10 بیمه نامه عجیب و غریب در جهان


 10 بیمه نامه عجیب و غریب در جهان

وقتی سخن از بیمه به میان می آید به طور کل ذهن آدمی به سوی موارد مهم و ضروری کشیده می شود مانند اتومبیل، خانه و درمان؛ از نظر بسیاری از افراد پرداخت هر حق بیمه ای بیشتری به صورت ماهانه تنها هدر کردن پول است.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)،به نقل از بیزینس اینسایدر، اما سالانه ده ها بیمه نامه عجیب در سراسر جهان فروخته می شود از باسن "جنیفر لوپز"، خواننده معروف آمریکایی گرفته تا سینه های "دالی پارتون"، موسیقیدان معروف جهانی. در حقیقت این افراد می دانند که وارد شدن هرگونه آسیبی به آنان، زندگی حرفه ای شان را تحت تاثیر قرار می دهد.
اما در جهان بیمه‌نامه‌های عجیب و غریب دیگری نیز به فروش می‌رسد که در این گزارش به بررسی برخی از آنان خواهیم پرداخت. در راس این فهرست، "هایدی کلوم" بازیگر، سوپر مدل و مانکن مشهور آلمانی قرار دارد که از سال ۲۰۰۸ تابعیت آمریکایی هم دارد؛ کلوم همسر خواننده انگلیسی، "سیل" بود. این بازیگر پاها و دهان خود را 2.2 میلیون دلار بیمه کرده است. طبق این گزارش برند "ویکتوریا اسکرت"، دهان این بازیگر را 1.2 میلیون دلار و پاهایش را یک میلیون دلار بیمه کرده است.
یکی دیگر از بیمه نامه های عجیب فروخته شده، بیمه "شورش" بوده که توسط دولت تایلند خریداری شده است. چون این کشور مستعد شورش است، به دولت تایلند پیشنهاد شد که بیمه‌ای برای تحت پوشش قراردادن توریست های در این کشور تهیه کند. بنابراین کسانی که به این کشور سفر می کنند 10 هزار دلار در برابر جراحت در زمان شورش ها بیمه می شوند. به گفته مقامات ارشد این کشور، دولت تایلند به شدت به دنبال گسترش صنعت گردشگری خود است و این استراتژی به دنبال همین نگرش اتخاذ شده است.
در رده سوم این فهرست، هنرپیشه برنامه معروف "بتی زشت"، "آمریکای فررا" که یکی از مجری‌های معروف آمریکایی نیز هست، قرار دارد که لبخندش را به مبلغ 10 میلیون دلار بیمه کرده است. بیمه نامه فروخته شده به شرکت "آکوفرش ترایز" شامل لبخند این هنرپیشه و دندان ها و لثه او نیز می شود. سخنگوی "لویدز لندن" یکی از بزرگترین شرکت های بیمه در جهان در این باره گفت که پوشش بیمه ای او موارد منطقی را شامل می شود مانند هزینه دندانپزشکی و یا هزینه و خسارت ناگهانی صدمه وارد شده به دهان آمریکای فررا. آمریکای فررا متولد ۱۸ آوریل ۱۹۸۴ یک هنرپیشه، و بازیگر سینما اهل ایالات متحده آمریکا است. او از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده ‌است.
بعد از این بازیگر آمریکایی، دالی پارتون قرار دارد که سینه هایش به مبلغ 300 هزار دلار تحت پوشش قرار گرفته است. او خواننده، آهنگ ‌ساز، هنرپیشه و نویسنده آمریکایی است. پارتن از معدود خوانندگان زن سبک موسیقی کانتری است که شهرت و محبوبیت جهانی دارد؛ شهرت او تا جایی است که لقب ملکه موسیقی کانتری به او داده‌ اند.
باور می کنید یا نه "تام جونز" نفر بعدی این فهرست است که موهای سینه اش هفت میلیون دلار بیمه شده است. او خواننده انگلیسی متولد سال 1940 از اسطوره های موسیقی اواسط دهه 60 میلادی است که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. بسیاری بر این باورند که موهای قفسه سینه این خواننده جذابیت دارد و زندگی او همواره در معرض تهدید است. خود او نیز همواره می گوید که امکان دارد در یک تصادف به گنج او زیان شدید وارد شود و همیشه نگران این مسئله است.
در این فرصت شرکت بیمه "لویدز لندن" نیز قرار دارد که گلف بازان حرفه ای را به مبلغ 50 هزار دلار بیمه کرده است. در این گزارش آمده است که معمولا در مسابقات حرفه ای گلف،‌ جوایز بزرگی به کسانی تعلق می گیرد که توپ را با یک ضربه به سوراخ می اندازند؛ بنابراین این شرکت برندگان این مسابقات را 50 هزار دلار بیمه کرده است.
همچنین باسن "جنیفر لوپز" خواننده مشهور جهانی 27 میلیون دلار بیمه شده است. "جنیفر لین لوپز" متولد ۲۴ ژوئیه ۱۹۶۹با نام مستعار جی لو (Jlo) خواننده، هنرپیشه، تهیه ‌کننده موسیقی، تهیه ‌کننده تلویزیونی، نویسنده و طراح مد آمریکایی است. در سال ۱۹۹۹ نشریات انگلیسی و آمریکایی اعلام کردند که جنیفر اعضای مختلف بدن خود را در مجموع به ارزش یک میلیارد دلار بیمه کرده‌ است. این نشریات مبلغ بیمه سینه های او را ۲۰۰ میلیون دلار، پا و باسن را ۳۰۰ میلیون دلار و مو را ۵۰ میلیون دلار اعلام کردند؛ لوپز نیز در بیانیه ‌ای این گزارش‌ ها را خنده ‌دار توصیف کرد.
به نوشته صنعت بیمه، اما عجیب غریب ترین مورد این فهرست به "دیوید بکهام" فوتبالیست مشهور جهانی تعلق دارد. او که به تازگی پاهایش را جراحی کرده است اگر نتواند به زمین فوتبال بازگردد، 151 میلیون دلار خسارت دریافت خواهد کرد. بکهام اولین بازی ملی خود را در اول ژوئن ۱۹۹۶ انجام داد. او به عنوان یکی از پردرآمدترین ورزشکاران جهان شناخته می‌ شود. همسر او "ویکتوریا آدامز" یکی از خوانندگان "اسپایس گرلز" است. او دارای دو توپ طلا است و یک بار بازیکن سال اروپا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیمه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز