صادرات 6 میلیون دلار ماشین آلات کشاورزی


به گزارش شاتا ، در این بازدید خسروتاج بر اهمیت و نقش توسعه صنعت ماشین آلات کشور بویژه ماشین آلات کشاورزی تاکید کرد. وی گفت اظهارات واحدهای تولیدی بیانگر این مهم است که بیش از 90 درصد نیاز کشور در این بخش توسط شرکتهای ایرانی...

صادرات 6 میلیون دلار ماشین آلات کشاورزی

به گزارش شاتا ، در این بازدید خسروتاج بر اهمیت و نقش توسعه صنعت ماشین آلات کشور بویژه ماشین آلات کشاورزی تاکید کرد. وی گفت اظهارات واحدهای تولیدی بیانگر این مهم است که بیش از 90 درصد نیاز کشور در این بخش توسط شرکتهای ایرانی و تولید داخل تامین می گردد و وابستگی کشور به واردات کمتر از 10 درصد است.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت در سه ماهه ابتدای سالجاری 38 میلیون دلار صادرات ماشین آلات از کشور صورت گرفته که از این میزان 6 میلیون دلار به ماشین آلات بخش کشاورزی اختصاص داشته است و چنانچه این رشد همچنان حفظ گردد حتما در پایان سال نسبت به سال قبل افزایش خوبی در صادرات شاهد خواهیم بود.
خسروتاج افزود در سازمان توسعه تجارت و در چارچوب میزهای کالایی "میز ماشین آلات" در نظر گرفته شده است که در اولین جلسه این میز در سالجاری با حضور صاحبنظران اهم موانع و مشکلات صادرات این بخش مورد بررسی و عارضه یابی قرار گرفت.
از مهمترین مسائل در این حوزه این است که در ازای پیش پرداخت خریداران خارجی بایستی با کمک شبکه بانکی بتوان ضمانتنامه لازم را برای صادر کنندگان ارائه نمود.
همچنین قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت بازاریابی در این نوع ماشین آلات نیازمند حضور در نمایشگاههای تخصصی است که با توجه به ماهیت کار این صنعت، حضور در نمایشگاه مستلزم در اختیار گرفتن فضاهای بزرگتری میباشد و در نتیجه هزینه حضور ایشان افزایش میبابد که بایستی ساز و کار لازم برای بهره مندی بیشتر از یارانه شرکت در نمایشگاهها در نظر گرفته شود.
در پایان خسروتاج که بعد از بازدید از این نمایشگاه عازم سفر ارمنستان بود گفت بازار ارمنستان پتانسیل بالقوه خوبی برای حضور صنعت ماشین آلات کشاورزی ایران دارد و از تولیدکنندگان خواست تا از فرصت حضور در نمایشگاه اختصاصی ایران در ایروان ارمنستان استفاده نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس