تجزیه و تحلیل بزرگ داده ها و تاثیر آن بر استراتژی شبکه های اجتماعی


به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ امروزه اطلاعات در دسترسی که برای تدوین استراتژی شبکه‌های اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند بسیار گسترده هستند و با سرعت بالایی رشد می‌کنند. از این رو صاحبان کسب و کار و بازاریابان و مدیران شبکه‌های اجتماعی به کمک جهش تکاملی و هوشمندانه بزرگ داده‌ها استراتژی بازاریابی شبکه‌های...

تجزیه و تحلیل بزرگ داده ها و تاثیر آن بر استراتژی شبکه های اجتماعی

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ امروزه اطلاعات در دسترسی که برای تدوین استراتژی شبکه‌های اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند بسیار گسترده هستند و با سرعت بالایی رشد می‌کنند. از این رو صاحبان کسب و کار و بازاریابان و مدیران شبکه‌های اجتماعی به کمک جهش تکاملی و هوشمندانه بزرگ داده‌ها استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شرکت خود را تدوین می‌کنند.

رسانه‌های اجتماعی منبعی برای دسترسی به بزرگ داده‌ها

یکی از مهمترین مفاهیمی که در مورد شبکه‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد درک تاثیر بزرگ داده‌ها در تدوین استراتژی شبکه‌های اجتماعی است. در حقیقت می‌توان گفت که رسانه‌های اجتماعی یکی از مهمترین منابع بزرگ داده‌ها هستند. بنابراین تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تاثیر به سزایی در پیشبرد استراتژی شبکه‌های اجتماعی و در حالت کلی استراتژی بازاریابی کل شرکت داشته باشد. طبق بررسی کارشناسان ۸۰ درصد از داده‌های موجود در جهان که برای تجزیه و تحلیل جمع‌آوری شده‌اند از منابع بدون ساختاری مثل شبکه‌های اجتماعی به دست آمده‌اند.

در حقیقت اگر رسانه‌های اجتماعی را مانند مخزن آبی در نظر بگیریم، بزرگ داده‌ها جریان آبی هستند که از آن جاری می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت که حجم بالای محتوای رسانه‌های اجتماعی و تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از آن‌ها، بالون بزرگ داده‌ها را از داخل این اطلاعات بیرون کشیده است.

هر چند محتوای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بیشترین میزان اطلاعات را به تحلیل‌گران منتقل می‌کند. اما در حقیقت این لایک‌ها، دیدگاه‌ها، دانلودها و … هستند که دید کلی از هر محتوا را در اختیار بازاریابان و تحلیل‌گران قرار می‌دهد. بنابراین نکته مهمی که در رابطه با تحلیل بزرگ داده‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی باید بدانیم این است که دو مقوله محتوا و داده‌های مربوط به آن کاملا به هم تنیده شده‌اند و جدا از هم نیستند.

امروزه دیگر رسانه‌های اجتماعی یکی از گزینه‌های انتخابی در استراتژی کسب و کارها نیستند بلکه به بخش جدایی ناپذیری از هر کسب و کاری تبدیل شده‌اند. از این رو تجزیه و تحلیل داده‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی، در تدوین استراتژی شبکه‌های اجتماعی بسیار موثر می‌باشد و می‌تواند اطلاعاتی را در مورد نفوذ به یک کسب و کار و تعامل با سایر برندها و دیگر معیارهای بازگشت سرمایه در اختیار بازاریابان قرار دهد.

شبکه‌های اجتماعی مهمترین منبع دسترسی به بزرگ داده‌هایی هستند که برای تدوین استراتژی شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استراتژی‌ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به کمک پیش‌بینی

خوشبختانه جدایی ناپذیری رسانه‌های اجتماعی و بزرگ داده‌ها سبب پیدایش استراتژی‌های جدید بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شده است. از سوی دیگر توسعه دامنه بزرگ داده‌ها امکان پیش‌بینی بازار را فراهم می‌کند. این امر باعث می‌شود که بازاریابان بتوانند به ارزیابی تاثیر یک استراتژی و بررسی احتمال موفقیت عملکرد آن بپردازند. توسعه‌ی استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی همچنین با پیش‌بینی رفتار مشتری منجر به کاهش هزینه‌های بازاریابی می‌شود.

استفاده از الگوریتم‌های سفارشی سازی شده برای موفقیت استراتژی شبکه‌های اجتماعی

هیجان‌انگیزترین بخش تحلیل بزرگ داده‌ها استفاده از الگوریتم سفارشی سازی شده است. استفاده از این الگوریتم‌ها در استراتژی شبکه‌های اجتماعی هر برند مزیت رقابتی بزرگی در مقایسه با رقبای آن محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت استفاده از الگوریتم‌های سفارشی سازی شده و تحلیل بزرگ داده‌ها مزایای زیر را دارد:

با تحلیل بزرگ داده‌ها دیگری نیازی به بررسی و زیر نظر گرفتن تک تک عملکردهای رقبای خود ندارید. زیرا تمرکز بر بزرگ داده‌ها می‌تواند به بهترین شکل ممکن تمام اطلاعات لازم را به شکل جامعی در اختیار شما قرار دهد. با توجه به نوع تحلیل بزرگ داده‌ها هر کسب و کاری استراتژی متفاوتی را پیش می‌گیرد تا به نتیجه مطلوب خود برسد.

گسترش استفاده از الگوریتم‌های سفارشی سازی شده در کنار تحلیل بزرگ داده‌ها می‌توانند منبع قدرتمندی برای تدوین استراتژی شبکه‌های اجتماعی کسب و کارهای کوچکی باشند که با رقبای قدرتمندی دست و پنجه نرم می‌کنند. تحلیل و تعامل با بزرگ داده‌ها فرصت مناسبی را برای دستیابی به اهداف خاص هر کسب و کار ایجاد می‌کند.

مقاله مرتبط: بازاریابی شبکه های اجتماعی در ایران

تسلط بزرگ داده‌ها بر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

با توجه به آنچه که تا کنون گفته شد بزرگ داده‌ها در حقیقت با تحت تاثیر قرار دادن کسب و کارها استراتژی شبکه‌های اجتماعی را از استراتژی بازاریابی کلی شرکت متمایز می‌کنند. یعنی با به کارگیری تفکر استراتژیک محور و تحلیل محتوای رسانه‌های اجتماعی بهترین استراتژی را برای شبکه‌های اجتماعی در اختیار بازاریابان قرار می‌دهند.

در حقیقت می‌توان گفت که امروزه بهترین روش بازاریابی برای هر کسب و کاری بهره‌گیری از بزرگ دادها و یادگیری تحلیل آن‌ها برای رسیدن به استراتژی‌های سازنده است. زیرا تحلیل این اطلاعات می‌توانند بهره‌وری را افزایش دهند، تصمیم‌گیری را بهبود بخشند و در نهایت منجر به کاهش قیمت شوند. مهمترین نکته‌ای که در ارتباط با تاثیر تجزیه و تحلیل بزرگ داده‌ها در تدوین استراتژی شبکه‌های اجتماعی وجود دارد بهینه‌سازی زمان اجرای آن در مقایسه با رقبا است. از آنجایی هم که زمان یکی از فاکتورهای مهم در بازاریابی است بنابراین نادیده گرفتن روش‌های جدید و نوآورانه در برنامه‌ریزی برای انتخاب استراتژی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند کسب و کارها را با مشکلات جدی و غیر قابل جبرانی رو به رو کند.

۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها
برترین جاهای دیدنی روسیه برای تفریح

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موفقیت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی