواردی از جمله تولید کاتالیست های واحدهای نفتا ریفورمینگ پالایشگاهی CCR و CRU، تولید کاتالیست های واحدهای آروماتیک سازی، تولید کاتالیست دهیدروژناسیون پارافین ها جهت واحدهای MTBE ، LAB و تولید پروپیلن از پروپان و همچنین تولید کاتالیست های واحدهای ایزومریزاسیون پالایشگاهی جهت تولید بنزین یورو 4 و یورو 5 است.
از سوی دیگر تولید کاتالیست اکسیداسیون اتیلن جهت تولید اتیلن اکسید و تولید کاتالیست ایزومریزاسیون اتیل بنزن و زایلین ها نیز در سبد محصولات این واحد قرار دارد.
شایان ذکر است که کلیه مراحل بازیابی انواع فلزات گرانبها از کاتالیست مستعمل، تولید پایه های کاتالیست ، خالص سازی فلزات مورد استفاده ، تولید نمک های مورد استفاده در ساخت کاتالیست و مراحل تلقیح به طور کامل در این شرکت انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه صنعت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟