هوواوی تولید گوشی‌های هوشنمد ارزان را کنار می‌گذارد


موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت چینی هووای از همان ابتدا به واسطه تولید گوشی‌های هوشمند ارزان و کاربردی توانست نام خود را به جهانیان معرفی کند و در بازار جهانی گوشی سهمی را به خود اختصاص دهد. این شرکت چینی هم‌اکنون عنوان سومین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان را از آن خود کرده است و البته اتفاق مذکور به دلیل فروش گوشی‌های ارزان و...

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت چینی هووای از همان ابتدا به واسطه تولید گوشی‌های هوشمند ارزان و کاربردی توانست نام خود را به جهانیان معرفی کند و در بازار جهانی گوشی سهمی را به خود اختصاص دهد. این شرکت چینی هم‌اکنون عنوان سومین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان را از آن خود کرده است و البته اتفاق مذکور به دلیل فروش گوشی‌های ارزان و رده‌پایین صورت نمی‌گیرد.

شرکت هوواوی که ابتدای مسیر خود را به این صورت آغاز کرد، هم‌اکنون کاملا متفاوت گام برمی‌دارد و سعی کرده است خود را به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های پرچمدار و پرقدرت معرفی کند و به همین خاطر تمایلی به ادامه تولید گوشی‌های ارزان ندارد. شرکت هوواوی هم‌اکنون تصمیم دارد از بازار جهانی گوشی‌های ارزان و رده‌پایین خارج شود و تولید این محصولات را به طور کامل کنار بگذارد.

هوواوی تولید گوشی‌های هوشنمد ارزان را کنار می‌گذارد

«ریچارد یو» مدیرعامل شرکت هوواوی تایید کرد که بخش اعظم درآمد آنها از فروش گوشی‌های ارزان قیمت حاصل نمی‌شود و این دسته از گوشی‌ها سهم اندکی از سود و درآمد شرکت چینی را تامین می‌کنند. این مسئله به آن معنی خواهد بود که مدل تجاری هوواوی برای ادامه تولید گوشی‌های هوشمند ارزان پایدار نیست و بهتر است هرچه سریع‌تر این بازار را ترک کند.

با این اتفاق هوواوی تصمیم دارد روی گوشی های میان‌رده و پرقدرت تمرکز کند از این طریق بتواند مسیر موفقیت را پیش ببرد. «ریچارد یو» در این خصوص گفت: «ما بازار گوشی‌های هوشمند سطح پایین و ارزان را ترک می‌کنیم. زیرا درآمدهای ما در این بازار بسیار ناچیز است و این بخش از بازار برای ما سود کافی را ایجاد نمی‌کند. اولویت ما اروپا، چین، ژاپن و بازارهای سالمی است که مشتریان آنها گوشی‌های ما را می‌پسندند».

با این توضیحات به نظر می‌رسد که افزایش فروش گوشی در آمریکا جزء اولویت‌های هوواوی محسوب نمی‌شود و تمایل دارد در دیگر کشورها حضور پررنگ‌تر داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول